Avatar billede steam Nybegynder
03. januar 2005 - 22:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af Allnet 0186 11N wireless router, help me

Hej

Jeg er ved at sætte en Allnet 0186 11N wireless router op.

Jeg kan ikke få den til at give mig en DHCP adresse automatisk. Jeg har fået forbindelse til min router ved http://192.168.1.1 og under WAN sat den til IP via DHCP server, og automatisk DNS og ikke mere end det.
Jeg har alm kabel fra PC til Router port nr 1, og et nyt fra router Wan udgang til Modem.

Jeg kan ikke komme på internet, nogen der har nogle gode råd, plz ?
Avatar billede locturian Nybegynder
03. januar 2005 - 23:53 #1
1. Du skal ikke rode under WAN - Du skal under LAN og så sætte DHCP op. Lad den evt. køre fra 192.168.0.2 til 192.168.0.50

2. Fra dit modem skal du have et krydset kabel til din router
3. Fra ethernet porten (der skulle gerne være flere) skal du have alm. kabel til din pc.
4. Din pc skal stå til at hente automatiske instillinger - Hvis du ikke har opsat DNS oplysningr til din internet udbyder på routeren, skal du dog lige udfylde disse på den enkelte PC. Dette er et MEGET vigtig punkt for at komme på nettet(!)

Håber det hjalp :)

Forsat god aften
Avatar billede steam Nybegynder
04. januar 2005 - 14:05 #2
Hej
Jeg har tidligere haft en switch som ikke var trådløs installeret og brugt samme kabel til Wan port. Skal den bruge alm port fra modem altså ikke den der hedder WAN ?
Forstår ikke helt nr 4 der bliver skrevet fra locturian ovenover. Jeg har ingen oplysninger fra TeleDK. Så alt skal vel vare hente automatisk ?
Hvorfor er det ikke under Wan settings jeg skal rode?
Håber i kan hjælpe.
Avatar billede locturian Nybegynder
04. januar 2005 - 14:10 #3
WAN er den port du normalt bruger til at forbinde en router til en switch/hub (i uplink) - Det er altså på den anden side at dit netværk, udad til... Du skal rode i LAN, da det er dit interne netværk... Hvis du har en routr fra TDC vil DNS oplsyninger automatisk være indkodet heri. Disse oplysninger er også at finde i de papire du har modtaget fra dem :)

Håber det gav mere mening ?
Avatar billede steam Nybegynder
04. januar 2005 - 17:31 #4
Hej igen
tak for dine svar indtil videre
Jeg har ingen oplysninger fra TDC og jeg har ikke den dns jeg skal bruge....vil det virke hvis jeg siger hent automatisk?
På router står der 0.0.0.0 under wan allesteder...skal der det ?
Avatar billede kepka Nybegynder
04. januar 2005 - 20:00 #5
Jeg har lige sat en router på mit net og havde samme problem. Problemet var at den router der sad der før havde ip og dns (ip leasing) Der kan nemt gå en time før routeren få hentet en ny. Jeg ringe bare til TDC og fik min ip og dns, skrev det i routeren og så virker lortet!!
Avatar billede steam Nybegynder
04. januar 2005 - 21:32 #6
Tak for alle svarene
Det virker nu, ved at jeg angav PPOE 12 cifret brugernavn og password, som mine forældre fandt (det er deres router). dermed brugte jeg ikke den Ip og endnu mere den DNS jeg ikke kendte.
Tak for hjælpen alle, jeg giver pointene til locturian da han hjalp mig mest.
Avatar billede steam Nybegynder
04. januar 2005 - 21:34 #7
ehhmm hvordan giver jeg point til et svar længere oppe ?
Avatar billede locturian Nybegynder
04. januar 2005 - 22:46 #8
JEg skal lige lægge et svar først :)