Avatar billede zinuss Nybegynder
25. januar 2005 - 19:53 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

åbne regedit i andet windows..

Hej med jer...
Jeg har dummet mig noget så grusomt.. Har installeret Deepfreeze af ren nysgerrighed (MEGADUMT). Og nu kan jeg ikke slippe af med skidtet igen. Har prøvet alt muligt, og prøver nu en løsning, med at installere en anden hdd med et andet windows, for at få adgang til deepfreeze disken, uden at deepfreeze kører. Nu kommer mit spørgsmål; Hvordan kommer jeg ind og sletter de key´s som ligger i regedit, på det windows der ikke kører?
Findes der ikke en editor af en art?
Avatar billede dr.m Nybegynder
25. januar 2005 - 19:57 #1
Open the good old regedit then click on "file" and "connect network registry" in the drop down.
Avatar billede zinuss Nybegynder
25. januar 2005 - 20:01 #2
He, den er på samme pc, bare på en anden disk. Jeg har også prøvet at lave en import, men det hjalp heller ikke..
Avatar billede gammelhat Nybegynder
25. januar 2005 - 20:05 #3
Denne metode virkede, da jeg for længe siden skulle deaktivere deepfreeze på en win98 maskine

Boot maskinen på en bootdisk, find og omdøb persis0.sys. Hvis du er heldig, er deepfreeze deaktiveret ved næste opstart..
Avatar billede zinuss Nybegynder
25. januar 2005 - 20:09 #4
Ja, men nu er det NTFS. Fandt et program i dos der kun kunne læse ntfs og ikke slette/omdøbe. Men jeg har slettet persis0.sys filen, og de andre rester på disken, mangler bare reg... Når jeg starter windows, genstarter det om og om igen. Har overvejet om det hjælper at kopiere XP bootfilerne over igen, mon det hjælper?
Avatar billede dr.m Nybegynder
25. januar 2005 - 20:11 #5
From:
http://groups-beta.google.com/group/alt.hacking/browse_thread/thread/729b8604c5f0110/3e8f65b0d8171a9b?q=re:+can%27t+uninstall+deep+freeze&_done=%2Fgroups%3Fq%3Dre:+can%27t+uninstall+deep+freeze%26start%3D10%26hl%3Den%26lr%3D%26&_doneTitle=Back+to+Search&&d#3e8f65b0d8171a9b

On Windows 95/98/Me:

DeepFreeze is a Ring 0 VxD (Virtual Device Driver) located in

c:\windows\system\iosubsys\persifrz.vxd  The only way to hack

DeepFreeze is to boot from a boot-disk and delete this file if booting
to the a:\ has not been disabled. Deleting the filez in
c:\progra~1\hypert~1\deepfr~1 works also to prevent DeepFreeze from
running, because it contains persis0.sys, the password file. And
DeepFreeze won't start without reading it. The most important file to
delete though is the actual DeepFreeze driver, persifrz.vxd.
Avatar billede dr.m Nybegynder
25. januar 2005 - 20:13 #6
Avatar billede zinuss Nybegynder
25. januar 2005 - 20:15 #7
dr.m-->NTFSDOS.EXE var den jeg fandt på ntfs.com.. Og den kan kun read/undelete.
Jeg ved heller ikke hvad der skete for kategorien, men det er Windows XP det drejer sig om..persifrz.vxd  filen findes ikke på disken... :-(
Avatar billede dr.m Nybegynder
25. januar 2005 - 20:16 #8
Can't you start a windows without deep freeze, where the hd with DF is connected as a secondery disk.
Delete persifrz.vxd and swap the disks back?
Avatar billede zinuss Nybegynder
25. januar 2005 - 20:20 #9
Jo, men det var det der var meningen. Men er noget til det punkt hvor jeg skal slette de entries der i deepfreeze hdd. Dette for jeg ikke lov til, nok på grund af windows ikke kører. Desuden findes persifrz.vxd ikke på disken. Det er nok en anden deepfreeze ver.
Avatar billede dr.m Nybegynder
25. januar 2005 - 20:20 #10
hey hey hey, windows XP you say.. Get ERD commender.

