Avatar billede krc_ Nybegynder
16. januar 2005 - 18:04 Der er 9 kommentarer

Sikre sine asp-scripts - pga hacking

Hejsa!

Nå så er jeg ski' blevet hacket.
Jeg har et mailingliste ASP script på min side der gør at jeg kan sende mails ud til folk i min db. I selve asp-scriptet står min postmaster e-mail adresse og kodeord for at scriptet kan sende emails gennem min e-mailserver. Nu er det så bare at en eller anden har hentet den asp siden ned og læst email og kodeord og herefter sendt mails ud som postmaster.

Hvordan forhindrer jeg at man via offline browser og lign kan hente mine asp-sider ?
Avatar billede arne_v Ekspert
16. januar 2005 - 18:07 #1
En korrekt konfigureret IIS vil aldrig sende ASP kildeteksten ud til
en client kun output fra kørsel af scriptet.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
16. januar 2005 - 18:07 #2
Man kan kompilere asp scripts til DLL filer, som så installeres på serveren..
Men vedkommende har sikkert bare "hacket" dit login.. dvs, scritet tror at han er dig..

Garanteret det gode gamle replace(request.form("felt-navn"), "'", "''") der mangler :-)

Hvordan ser dit login script ud?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
16. januar 2005 - 18:08 #3
"hacket" kaldes "SQL Injection".. du kan evt slå det op..
Avatar billede arne_v Ekspert
16. januar 2005 - 18:09 #4
Så umiddelbart vil jeg tænke i retning af en af følgende:
  - det er cracket med et brute force attack
  - du har brugt det samme password andre steder og de har hapset det derfra
  - det er nogen som på den ene eller anden måde kender dig og har kunnet gætte det
    udfra den viden
Avatar billede krc_ Nybegynder
16. januar 2005 - 19:24 #5
Hmm hvordan konfigurerer man IIS så den ikke vil sende ASP kildeteksten ud ?

Det er ikke loginscript'et der er kompromiteret. For det er et andet kodeord. Det er min write_send.asp der sender mails ud til dem i min database som de har fået fingre i. Der står nemlig
JMail.ServerAddress = "mitnavn:mitkodeord@mail.minmailserver.dk"

Og her har de nappet mit kodeord fra og kunne sende mails til alle....
Det er i hvert fald sådan det er sket er min formodning.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
16. januar 2005 - 19:38 #6
Jeg går ud fra, at når man er logget ind som dig (admin, administrator eller hvad du nu kalder din bruger), så kan man bruge "nyheds-mail"-formen til at sende mails..?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
16. januar 2005 - 19:42 #7
Hvis du har en eller anden File Manager (så du kan håndtere dine filer/mapper), kan man downlade filerne..

Så er den eneste løsning (så vidt jeg ved), at lave ASP filerne om til DLL filer.. for så snart at ASP filerne er downloadet, er de jo "almindelige" tekst filer..
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. januar 2005 - 20:18 #8
Når du skriver at du bruger et mailingsliste ASP script er dersandsyneligvis sket et af følgende:

Du har installeret det standard og ikke ændret de brugernavne og password der følger med. Dette er en meget almindelig fejl.

Du har anvent brugernavne og passwords der er ligetil at gætte

Der er en kendt sårbarhed i dit script som hackeren har udnyttet.
Avatar billede burningice Nybegynder
23. januar 2005 - 16:49 #9
det er vist meget gamle versioner af IIS der kunne finde på at sende selve kildekoden, så det er højst sandsynligt IKKE det der er sket