Avatar billede mannik Nybegynder
04. februar 2005 - 17:21 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Printerproblemer, vil ikke udskive som den skal

Hej exp.

jeg har lidt problemer med min HP Deskjet 1220c. Den vil ikke trække papiret frem som den skal, det værste er når jeg udskriver kuverter. Jeg har afinstalleret de gamle driver og downloadet en ny fra HP men den ser ud til at hænge under installation. HP's kundesupport er ikke meget værd de siger bare at de kan sende skidtet til Frankrig for check og så vil jeg få den tilbage uden at de har kunnet finde en fejl, ja det er deres forklaring
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. februar 2005 - 00:17 #1
Hvis printeren ikke tager papiret ordentligt er det jo ikke en driverfejl, men en hardwarefejl.

Lidt ældre printere får meget let "forstoppelse", og vil ikke tage papiret ordentligt. På dyrere printere kan man skifte "pickup" rullen, men det er desværre yderst sjældent man kan det på blækprintere - og heller ikke HP 1220c, så vidt jeg husker.
Du er i stedet tvunget ud i følgende forsøgsredninger, der alle kan hjælpe dig, såvel som gøre situationen værre.

1. Forsøg at rense pickup rullen i sprit (gummirullen/rullerne der sidder og fisker papiret ind i printeren). Det er vigtigt at du tørrer modsat den retning, rullen kører rundt.

2. Hjælper det ikke, kan du forsøge at pudse overfladen på rullen med FINT sandpapir - igen modsat retningen den kører rundt.

3. Hvis gummiet er til at pille af rullen, kan du folde noget papir en gang eller to, og anbringe bag gummiet, så rullens diameter udvides en smule.

Og hvis ingen af ovenstående ting hjælper - så er det kun en udskiftning af hele printeren der kan løse dit problem...
Avatar billede mannik Nybegynder
05. februar 2005 - 07:13 #2
Hej

Jeg har stadigvæk garanti på printeren, jeg kunne nok prøve det med sprit og se om det skulle hjælpe. Men jeg tror jeg kommer til at prøve at aflevere den til reklamation. Den er bare drøn irriterende at sende da den er så stor. Med smid et svar for din hjælp. Jeg undre mig stadigvæk over at når jeg vil installere den nye driver så står den bare og gnaver i lang tid og der sker intet så jeg må bruge den indbyggede i XP
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. februar 2005 - 15:49 #3
Jeg har en enkelt gang eller to oplevet fejl i de downloadede installationspakker fra HP. Prøv at downloade den igen - eller prøv at downloade den engelske driverpakke i stedet.
Om 14 dage kan du så prøve med den danske igen. (sådan har det virket form mig).