Avatar billede ambrogio Nybegynder
18. januar 2005 - 23:21 Der er 21 kommentarer og
4 løsninger

Feedback på sites under udvikling

Hej eksperter,

Jeg vil gerne have vurderet to sites som er under udvikling. Det er den samme site med to muligheder for et valg.

http://www.inter-fans.dk/05design.html
http://www.inter-fans.dk/061design.html

Lad mig høre jeres mening, er det noget jeg kan arbejde videre på ? Ja, nogen vil måske endda mene at de er færdige.

mvh Steffen de Vries Olsen
Avatar billede x-masman Nybegynder
18. januar 2005 - 23:23 #1
forza Milan
Avatar billede kalp Novice
18. januar 2005 - 23:28 #2
synes måske de er lidt kedelige?:/
men jeg kan personligt bedst lige nummer 2
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
18. januar 2005 - 23:47 #3
x-masman hep hey en der forstår det.. ej men for at vende tilbage til siderne..

jeg vil klart sige at den øverste er den bedste, da det føles som om at der er mere plads, og det er ikke lukket sammen..

farverne er ganske godt valgt, der er ikke noget lort der irriterer en, hverken blinkende eller lignende..

såp syntes du har gang i det rigtige.. keep up the good work

Chokobear_dk // der personligt syntes at fc midtjylland er det eneste hold man kan elske :)
Avatar billede tjaz Nybegynder
18. januar 2005 - 23:57 #4
synes helt klart bedst om denne her:

http://www.inter-fans.dk/05design.html

Den er meget være venlig at se på og kan godt lide at den ikke er afgrænset på nogen måde i højden.

Mht. til farverne synes jeg det er fint at der ikke er en masse farver der bliver kastet i hovedet på brugeren ... de er venlige og ikke for prængende, hvilket er rart hvis det er en side hvor man skal læse meget (hvilket jeg vil tro det er, mht nyheder osv.)

Det er nok svært at forklare men man (jeg) har på en eller anden måde mere lyst til at besøge den første af siderne igen end den anden. Den første virker også mere "gennemtænkt" idet den giver flere muligheder fremover uden at du skal lave hele siden om.

Håber det kunne bruges.

/TjaZ
Avatar billede kalp Novice
19. januar 2005 - 00:01 #5
Jeg synes der er bedre overblik i forslag nummer 2:)
Avatar billede steen_hansen Forsker
19. januar 2005 - 00:04 #6
Jeg synes også bedst om http://www.inter-fans.dk/05design.html, men noget, som jeg ikke bryder mig om, det er at teksten kan virke lidt fnidret: "Nu er du fri for søge ...". Jeg ville bruge lidt mere padding, evt. gøre cellen lidt bredere. Det samme synes jeg om menuen.

Desuden synes jeg dine pile (>) falder lidt for meget i med baggrundsfarven. Jeg ville gøre dem en anelse lysere. Men ellers er den enkel og klassisk i sin opbygning, den kan du godt være bekendt :)
Avatar billede steen_hansen Forsker
19. januar 2005 - 00:07 #7
Lige en ekstra ting: Når man kommer ind på siden, er præsentationen de små typer øverst på siden, og lidt længere nede har du nyhederne med billeder og store typer. Burde det ikke være omvendt?
Avatar billede steen_hansen Forsker
19. januar 2005 - 00:08 #8
Jeg mener: Der er ingen fængende overskrift, eller andre appetitvækkere.
Avatar billede saucer Nybegynder
19. januar 2005 - 11:08 #9
Hej

Jeg synes nu at http://www.inter-fans.dk/061design.html ser mest stilren ud. Du skal dog lige putte lidt grøn farve i topbanner. Måske et billede af græs eller sådan noger.

Det vil give mere liv på sidan. For grå farve er lidt kederligt at se på i længden. Så du skal nok arbejde en del med at få liv ind på siden ved at bruge billeder og farver.

Designet :  http://www.inter-fans.dk/05design.html har man set så mange steder før, så det kunne være godt at lave noget nyt og det synes jeg at designet http://www.inter-fans.dk/061design.html kunne komme til at være hvis du få lidt mere liv på siden.
Avatar billede ambrogio Nybegynder
19. januar 2005 - 13:43 #10
061design er ikke så langt fremme i udviklingen som 05design, som næsten er færdig. Lige nu vil der blive arbejdet videre på 061 som er min personlige favorit, og jeg tror den kan blive meget flottere med et farverigt banner.

- steen_hansen

Jo, måske det burde være omvendt, men som du kan se er de øverste tre jo artiklerne, som også er en stor del af vores side. Derfor vil de blive endnu mindre set hvis man skulle til at scrolle ned for at se dem, og vi ligger et meget stort arbejde i artiklerne. Derfor valgte jeg i 061design at ligge artiklerne ud i siden, og derfor droppe præsentationen med "Om Inter-fans.dk" som rigtigt nok ser lidt klemt ud i øvrigt.

