Avatar billede skott Nybegynder
16. marts 2001 - 09:57 Der er 98 kommentarer og
1 løsning

Pixel grafik (hvem kan noget?)

Jeg tænkte det kunne være lidt sjovt at se hvem der kunne lave det fedeste pixel grafik, og jeg smider 200 point i hovedet på den som laver det bedste - der er ingen grænser, bare man selv har lavet det \"og at det er pixel grafik\"

Jeg lægger selv ud med denne:
http://www.2point.dk/bil.gif
Avatar billede stroehm Nybegynder
16. marts 2001 - 10:43 #1
:)
Avatar billede nil.dk Nybegynder
16. marts 2001 - 10:46 #2
skott >> Jeg prøvede på et tidspunkt at spørge om det samme, da jeg dengang stod og manglede én til at lave noget pixel-grafik... men jeg fandt ingen i Danmark.
Avatar billede skott Nybegynder
16. marts 2001 - 10:48 #3
nil.dk: Hmm.... i\'m the man..  Nej, men du har ret der er ikke mange, og det er også derfor jeg har lavet spørgsmålet - for at finde ud af hvor mange der kan!!
Avatar billede skott Nybegynder
16. marts 2001 - 10:50 #4
Meen, der må da være nogle.....
Avatar billede nil.dk Nybegynder
16. marts 2001 - 10:54 #5
Hvis du finder nogen der er lige så gode som f.eks. www.quickhoney.com -- let me know :o)
Avatar billede skott Nybegynder
16. marts 2001 - 10:58 #6
Hmm.... syntes det ser ok ud, men mener ikke det er det bedste, www.habbohotel.com er klart det der sparker hårdest røv....

nil.dk: Men har du ikke selv lavet noget pixel grafik! ?
Avatar billede nil.dk Nybegynder
16. marts 2001 - 11:00 #7
Habbohotel er rigtig god. Jeg har lavet en liste med alle de websites jeg kender til, der indeholder pixelgrafik.

Jeg har selv eksperimenteret lidt, men har ikke noget jeg vil være bekendt at vise frem endnu.
Avatar billede skott Nybegynder
16. marts 2001 - 11:07 #8
nil.dk: Det er blevet rimeligt hot at lave pixelgrafik til hjemmesider - jeg har da selv lavet lidt:
http://www.2point.dk/pixel1.gif
http://www.2point.dk/design.gif
http://www.2point.dk/design1.gif
Avatar billede nil.dk Nybegynder
16. marts 2001 - 11:09 #9
skott >> Det ser RIGTIG godt ud.. det må jeg huske på ;o)

Prøv at se her: http://www.nil.dk/showrrom/pixlist.htm

Sig til hvis du kender andre.
Avatar billede nil.dk Nybegynder
16. marts 2001 - 11:09 #10
Avatar billede nil.dk Nybegynder
16. marts 2001 - 11:10 #11
Nåå jo.. jeg har selvfølgelig lavet mit logo på www.nil.dk
Avatar billede annikadk Nybegynder
16. marts 2001 - 11:12 #12
og da jeg er uvidende, vil jeg godt høre def. på pixelgrafik.
Er det \"blot\" at man tegner det pixel for pixel???
Eller????
Avatar billede nil.dk Nybegynder
16. marts 2001 - 11:14 #13
min definition er at det er pixeleret.. dvs. at der ikke må være brugt anti-aliasering.. oftest er det tegnet pixel for pixel. Hvad siger du Skott?
Avatar billede skott Nybegynder
16. marts 2001 - 11:19 #14
netop nil, det er oftes tegnet pixel for pixel, også derfor at der ikke er mange der laver det, det er noget der tager lang tid - og det er ikke altid lige nemt at få til at se godt.

Det sjover er jo at dengang man havde commodore 64 og Amiga... var mange spil lavet i pixel - og nu er det så på vej frem igen på nettet...
Avatar billede skott Nybegynder
16. marts 2001 - 11:20 #15
Og i pixelgrafik må der ikke være Anti-Aliasering..
Avatar billede nil.dk Nybegynder
16. marts 2001 - 11:20 #16
Jeg kan huske at jeg engang sad og lavede små grønne \"sprites\" på min Commodore 64 :o)
Avatar billede nil.dk Nybegynder
16. marts 2001 - 11:20 #17
Grunden til at pixel-grafik er ved at blive så populært er bl.a. at det ikke fylder en brøkdel af \"almindelig\" grafik.
Avatar billede skott Nybegynder
16. marts 2001 - 11:22 #18
hehe... vi har vel alle lavet den flyvende luft-ballon som man selv kunne programmere, og hvor koden stod i manualen...

