Avatar billede toast Nybegynder
17. december 2004 - 17:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

trådløs router +

Hej.

Jeg står i den situation, at jeg skal opsætte et hjemmenetværk bestående af 3 computere: 2 stationære og en enkel bærbar.

Problemet i dette er, at de 2 stationære skal tilsluttes router ved kabling (RJ45) mens bærbaren skal være via trådløs.

Så jeg står og leder efter en router, der er:
1) trådløs
2) ikke-trådløs :)
3) billig og god.

mvh. Toast
Avatar billede jacob_m Nybegynder
17. december 2004 - 17:37 #1
Kan KLART anbefale Linksys, har selv en sådan router her i huset, og har ikke haft nogle problemmer.. http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18512

Den ka også fås i en udgave der understøtter g-standarden..
Avatar billede hr.usb Nybegynder
17. december 2004 - 23:22 #2
ved valg af trådløs router er det vigtigt at du kan udskifte antennen med en med større forstærkning for at få længere rækkevidde. Her er et eksempel med et "starterkit" hvor du får en adapter til den trådløse med og så er du kørende efter de krav du har opstillet.
http://synonym.dk/mall/shop.asp?shop_id=5957&vare_id=322843
Avatar billede toast Nybegynder
18. december 2004 - 14:56 #3
jacob_m

Umiddeltbart ser den ud til at være et fornuftigt køb, men hvor mange RJ45 indgange er der?
Avatar billede jacob_m Nybegynder
18. december 2004 - 14:59 #4
Avatar billede toast Nybegynder
18. december 2004 - 15:20 #5
100 tak for hjælpen, velbekomme.

Hurtig og effektivt.
Avatar billede toast Nybegynder
18. december 2004 - 15:23 #6
hr.usb

Tak for rådet. Jeg bor i et forholdsvis lille hus (110m2) så rækkevidden er ikke så afgørende.
Avatar billede hr.usb Nybegynder
18. december 2004 - 17:19 #7
Du vil blive overrasket over lille rækkevidde der er på en alm. lille routerantenne.
En musstensvæg tager hele signalet. Og vælger du en usb adapter som modtagerhar du mulighed for via et forlængerkabel at anbringe den et gunstigt sted i f.t. din laptops placering.
Avatar billede jacob_m Nybegynder
22. december 2004 - 15:29 #8
Jeg kan fortælle at jeg har en router som magen til den jeg har linket til på vores 1. sal, og jeg sidder pt. nede i vores kælder og har ingen problemer. Så har ik den samme oplevelse af lille rækkevidde. Self. stopper vægge og såen. Men min erfaring er enten er der signal eller også er der ikke signal... :-P