Avatar billede emoth Nybegynder
31. december 2004 - 12:06 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Simpel Login html

Hej - har nogen nem løsning til et FP website, hvor kun nogle af siderne ønskes beskytte med et login ? FP extensions installeret/em
Avatar billede sorenbs Nybegynder
02. januar 2005 - 00:35 #1
Nok ikke den helt rigtige kategori, men kig eventuelt lidt på dette:
http://www.webcafe.dk/artikler/apache/htaccesspassword/
Avatar billede emoth Nybegynder
02. januar 2005 - 15:11 #2
Tak Søren !
Avatar billede sorenbs Nybegynder
02. januar 2005 - 15:51 #3
Det var så lidt, håber du kunne bruge det.
Avatar billede eculeus Nybegynder
03. januar 2005 - 10:32 #4
Ligger din side overhovedet på en Apache Server? Hvis den ikke gør, kan du lave en simpel løsning med et ASP-login system baseret på en access-database. De findes i massevis til fri afbenyttelse på nettet.
Avatar billede sorenbs Nybegynder
03. januar 2005 - 13:26 #5
eculeus >> du har helt ret. Det er en forudsætning at den ligger på en apacheserver, og det glemte jeg helt at spørge dig om. Hvis ikke det er tilfældet må du lave noget ala det eculeus foreslår.
Avatar billede morteeart Nybegynder
03. januar 2005 - 13:29 #6
Er det ikke *host* ret sjældent at der er FrontPage extensions til apache ?-)

Frontpage extensions = IIS = ASP (IIS og php går dårligt sammen, derfor man altid sørger for at bruge apache som server, og ikke M$ crap )
Avatar billede sorenbs Nybegynder
03. januar 2005 - 17:44 #7
hmm, det havde jeg ikke læst (eller min underbevisthed valgte at overse det :)

Jeg er ked af det emoth, htaccesløsningen kan desværre ikke bruges :(
Det er godt der kom lidt professionalisme ind i denne tråd, og måske de vil hjælpe dig videre?

"På nettet" er jo et vidt begreb, men jeg kunne forestille mig at du kunne finde noget på www.hotscripts.com men jeg har ikke undersøgt det.
Avatar billede eculeus Nybegynder
03. januar 2005 - 20:20 #8
Jeg ville nok helle luske lidt rundt på www.ActiveDeveloper.dk - der er findes en masse ting om ASP, bl.a. en guide til at skrive et ASP-loginscript.
Avatar billede sorenbs Nybegynder
03. januar 2005 - 22:06 #9
Hmm, ja det er nok lidt mere målrettet :)
Og mere konkret end "nettet" :-)

Jeg trækker mig ud, da asp ikke lige er mit land.