Jeg har tegnet meget pixelgrafik og animeret på min amiga... kan bare ikke huske hvad programmet hed (noget med painter tror jeg) Ihvertfald var det toppen!!
Avatar billede annikadk Nybegynder
16. marts 2001 - 11:25 #19
takker..
måske skulle man prøve, på trods af ens grafiske umuligheder....

Det at det fylder mindre, er jo også pga. man bruger færre farver går jeg ud fra.
Og hvis man ser på programmer til at lave det i, så kræves der vel heller intet ud over noget der kan lave det i pixels...
Avatar billede annikadk Nybegynder
16. marts 2001 - 11:25 #20
*ser op på den ene amiga vi har hjemme*
Avatar billede nil.dk Nybegynder
16. marts 2001 - 11:27 #21
skott >> JA! Luftballonen... jeg prøvede at ændre det ved at ændre på talværdierne.. hed det ikke noget med pikes and pokes? Jeg har læst at der stadig er nogen der sværger til Painter på Amiga.

annikadk >> Du kan bruge alt.. Photoshop eller MS Paint eller PSP eller whatever.
Avatar billede skott Nybegynder
16. marts 2001 - 11:27 #22
annikadk: Nopes, du har ret... men jeg bruger adobe imageready.. det fungerer ret godt.... og det er fordi man ikke bruger ret mange farver at det er godt til web..
Avatar billede skott Nybegynder
16. marts 2001 - 11:28 #23
nil.dk: pikes  jooo... noget deromkring haha. Men hed det painter... det var ihvertfald godt dengang!!...
Avatar billede nil.dk Nybegynder
16. marts 2001 - 11:31 #24
nåå jo.. jeg har faktisk også lavet logoet til www.freelanceweb.dk - men det er jo småting.
Avatar billede skott Nybegynder
16. marts 2001 - 11:33 #25
ok... for satan.. jeg bliver nød til at lave min hp om... nu må vi sætte en standard for pixel grafik i danmark!
Avatar billede roslev Nybegynder
16. marts 2001 - 12:43 #26
Deluxe Paint til Amiga... ahhhh :)
Avatar billede skott Nybegynder
16. marts 2001 - 12:50 #27
roslev: yes, det var sgu\' det det hed...kult!
Avatar billede staz Nybegynder
16. marts 2001 - 13:03 #28
Nil.dk >> Nu vi snakker om freelanceweb.dk så er jeg ved og lave det logo du sendte mig nil.dk, men jeg er lidt i tvivl. Må jeg lave hele teksten om også eller kun F´et.....

---- Staz ----
Avatar billede nil.dk Nybegynder
16. marts 2001 - 13:04 #29
staz >> den troede jeg da du havde glemt igen...
Avatar billede staz Nybegynder
16. marts 2001 - 13:07 #30
Nej, men jeg har haft lidt travelt for tiden. Jeg har lavet et prjekt som du næsten kan se færdigt på www.pixel-studios.dk. Men jeg aflever mandag 1200 hours så...

---- Staz ----
Avatar billede nil.dk Nybegynder
16. marts 2001 - 13:09 #31
staz >> jeg kan slet ikke huske hvad vi aftalte.. skylder jeg dig noget? points? $s ?
Avatar billede staz Nybegynder
16. marts 2001 - 13:13 #32
Nej, du lavede en menu for mig til et projekt jeg havde... HAR gang i og derfor kunne jeg, hvis jeg gad kigge på logo´et for dig. Og som den hjertevame person jeg er gør jeg selvfølig´ det. *gg*

---- staz ----
Avatar billede nil.dk Nybegynder
16. marts 2001 - 13:14 #33
nååååååååååå ja :o)

Du har frie hænder makker :o)
Avatar billede nil.dk Nybegynder
16. marts 2001 - 13:15 #34
Men jeg lover ikke at jeg ændrer logoet nu hvor projeket er gået i gang..
Avatar billede staz Nybegynder
16. marts 2001 - 13:16 #35
Nej nej, det er helt ok med mig.. : - D

---- Staz ----

Avatar billede nil.dk Nybegynder
16. marts 2001 - 13:18 #36
Jeg er spændt på at se hvad du kommer op med.

