Avatar billede gonza.dk Nybegynder
09. december 2004 - 12:13 Der er 14 kommentarer og
4 løsninger

Feedback på gonza.dk

Ja, hvad synes I om siden?

Mangler der nogle funktioner, der vil gøre siden endnu bedre?

Er det noget du vil bruge? eller kan du forestille dig at der er andre der vil?

Farverne vil sikkert blive lavet om på et tidspunkt, så har du forslag til nye (helst i RGB) er de også meget velkomne (Jeg er nemlig farveblind, så det er ikke just min stærke side, egentlig har jeg bare smasket nogle på)

Anyway... Fyr løs... Alle kommentarer er velkomne :-)

Alt afhængig af hvor mange der svarer, vil point selvfølgelig blive hævet.

Mvh.
Gonza
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
09. december 2004 - 12:14 #1
www.gonza.dk <-- damn, det må man bare ikke glemme!
Avatar billede ilithanos Nybegynder
09. december 2004 - 12:16 #2
altså tror da der er nogen der vil bruge det, men jeg er ikke en af dem...
Avatar billede morteeart Nybegynder
09. december 2004 - 12:24 #3
den lyseblå baggrund er afskyelig og passer overhovedet ikke ind i designet.
ellers virker designet ret simpelt, og kedeligt.

du mangler også charset som er et meget væsenlig detalje.

og så:

http://validator.w3.org/check?uri=http://gonza.dk/gonza.dk/
Avatar billede peet-49 Novice
09. december 2004 - 12:24 #4
Siden er da ganske nydelig, farverne er en smagssag
Avatar billede morteeart Nybegynder
09. december 2004 - 12:30 #5
per56

smagsag... lyseblå på orange baggrund og med rødt logo...

Det burde næsten være forbudt ved lov at blade farver på den måde,
da man for ondt i øjenen af at læse på det.
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
09. december 2004 - 12:35 #6
Jeg takker indtil videre for de svar der er kommet på bordet :-)

Som sagt... Kan sq ikk gøre for det med farverne... Men ska da vist ha' en til at kikke på dem kan jeg forstå ;-)

Hvad siger I ellers? hvad med funktionaliteten?

Hvis I ikke gider oprette en bruger kan i bruge denne:

bruger: exp
kode: exp
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2004 - 12:40 #7
hvorfor laver du ikk en topmargin således at man ikke behøver at kører op og ned ? .. igen farverne er ikke lige det bedste man kan bruge ... der er ikke meget grafik..
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
09. december 2004 - 12:42 #8
morteeart -> Så burde valideringen være i orden :-) Standarder er til for at blive overholdt.

Charset? Det har jeg sat vha. PHP... Eller det er måske ikke det du mener?
header("Content-type: text/html; charset=iso-8859-1");
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
09. december 2004 - 12:46 #9
dhil -> hvad mener du med en "topmargin således at man ikke behøver at køre op og ned"?

Hvis i har nogle forskellige browsere indstalleret må også meget gerne fortælle om det ser godt ud i dem, eller om det er helt hen i vejret. Har selv testet med IE6 og FF1.0
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2004 - 12:50 #10
margin-bottom:10px tilføj margin-top:0px
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
09. december 2004 - 12:57 #11
dhil -> Okay, på den måde... Men tror du ikke det vil være pænere at skære lidt af længden på siden, så topbaren ikke "klistre" sig til toppen af browservinduet? Hvis du forstår. På denne måde vil scrollen i IE også forsvinde... Men det afhænger jo også af hvor mange ekstra søgebar osv. folk har installeret. Men ja, afgjort. Som udgangpunkt skal der ikke scrolles i 1024*768 skærmopløsning.
Avatar billede annettef Nybegynder
09. december 2004 - 15:11 #12
Bedre sendt end aldrig...
Nu skriver du at du er farveblind, så her er et lille forslag til farverne på siden

Hvad med at lave selve baggrunden på siden hvid og så bruge den gule/orange farve som baggrund i de tre kasser i stedet for. Så vil jeg forslå at du laver teksten i de tre kasser sort i stedet for (det er meget mere rart for øjnene at læse så).

Håber du kan bruge det til noget!

/Annette
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
15. december 2004 - 11:51 #13
Tjaa... Ved ikke helt om jeg fik fat i de oplysninger jeg gerne ville vide... Mangler stadig informationer om funktionalitet og brugervenlighed, som man vel må forvente at få ved et spørgsmål som dette?

Det eneste der blev kommenteret var stort set farverne, hvor jeg jo havde bedt om alternative farver, hvis de blev kommenteret. Dette fik jeg skam også af Annettef (tak for det :-))

Men tjaa, får vist ikke så meget mere hevet ud af dette spørgsmål, så tiden er kommet til en lukning. Må jo bare finde alternativer til mine andre spørgsmål så, hvis du (ja dig der sidder og læser denne tekst *GG*) vil smide en kommentar :-)

Men tak alligevel da.
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
15. december 2004 - 11:52 #14
annettef, morteeart -> smid lige et svar, så spørgsmålet kan blive lukket
Avatar billede annettef Nybegynder
15. december 2004 - 12:23 #15
Her kommer så et svar!

Og lige en "lille" kommentar mere - Jeg kunne sagtens forestille mig at det ville være en side jeg ville bruge, for det virker overskueligt og nemt at finde rundt i kalenderen.

Der er dog et lille men - når man har tilføjet en aftale så den lille popup fidus der kommer opdagede jeg ikke lige med det samme var en popup fidus, fordi den bare lå oven på indtastningsfeltet. Den bør nok skille sig noget mere ud fra resten af siden.

Den lille menu (lodret) der kommer i det øverste felt i midten når man fører musen over "knappen" menu, er lidt svær at se, fordi hånden fylder det meste af knappen og man næsten ikke kan se hvad man klikker på/læse hvad der står.

Da jeg ville prøve at tilføje et billede til en aftale blev jeg på en eller anden måde smidt af kalenderen og var nødt til at logge på igen. Men da jeg loggede på var der ingen aftaler - ved ikke om det bare er min computer der er underlig!

Jeg synes selve ideen med kalenderen er god, men kunne måske være endnu bedre hvis man havde mulighed for at dele kalenderen med andre personer - f.eks. hvis man vare en familie der ville have styr på fælles aftaler, fødselsdage osv.

God fornøjelse med siden

/Annette
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
15. december 2004 - 18:38 #16
annettef -> Det er da bestemt nogle idéer at gå videre med. Jeg synes det er en rigtig god idé at kunne dele kalenderen (eller i hvert fald visse aftaler) med andre personer, det vil jeg kikke på.

Ang. hvilken "knap" musen er over... Kunne det afhjælpe problemet, hvis billedet skiftede farve, når musen er over det?

Ja, havde ikke tænkt på det med "popup'en"... Dette vil jeg gøre noget ved, for den skal man jo meget gerne ligge mærke til ;-)

Tak for et rigtig brugbart svar.
Avatar billede morteeart Nybegynder
15. december 2004 - 18:41 #17
nej, tak.. jeg springer points over denne her gang.
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
21. december 2004 - 22:56 #18
Tjaa... Måtte jo hellere få lukket spørgsmålet :-)

Pointfordelingen er til klar fordel for annettef, dette er grundet den gode feedback og de mange forslag, som jeg har taget til mig og overvejer hvordan de bedst kommer med.

Håber i andre er fin med på den, det bliver i hvert fald ikke anderledes (hihi)

Takker for ulejligheden