Avatar billede bredker Nybegynder
12. februar 2005 - 14:08 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

kan ikke komme i bios

efter at have indstaleret xp har jeg ikke haft andet end problemer med det
det seneste problem , og nok det værste er at jeg pludseligt ikke kan komme i bios mere
det er et " abit IT7(E)max-2 " bundkort
den reagere slet ikke på tastaturet før xp er startet helt op , og kan derfor ikke komme i bios
der er ikke ps2 stik på det , så kan ikke sætte et ps2 tastatur til , da det kun kan køre med usb
Avatar billede trekkies Juniormester
12. februar 2005 - 14:11 #1
Nogle bundkort bruger DELETE, ESC, CTRL+ALT+DELETE og andre bruger F10 eller F2, så se hva den skriver når at du starter din computer.
Avatar billede zahr Nybegynder
12. februar 2005 - 14:13 #2
du fortæller ik hvad du vil ha hjælp til..........

for mig lyder det som om du ku trænge til et nyt bundkort........men hvis du virkelig vil i BIOS kan du tage hardiskstikket ud af bundkortet og så sætte det i igen, så burde den gå i bios automatisk når du starter op......
Avatar billede bredker Nybegynder
12. februar 2005 - 14:13 #3
del , som altid , det er et pludseligt opstået problem , det samme hvis jeg skal i fejlsikker , så kan piltasterne ikke bruges , så jeg kan flytte markeringen ned på fejlsikker
Avatar billede bredker Nybegynder
12. februar 2005 - 14:14 #4
zahr>>det prøver jeg lige
Avatar billede trekkies Juniormester
12. februar 2005 - 14:14 #5
Har du prøvet at flashe din bios med en ny version?
Avatar billede screem_brille Novice
12. februar 2005 - 14:18 #6
Windows har INTET at gøre med om du kan komme i BIOS, hvad type tastatur har du ? et usb ? (or så sær et PS2 til og gå i BIOS og aktiver USB support i dos eller hvad det nu måtte hedde på dit bundkort)
Avatar billede bredker Nybegynder
12. februar 2005 - 14:21 #7
zahr>>virker ikke

screem brille>>som tidligere sagt kan det ikke lade sig gøre , der er ikke ps2 stik på kortet , ellers var det jo ikke et problem
Avatar billede trekkies Juniormester
12. februar 2005 - 14:22 #8
bredker:
Har du prøvet at flashe din BIOS???
Avatar billede bredker Nybegynder
12. februar 2005 - 14:23 #9
trekkies>>kan heller ikke bruges , da tastaturet ikke virker før win er startet op
Avatar billede bredker Nybegynder
12. februar 2005 - 14:25 #10
og bios er prøvt resat
Avatar billede trekkies Juniormester
12. februar 2005 - 14:28 #11
Har du prøvet at fjerne batteriet og vent i cirka 2 minutter og sæt det i?
Avatar billede bredker Nybegynder
12. februar 2005 - 14:31 #12
ja alle de normale ting er prøvet , her er vi ude i noget af det mere sjældne ting , jeg håber der er andre der har set , så vi kan få det løst
Avatar billede zahr Nybegynder
12. februar 2005 - 14:31 #13
køb dog et nyt bundkort og kom videre i livet............!!!
Avatar billede zahr Nybegynder
12. februar 2005 - 14:32 #14
ASUS
Avatar billede bredker Nybegynder
12. februar 2005 - 14:32 #15
zahr>>det var da et af de dårligste svar jeg har set længe
Avatar billede zahr Nybegynder
12. februar 2005 - 14:33 #16
hehe
Avatar billede screem_brille Novice
12. februar 2005 - 14:39 #17
Hvad er det for et kort du har ? for det abit du siger HAR PS2 stik til mus / tastatur, og med mindre det er et AT board, så har jeg ikke set en eneste computer (atx) uden det havde PS2 connectors!

http://www.abit-usa.com/products/mb/techspec.php?categories=1&model=2 er det dit board ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. februar 2005 - 14:47 #18
Avatar billede screem_brille Novice
12. februar 2005 - 15:01 #19
Korrekt john_stigers, men det board har også PS2 tilslutning
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. februar 2005 - 15:03 #20
off-topic...
En kunde ringede og spurgte om han kunne købe en mus til en PS2 (Playstation 2) Og om ikke godt nok det var dem der stod ps2 ved, og ikke USB ;)
Avatar billede bredker Nybegynder
12. februar 2005 - 15:06 #21
Motherboard Navn    Abit IT7(E)/IT7-MAX2 v1.0
og der er IKKE ps2 stik på
Avatar billede screem_brille Novice
12. februar 2005 - 15:11 #22
ok bredkær, du må have en version som abit IKKE kender, for de versioner som de har på deres side har ALLE PS2
Avatar billede trekkies Juniormester
12. februar 2005 - 15:15 #23
bredker:
Er du sikker på at det er Abit IT7(E)/IT7-MAX2 v1.0???
Har du set på dit bundkort, hvad der står der?
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. februar 2005 - 15:17 #24
Helt ærligt...
bredker vil jeg ikke ligefrem kalde nybegynder inden for IT - jeg tror nok han kender et ps2 stik hvis han ser et ;)
Avatar billede screem_brille Novice
12. februar 2005 - 15:19 #25
Bredkær der sidder ikke sådan 2 stik der ser sådan her ud ? http://sunsite.nus.edu.sg/pub/hwb/co_KeyboardPC6.html
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. februar 2005 - 15:22 #26
screem_brille> IT7E kender Abir skam godt :)
Avatar billede screem_brille Novice
12. februar 2005 - 15:24 #27
john_stigers, så forklar hvorfor lige præcis hans board ikke har PS2 når det har ifølge producenten ?
Avatar billede bredker Nybegynder
12. februar 2005 - 15:29 #28
kan godt se at abit skriver at der er ps2 på deres side
men det er en fejl , der er ikke ps2 på kortet , og det er heller ikke nævnt i manualen eller på indpakningen , sider med den originale kasse og manual
Avatar billede screem_brille Novice
12. februar 2005 - 15:38 #29
hmm john_stigers kan du ikke lige give et link, kan ikke se den model ? (jo uden e)
Avatar billede serverservice Praktikant
14. februar 2005 - 00:29 #30
jeg kan desværre ikke finde et link til manualen som virker ellers ville jeg gerne hjælpe.
Avatar billede bredker Nybegynder
10. april 2005 - 20:36 #31
ups , ar vist ikke fået lukket her , det gøres nu
takker for forsøget