Der er ikke mange der melder sig med pixelgrafik hvad skott?
Avatar billede skott Nybegynder
16. marts 2001 - 13:20 #37
nil.dk: Nopes...  men det må jo betyde at der ikke er nogen som virkeligt kan det her i landet.... men nu lader jeg spørgsmålet kører i weekenden, så må vi se...
Avatar billede nil.dk Nybegynder
16. marts 2001 - 13:22 #38
eller også kommer de bare ikke på Eksperten
Avatar billede skott Nybegynder
16. marts 2001 - 13:22 #39
tjaa... det var jo også en mulighed... men det skulle bare være mærkeligt at der ikke er en eneste som har lavet noget!
Avatar billede roslev Nybegynder
16. marts 2001 - 13:58 #40
Jeg har forsøgt at lave lidt, men uden særligt gode resultater. Det jeg har lavet er i 45° perspektiv, det er nemmere at lave, men giver ikke en så god effekt som 26.4°.

-Uploader måske noget senere....?!?
Avatar billede nil.dk Nybegynder
16. marts 2001 - 13:59 #41
roslev >> gør endelig det-...
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2001 - 01:03 #42
Hvor svært kan det være at importere et billede i PS og pixelere det?

...tror det var punkt 2 i begynder-tutorialen....
Avatar billede nil.dk Nybegynder
19. marts 2001 - 08:37 #43
el barto >> Jeg tror du har misforstået noget her.
Avatar billede skott Nybegynder
19. marts 2001 - 09:36 #44
el barto: haha... ja hvor svært kan det være, men det er slet ikke det det handler om...
Avatar billede roslev Nybegynder
19. marts 2001 - 12:17 #45
nil> du mangler www.habitat7.de på din liste..
Avatar billede nil.dk Nybegynder
19. marts 2001 - 12:43 #46
roslev >> tak :o) Der er flest tyskere og finner på listen.
Avatar billede brian@diku Nybegynder
26. marts 2001 - 03:30 #47
jeg synes der skal mere porno på denne diskussion:

free xxx: http://www.heechee.net/c64/girls/zzframes.htm
Avatar billede nil.dk Nybegynder
26. marts 2001 - 08:26 #48
cool brian
Avatar billede nil.dk Nybegynder
27. marts 2001 - 12:57 #49
http://www.whitelead.com/jrh/screenshots/

Jeg ved ikke om det er rigtig pixelgrafik, men det er malerier af historiske begivenheder i \"computerspilslook\"
Avatar billede nil.dk Nybegynder
05. april 2001 - 10:33 #50
Hmm.. mit logo er da pixelgrafik...
Avatar billede skott Nybegynder
05. april 2001 - 10:37 #51
Nil.dk: Ja det er rigtigt nok, men jeg syntes ikke lige at svarene levede op til spørgsmålet.

Men længe leve \"pixel\"
Avatar billede nil.dk Nybegynder
05. april 2001 - 10:39 #52
no problemo.. jeg har faktisk lige lavet noget.. kan bare ikke afsløre det endnu ....
Avatar billede nil.dk Nybegynder
05. april 2001 - 10:40 #53
Avatar billede skott Nybegynder
05. april 2001 - 10:41 #54
Nil.dk: Ok.. sidder også og laver lidt hist og pist, men man får det vel at se på et tidspunkt!
Avatar billede nil.dk Nybegynder
05. april 2001 - 10:43 #55
skott >> Jeg er sikker på at du nok skal få det at se ;o)
Avatar billede prodic Mester
05. april 2001 - 10:44 #56
hov hov Nil.dk :-)

Og nu kan jeg også følge med i hvad der sker...
Avatar billede nil.dk Nybegynder
05. april 2001 - 10:44 #57
Men hold op det tager lang tid at bakse rundt med alle de pixels
Avatar billede skott Nybegynder
05. april 2001 - 10:46 #58
Nil: Jepsen... prøv vent lidt så kan du se hvad jeg har lavet!
Avatar billede skott Nybegynder
05. april 2001 - 10:50 #60
Bare noget jeg har siddet og leget med!
Avatar billede nil.dk Nybegynder
05. april 2001 - 10:52 #61
rum.gif er fuldt på højde med mange af de udenlandske links på denne side !!!

