Avatar billede xizang Nybegynder
09. marts 2005 - 20:26 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan ser jeg hvilken proxy server jeg er connected til ?

Hej

Hvordan ser jeg hvilken proxy server jeg er connected til ?

Jeg vil gerne have ip-adressen eller navnet på den..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. marts 2005 - 20:38 #1
I internet explorer:
klik funktioner | internetindstillinger | forbindelser | Lanindstillinger.
Kig under Proxy-server og klik evt Avanceret for at se proxyindstillingerne for de enkelt protokoller.
Avatar billede xizang Nybegynder
09. marts 2005 - 20:45 #2
Når jeg går derind er alle felter tomme, jeg har sat den til at automatisk at finde internet forbindelse..

Problemet er nemlig at jeg sidder bag en http-proxy der går jeg kun kan køre http-trafik..

Jeg skal vide hvad adressen på den proxy er før jeg kan bruge en http-tunnel til at køre andre programmer over nettet
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. marts 2005 - 20:51 #3
Umiddelbart ville jeg sige at det var din gateway.
Den kan du se i en dosprompt, ved at skrive ipconfig og trykke enter.
Avatar billede xizang Nybegynder
11. marts 2005 - 16:10 #4
Når jeg åbner internet-explorer står der nede i statuslinjen :

Registrere proxy-indstillinger, og så kommer der en adresse på en proxy som jeg ikke kan nå at læse..

Der må da være en måde hvorpå man kan se hvilken proxy-server man er connected til ??
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. marts 2005 - 16:30 #5
Hmm... prøv lige dette.

Hent:
http://danborg.org/spy/HJT/hijackthis.exe
Kør Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind.

Proxy serveren står faktisk i logfilen, men jeg er ikke klar over om det også er tilfældet når der er automatisk registrering af proy, eller om det kun er ved manuel opsætning af proxy.
Avatar billede xizang Nybegynder
11. marts 2005 - 19:30 #6
Det virker sørme :) tak for hjælpen

Smid lige et svar.. så skal du nok lige fået dine point
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. marts 2005 - 20:30 #7
Ok, her er svaret *s*
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. marts 2005 - 21:06 #8
Takker for point :)