Avatar billede xtom2 Nybegynder
01. januar 2005 - 20:33 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Licens/serienummer

Godt nytår ;)

Kort og godt skal en af mine venner have geninstalleret sin PC med Windows XP (Home) - der medfulgte dog ingen CD'ere fra producenten, selv om maskinen har et ægthedsbevis med gyldigt serienummer.

Må jeg bruge min WinXP Home (OEM) CD - og hans serienummer - til installationen?

/T
Avatar billede xtom2 Nybegynder
01. januar 2005 - 20:36 #1
(Altså et Microsoft ægthedsbevis..)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
01. januar 2005 - 20:39 #2
Med nogen computere følger der en recovery-cd med.. det er en reetablereingscd, der gendanner computere som den var, da han købte den.

På andre computere ligger recovery-cd'en på harddisken, og brugeren skal selv brænde den over på cd. Check manualen.
Avatar billede leif Seniormester
01. januar 2005 - 20:43 #3
Der skal altid følge enten en CD med Windows eller en reetableringscd med styresystemet hvis det er købt med computeren !

Det er en diskussion om du må, men der er ingen der kan se det så længe han bruger sin egen kode !
Avatar billede majsmarken Nybegynder
01. januar 2005 - 20:52 #4
Ligegyldig hvad det bliver så GENERELT læs lige dette - før tilslutning til det 'farlige' INTERNET:
http://www.eksperten.dk/artikler/459
samt
http://www.abovergaard.dk/#/tip-og-tricks/foer-sp2.htm
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#sp1mm
Avatar billede xtom2 Nybegynder
01. januar 2005 - 20:58 #5
leif - det ved jeg, de(t) er der ikke. Jeg savner svar, ikke diskussion.
majsmarken - jeg har ingen vanskeligheder haft med SP2 på mine maskiner.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
01. januar 2005 - 21:01 #6
Spørg Microsoft: http://www.microsoft.com/danmark/msdk/content/cservice.asp

Hvis nogen ved det, må det være dem :-)
Avatar billede leif Seniormester
01. januar 2005 - 21:04 #7
Ifølge det svar jeg har fået fra dem før, så må du ikke, men igen de kan ikke tjecke det på nogen måde så længe hans egen CDnøgle bliver brugt !
Avatar billede xtom2 Nybegynder
01. januar 2005 - 21:09 #8
thesurfer - "Åbningstider: mandag - fredag, kl. 8:30 - 17:00", hvorfor jeg er herinde.. ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. januar 2005 - 21:33 #9
Da det er serienummeret der bestemmer hvilken licens man har, kan det være hip som hap.
Brug du trygt din cd.
Avatar billede kalp Novice
01. januar 2005 - 22:28 #10
john_stigers>> helt enig! hehe

men hvis det er en speciel recovery cd så er jeg ikke helt sikker på du må... compaq kommer typisk med dig egen.. og tror egentlig også fujitsu siemens også gør
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
01. januar 2005 - 22:44 #11
sorry for spam..
Men vil det overhovedet virke..??
Da cdén, vel har en key, som skal være korrekt.
Men okay, man kan vel når man registre sig, lave den om.??
Avatar billede kalp Novice
01. januar 2005 - 22:59 #12
Jeg er ret sikker på man godt kan bruge den product key på sin computer til en hvilken som helst windowscd bare den passer til versionen:)
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. januar 2005 - 23:11 #13
Fujitsu-Siemens - ja der står på cd´en at det er en gendannelses-cd.

Men der ligger et FULDT styresystem på den - har sammenlignet den med en original cd.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
02. januar 2005 - 18:02 #14
Jeg endte så med at gøre det - uden problemer. Også aktivering.. Såeh.. ;)