Har du selv lavet det hele?
Avatar billede skott Nybegynder
05. april 2001 - 10:55 #62
nil: Jepsen... men \"rum\" er langt fra færdigt.. Har bare ikke tiden.. det tager jo som du selv siger et ondt år at lave det!
Avatar billede nil.dk Nybegynder
05. april 2001 - 10:57 #63
Det er helt vildt flot. Jeg synes selv at det er svært at komme i gang med de store billeder soim feks rum.gif.. hvordan starter men? Det er meget nemmere med små figurer og ikoner
Avatar billede skott Nybegynder
05. april 2001 - 11:03 #64
Hmmm..... jeg ved ikke om det er nemmere med de små ikoner, problemet er at proportionerne i små ikoner er svære at lave, der er det faktisk nemmere at lave større ting, syntes jeg. Men det tager meget lang tid at lave de store ting, og det er klart en fordel at lave et fiktivt miljø (billede) som f.eks. mit \"rum\" billede, da det er mig selv der bestemmer hvad det skal ligne... Tror f.eks. det ville tage 80 år at lave det \"hvide hus\" .... fordi det skal ligne... Men det er bare at komme igang, hvis man da har tiden!
Avatar billede annikadk Nybegynder
05. april 2001 - 11:05 #65
er der egentlig \"uskrevne\" regler om farver??
tænker på om man begrænser det til noget som man havde \"dengang\"...
Avatar billede nil.dk Nybegynder
05. april 2001 - 11:05 #66
sætter du 1 pixel ad gangen eller \"tegner\" du noget af det?
Avatar billede nil.dk Nybegynder
05. april 2001 - 11:06 #67
annikadk >> Ikke hvad jeg ved af...
Avatar billede parazite Nybegynder
05. april 2001 - 11:06 #68
Lytter lige med... det ser zq godt ud, det pjat! :o)
Avatar billede prodic Mester
05. april 2001 - 11:09 #69
skott->Den der Rum-thingy - flot stykke pixel-gfx.
Avatar billede skott Nybegynder
05. april 2001 - 11:09 #70
Jeg forsøgte at lave det kun i webfarver, men det gik ikke, svært når man skal lave skygger og sådan.... så jeg bruger alle farver, går også an på hvad man skal bruge det til.

Jeg sætter en pixel af gangen, pånær i de store flader der kan man jo bare fylde ud... Bruger iøvrigt photoshop!
Avatar billede skott Nybegynder
05. april 2001 - 11:12 #71
Takker!
Avatar billede nil.dk Nybegynder
05. april 2001 - 11:13 #72
skott >> Hvad med de store streger.. f.eks. bjergets kanter?

Et godt råd er at sætte gitter på og sætte enheden til 1 pixel og så zoome ind og ud...
Avatar billede skott Nybegynder
05. april 2001 - 11:17 #73
hmm.... dem kan man jo tegne løbende, nogen af stregerne har jeg tegnet pixel for pixel... men ved et bjerg kan man sagtens frihåndstegne!!
Avatar billede skott Nybegynder
05. april 2001 - 11:19 #74
Et godt råd i photshop er at have to sessions åben af billedet.. gå i View og vælg new view, det ene view skal så være 100% og det andet kan du zoome helt ind på!
Avatar billede nil.dk Nybegynder
05. april 2001 - 11:20 #75
god idé :o)
Avatar billede annikadk Nybegynder
05. april 2001 - 11:25 #76
hvad opløsning kører I i??
Er så \"træt\" af at sidde i 800*600 for der er ikke ret meget plads at arbejde på, i PS.
Avatar billede skott Nybegynder
05. april 2001 - 11:26 #77
1280x1024 . .  . sidder også med en 21 tommer skærm!..
Avatar billede nil.dk Nybegynder
05. april 2001 - 11:26 #78
Jeg kører i 1280*1024
Avatar billede parazite Nybegynder
05. april 2001 - 11:28 #79
skott : Kører du 1280 * 1024 på en 21\"? Det kører jeg på min 17\"? :o)
Avatar billede nil.dk Nybegynder
05. april 2001 - 11:29 #80
Og jeg på min 19\".. men det kommer jo an på grafikkortet.
Avatar billede parazite Nybegynder
05. april 2001 - 11:31 #81
Rigtigt nok - faktisk understøtter min ikke mere end 1024 * 768, men har leget lidt i RegEdit. ;p
Avatar billede skott Nybegynder
05. april 2001 - 11:38 #82
Parazite... jeg ser ikke så godt... hehe

