Avatar billede karlslund Nybegynder
27. januar 2005 - 20:52 Der er 12 kommentarer

Terminalserver på dansk - licensering

Skal bruge en terminalserver med dansk sprogoverflade til en ny server. Da Windows 2003 server ikke findes på dansk, forestiller jeg mig at man køber en Windows 2003 US OEM og lægger en sprogpakke oven i.

Men hvordan licenserer man det, og hvad skal man købe?

Microsofts salgsafdeling har ikke ligefrem været hjælpsomme ...
Avatar billede leif Seniormester
27. januar 2005 - 21:40 #1
Jeg ville kontakte fx Ravenholm Computing ( www.ravenholm.dk ) de har styr på det med licenser.

Men jo, man installerer en Windows 2003 server og ligger en dansk GUI oven på ! Man skal dog være opmærksom på at der kan stadig være visse Administrative ting som er på Engelsk !
Avatar billede karlslund Nybegynder
27. januar 2005 - 22:14 #2
Ja, jeg kan godt kontakte nogen andre, men nu ønskede et svar herfra.

Jeg er klar over hvad GUI pakken gør, og ikke mindst hvilke ting det ikke slår helt igennem på.

Men licenseringen ...
Avatar billede screem_brille Novice
27. januar 2005 - 22:32 #3
der burde ikke være noget problem mht licenser om bruger fladen er på dansk eller engelsk eler hvad man nu måtte have, og man kan installere MUI pakken på alle versioner af windows 2003 (er ihvertfald min erfaring)
Avatar billede leif Seniormester
27. januar 2005 - 22:46 #4
Kan ikke huske præcis, men så vidt jeg mener er licenserne det samme, du skal bare købe den danske gui !
Avatar billede dinkie Nybegynder
28. januar 2005 - 14:22 #5
Så vidt jeg ved så skal man have en FPP 2003 for at kunne lovligt bruge sprogpakken på DK. En OEM er ikke licenseret til det.

Det er i hvertfald det svar jeg har fået fra en kollega ved forespørgsel på en SBS 2003.
Avatar billede screem_brille Novice
29. januar 2005 - 16:09 #6
FPP ?
Avatar billede dinkie Nybegynder
29. januar 2005 - 20:12 #7
Fuld pakke produkt - altså en ikke OEM.. :)

http://www.microsoft.com/danmark/license/programmer/fpp.asp
Avatar billede screem_brille Novice
30. januar 2005 - 00:44 #8
ok ;)
Avatar billede karlslund Nybegynder
30. januar 2005 - 10:53 #9
Det virker ikke som om der er nogen der egentlig ved med sikkerhed svaret på det her spørgsmål?

"Burde ikke være", "kan ikke huske præcis", "så vidt jeg ved" virker ikke HELT overbevisende :-)
Avatar billede leif Seniormester
30. januar 2005 - 11:28 #10
Derfor vil jeg kontakte nogen som sælger licenser som fx Ravenholm, da Microsoft Licensregler kan være besværlige at finde ud af !
Avatar billede screem_brille Novice
25. maj 2005 - 20:31 #11
noget feedback måske ?
Avatar billede screem_brille Novice
23. september 2005 - 02:21 #12
Kunne man forvente noget feedback ?