With the ERD boot disk, you will boot into a mini version of XP which is not on your hard drive but on the CD.
ERD will then connect to your installation and allow you to delete files and see the registery on the disk
Avatar billede zinuss Nybegynder
25. januar 2005 - 20:22 #11
ok, cool. Og den er på min XP cd?
Avatar billede dr.m Nybegynder
25. januar 2005 - 20:24 #12
hehe, afraid not. it's a commercial product which many has a "backup" of. (did I say that out laud?)

I think they have a time limited emergency download:

http://www.winternals.com/products/repairandrecovery/erdcommander2002.asp?pid=erd
Avatar billede dr.m Nybegynder
25. januar 2005 - 20:26 #13
hmm, doesn't look like this tool come free in anyway.
Did save my ass though several times
Avatar billede zinuss Nybegynder
25. januar 2005 - 20:31 #14
Det er også ok.. Skal kun bruge den ENE gang.. Hvis det virker har du 200 point, så hæng på så længe :-)
Avatar billede fromsej Praktikant
25. januar 2005 - 20:31 #15
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=8839
Fra den danske importør af DeepFreeze, tredienederste indlæg i tråden.
Avatar billede zinuss Nybegynder
25. januar 2005 - 20:33 #16
Tak, men har set det.. Har surfet nettet tyndt for at finde en løsning.. Det han skriver med at sætte uret frem, virker bare ikke hos mig.
Avatar billede fromsej Praktikant
25. januar 2005 - 20:38 #17
OK, så har jeg ikke andre bud, beklager.
Avatar billede gammelhat Nybegynder
25. januar 2005 - 20:40 #18
Er det en trial du har installeret, og er det i bios du sætter uret frem?

Jeg har ikke kigget på deepfreeze under xp, så jeg har ikke lige andre bud.
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2005 - 21:18 #19
Hvis du har plads nok på din harddisk resize din partition -> opret partition i FAT32 -> kopier hele baduljen til den ny partition -> format oprindelige partition til FAT32 -> kopier dine data tilbage, som nu er på en FAT32 partition - > FIXMBR, nu bør du kunne boote op på en startdiskette og slette det du ønsker og senere kan du evt. convertere til NTFS
Avatar billede dr.m Nybegynder
25. januar 2005 - 21:30 #20
Just for shits and giggles, you did try this right?

  http://www.faronics.net/faq/index.php?action=artikel&cat=382256&id=82&artlang=en

I am sure you did. Just that sometime the obvious is the last option we try...
Avatar billede gratis Nybegynder
26. januar 2005 - 16:37 #21
Avatar billede gratis Nybegynder
26. januar 2005 - 16:39 #22
til at slette filerne med ikke til at redigere i regedit med...
Avatar billede zinuss Nybegynder
27. januar 2005 - 16:40 #23
Hej igen... Jeg er ikke kommet et skridt videre.. Lånte ERD Command fra mit arbejde, men det hjalp ikke at fjerne entries´ne i reg. Er der en eller anden form for startup config, som man kan rode i?? Sådan allá autoexec? Maksinen genstarter ved en fil der hedder mug.sys eller mud.sys, men det går så stærkt jeg ikke kan nå at se det. Der kommer blå skærm et kort øjeblik, og derefter genstart. Må nok snart se en reinstall af XP i øjnene... :-(
Avatar billede zinuss Nybegynder
27. januar 2005 - 20:49 #24
Jeg fandt sku ud af det.. Søgte på nettet og fandt det her link
http://www.digitalwebcast.com/articles/viewarticle.jsp?id=8658-0
Til sidst skriver han, at man kan gå ind accessories --> system tools --> system restore
hvor man selv kan gå tilbage i en gamle konfiguration. Måske havde det virket, men på den anden side, ved jeg ikke om deepfreeze havde gjort sit indtog, eller om den gamle konfiguration, havde overskrevet den.. Men om alt er, slut med at frygte blå skærm, hehe..
Jeg vil gerne sige tak til alle der prøvede at hjælpe mig, men pointene går til mig selv, da ingen kom med en virkebar løsning.. :-)