- saucer

Jeg ved ikke om en grøn ville passe ind, men jeg eksperimenterer på livet løs med forskellige bannere, men da jeg ikke var tilfreds valgte jeg bare at poste med den grå, som det selvfølgelig ikke skal ende med. Jeg har svært ved at finde så lange billeder i god grafik, da det naturligvis ikke kun skal være græs, men evt. et kamp/fokus billede som i 05design.

- tjaz

Det er en side med en masse info, og endnu mere i fremtiden så derfor har jeg valgt de enkle rolige farver. Det der skal bryde det er et banner.

-----------------------------------------------------------------

Jeg har fået noget at kigge på i 05design, men synes i at der burde være noget i 061design der skiller de tre kolonner fra hinanden, evt. med en tynd grå streg ?

Mange tak for foreløbig feedback, jeg lader lige spørgsmålet stå åbent til flere besvarelser.
Avatar billede steen_hansen Forsker
19. januar 2005 - 14:53 #11
For at illustrere hvad jeg mener med luftigt og ikke for fnidret, så prøv at kigge på include.dk. Siden er langt fra færdig, og kommer ikke til at se sådan ud, når jeg er klar til at oprette de forskellige funktioner (en del af dem er færdige). Men her prøver jeg ihærdigt på at holde det meget enkelt, letfordøjeligt og overskueligt. Det er så spændende om det lykkes :)
Avatar billede steen_hansen Forsker
19. januar 2005 - 14:59 #12
Er det efterhånden ikke ret tit, at Eksperten går ned? :o/
Avatar billede steen_hansen Forsker
19. januar 2005 - 15:24 #13
Jeg synes http://www.inter-fans.dk/061design.html begynder at ligne noget, flot :)
Avatar billede ambrogio Nybegynder
19. januar 2005 - 17:42 #14
- steen_hansen

Den har ikke ændret sig, mig vidende.

Jeg har kigget på include.dk. Jeg kan godt se hvad du mener, og specielt med 05design. Men så til spørgsmålet: synes du at der burde være noget i 061design der skiller de tre kolonner fra hinanden, evt. med en tynd grå streg, eller er det overskueligt nok, som nu, hvor intet skiller de tre kolonner. Det har kritikken nemlig gået med på den nuværende site, www.inter-fans.dk.
Avatar billede x-masman Nybegynder
19. januar 2005 - 21:39 #15
Tænk at jeg fik dårlig karma for en lille spøj. tsk tsk.
Avatar billede steen_hansen Forsker
19. januar 2005 - 22:00 #16
Ok, det ser faktisk rimeligt ud med den opdeling. Man behøver ikke at benytte streger med fandens vold og magt, hvis man på en eller anden måde formår at lade dem komme til sin ret hver især. Jeg mener - hvis man på en eller anden kan holde dem adskilt, så brugeren ikke er i tvivl om hvad der er hvad, og hvad der hører til hvad.

Hvis jeg var dig, ville jeg få arbejdet lidt på det øverste af den midterste kolonne, så ikke det så ud som om, at tingene var lagt på i forkert rækkefølge, for det er den følelelse jeg får, når jeg kommer ind på siden og lader øjnene glide ned ad siden. Det virker lidt bagvendt, og hvis du gerne vil opprioritere dine artikler, ville jeg give det en overskrift, der er til at få øje på, evt. krydret med lidt grafik eller et billede. Evt. en nedtonet fodbold med en opacity på 30-40% som baggrund? Eller noget i den stil :)

Til sidst ville jeg arbejde meget mere med at give det noget mere luft, og måske endda centrere tabellen. Medmindre du arbejder med layers og skal have tabellen venstrejusteret? Det ser bedre ud, hvis den er centreret. Hvis ikke den må centreres, kunne du evt. gøre som Nykredit og mange andre gør det: De benytter stadig venstre side af skærmen til tabellen, men fører designet helt ud i skærmens fulde bredde (http://www.nykredit.dk/). Bare en tanke, synes det ser lidt bedre ud.

Hvis du kigger på f.eks. http://www.ibm.com/, så er tabellen der også venstrejusteret, men de har gjort det godt og overskueligt. Så gør det ikke så meget, at tabellen ligger ovre til venstre. Synes jeg da, men det er altid en afvejning af mange ting at lave hjemmeside :)

Håber du kan bruge mine input :)
Avatar billede ambrogio Nybegynder
19. januar 2005 - 23:14 #17
Jeg regner med at du snakker om 05design ? Trods at 05design vinder lidt på dette forum i forhold i 061design, vælger jeg nok alligevel at arbejde videre på denne. Jeg er meget enig med "saucer" om at 05design, den er set så mange gange før, mens jeg tror 061design kan blive rigtig godt med lidt sektions opdeling i rolige farver. Jeg sidder og tænker på et banner, men jeg forestiller mig også at man helt kan sløjfe det, f.eks. ligesom www.bold.dk har gjort det. Det kan man selvfølgelig lave flottere evt. med en grøn/blå/gul/rød gradient afhængig af hvilken sektion du har valgt i menuen. Jeg synes at artiklerne er opprioteret i 061design ved at de ligger ovre i højre side. Hvis der kommer en svag brun farve evt. på hver anden og en head for teksten "seneste artikler" kan det blive rigtig flot tror jeg. Det skal så selvfølgelig hænge sammen med menuen til venstre.