Syntes det bliver alt for småt i højere opløsning!
Avatar billede nil.dk Nybegynder
05. april 2001 - 11:45 #83
Denne her er bare for fed:

http://www.lightyears.se/sthlm.asp
Avatar billede nil.dk Nybegynder
05. april 2001 - 11:45 #84
Som jeg sagde tidligere: svenskere og tyskere... de er de sejeste til pixeleri
Avatar billede skott Nybegynder
05. april 2001 - 12:12 #85
Nu lukker jeg!
Avatar billede nil.dk Nybegynder
06. april 2001 - 08:36 #86
Jeg startede på mit første større værk i går aftes... det er et sceneri fra East India Quay i London Docklands. Den dominerende bygning er Canary Wharf.

Jeg synes faktisk at det gør det lettere at have et foto at gå ud fra..

Hvis I har lyst kan I følge med på denne URL:

http://www.nil.dk/showroom/pixel/eastindiaquay.gif
Avatar billede skott Nybegynder
06. april 2001 - 13:21 #87
jaja.... men et lille fif er:

Jeg har også prøvet at lave det efter et billede, hvor det startede godt, men der vil komme nogle problemer med proportioner, jeg har erfaret i mine små projekter at det er nemmest at lave det i den vinkel jeg har lavet \"rum\" i (aner ikke hvad vinklen er, men det er nemmere).... Men glæder mig til at se hvad du kan få ud af det!!
Avatar billede nil.dk Nybegynder
06. april 2001 - 13:27 #88
skott >> Jeg er ikke helt sikker på jeg ved hvad du mener med vinkel.

Jeg er ret spændt på om mine proportioner kommer til at holde.

Et andet fif. Man kan bruge linje-værktøjet til at lave diagonale streger. Man skal bare huske at slå anti-alias fra. Og så skal man ind bagefter og rette nogle pixels her og der.
Avatar billede skott Nybegynder
06. april 2001 - 13:36 #89
Jepsen, kender godt den med linje verktøjet... så sletter man bare der hvor den laver dobbelt pixel.. (hvis man kan sige det sådan)... Jo vinklen på billedet, mit billede er i en speciel vinkel, man ser det sådan skråt oppefra, hvor dit billede er mere lige på, lidt nede fra.... :-/
Avatar billede nil.dk Nybegynder
06. april 2001 - 13:39 #90
Okay. Ja min vinkel er den samme som på det billede jeg går ud fra. Det kan godt være den er for svær... jeg får se.
Avatar billede skott Nybegynder
06. april 2001 - 13:40 #91
Jeg var igang med denne, men gav op fordi proportionerne ikke holdt en meter, og det var efter et billede!
Avatar billede skott Nybegynder
06. april 2001 - 13:40 #92
Avatar billede nil.dk Nybegynder
06. april 2001 - 13:43 #93
Den er også svær.

Jeg kan se at du starter på samme måde som mig med at tegne kanterne op med sort streg.
Avatar billede skott Nybegynder
06. april 2001 - 13:45 #94
jepsen.... syntes det er det nemmeste, men også det kedeligste, det er sjovere at lave skygger og farvelægge. Men det smarte er jo at man så får lukket nogle store flader af så man bare kan fylde de store flader ud med malerbøtten.
Avatar billede nil.dk Nybegynder
06. april 2001 - 13:47 #95
Jeg skal til at lave en masse små ens vinduer på højhuset ;o(
Avatar billede skott Nybegynder
06. april 2001 - 13:48 #96
haha.... det er kedeligt.... :-(
Avatar billede nil.dk Nybegynder
06. april 2001 - 13:48 #97
Nå... jeg må se om jeg får lidt tid til overs i weekenden til at komme videre.
Avatar billede skott Nybegynder
06. april 2001 - 13:49 #98
tjaa... nej den står sgu\' på druk.. hehe!!
Avatar billede klas Juniormester
07. maj 2001 - 17:03 #99
http://www.120db.dk/

Ham der har den har også et andet site ..kan ikke lige huske hvad det hedder . .men det er et vist et dedikeret pixel site .. finder lige en url senere :)