Jeg ved ikke om du mente at ibm.com og nykredit.dk kunne være en inspiration til sidens opbygning ? Det synes jeg ikke. ibm.com er bygget op som en typisk firma site, de er set tusindvis af steder og det er ved at være kedeligt at se på. Det passer iøvrigt heller overhovedet ikke til en fodbold fan site.

Jeg er ikke vild med nykredit.dks "fulde bredde". Jeg synes på en eller anden måde det ser meget mere stilrent ud når der kommer nogle begrænsninger på, som samtidig får lidt luft. Og hvis det så er krydret med små detaljer som skygge (se 061design) i bunden og måske i siderne, hjælper det også til at få det til at se meget mere prof ud. Det var bare min mening.

- xmasman

Jeg er imod "karma-systemet" og derfor har jeg aldrig givet hverken god eller dårlig karma.
Avatar billede steen_hansen Forsker
19. januar 2005 - 23:54 #18
Enig, IBM's side er meget business-like, og det er også det de lever af. Det lidt(temmeligt?) kedelige design passer ikke til en fodboldfanside, du har helt ret, men min pointe var, at hvis ellers den er struktureret ordentligt, og hænger godt sammen iøvrigt, så synes jeg godt man kan lægge den i venstre side.

Apropos rolige farver, så prøv at tjekke www.maler.dk. Den er måske også kedelig og anderledes opbygget, men den er behagelig for øjnene, hvis du kigger på farvevalget. Inspiration kan hentes mange steder fra, og lægges sammen på én side :)
Avatar billede ambrogio Nybegynder
20. januar 2005 - 00:08 #19
Vi er ikke interesserede i at have det vilde flash-design, blot en flot ramme om vores nyheder og artikler og et design som ser virkelig proff ud med enkle midler. Derfor vil der sikkert være nogen som synes den er kedelig, men den er hurtig at hente frem og teksten er nem at læse og det er nu en gang det vigtigste på en site som denne. Hvad jeg lige kan se nu af ting der skal rettes/tilføjes er det følgende:

061design

- Der skal leges lidt med opsætningen på forsiden, så den er mest fængende for brugeren.
- Der skal tilføjes et banner
- Der skal laves flotte enkle overheads i højre og venstre side
- Der skal ligges info på, og der skal laves en skabelon for dette. Desuden skabeloner til nyheder, artikler, spillerprofiler mv.

Så må vi se hvad der bliver ud af det. Jeg lader lige tråden stå åben i et par dage endnu før jeg uddeler points udfra "selv-angivnings fordelingen". Ellers vender jeg tilbage med en forbedret version af muligvis begge sites, men sandsynligvis kun den ene, og måske en helt ny. Det vil komme inde for de næste par uger. Er der nogen som skulle være interesserede i at kontakte mig, kan de gøre det på webmaster@inter-fans.dk, eller på msn: nerazzurri1908@hotmail.com
Avatar billede steen_hansen Forsker
20. januar 2005 - 00:27 #20
Ok, bare for at være lidt nysgerrig: Synes du include.dk tangerer det vilde flash-design? Eller hvilket indtryk har du af siden - selvom den slet ikke færdig :)
Avatar billede ambrogio Nybegynder
20. januar 2005 - 00:51 #21
Jeg smider et svar i morgen. Da jeg havde skrevet mit svar, blev det slettet på mystisk vis da jeg ville poste.

Kan jeg lokke en kontakt mail/msn ud af dig ? (strider det mod Exp.dks regelsæt?)
Avatar billede ambrogio Nybegynder
22. januar 2005 - 16:28 #22
Nej, jeg synes ikke include.dk tangerer det vilde flash-design. Det pointerer du også selv ikke er meningen. Det var mere ment som et svar til dem som mente designet var kedeligt. Jeg er ikke vild med at siden fylder så meget ud, men det er jo en smagssag. Jeg kan godt lide farvevalget, selvom menuen nok er en anelse for mørk i forhold til de andre grå nuancer. Jeg synes også at menuen er for standard agtig med indadgående streger imellem. Det vil helt klart hjælpe med et banner og lidt flere farver, men siden er jo også kun undervejs.
Avatar billede steen_hansen Forsker
22. januar 2005 - 23:51 #23
Den er nemlig kun undervejs. Jeg roder lidt med det ind imellem alt muligt andet, og du har ret i dine antagelser mht. menu, banner osv. Men det bliver ændret :)
Avatar billede ambrogio Nybegynder
23. januar 2005 - 01:26 #24
Jeg lukker herfra. Jeg håber i er tilfredse med point.
Avatar billede steen_hansen Forsker
23. januar 2005 - 01:32 #25
Takker, og meget tilfreds :)