Avatar billede mrtest Nybegynder
14. marts 2005 - 14:56 Der er 11 kommentarer

Java-popup billeder vises ikke

Hej Eksperter
Jeg har et problem inde på en website, hvor der vises billeder som popups, der er lavet i javascript.... Problemet er så, at jeg ikke kan se disse billeder, selvom min popup-stopper i XP2 er sat til, at tillade popups fra dette websted.
Det er sådanne popup-billeder, der vises og kommer frem når man peger på et ord og som igen forsvinder når man fjerner musen derfra.
Problemet skyldes ikke nogen former for firewalls og popup-stoppere mm.
Kan det evt. være noget java-halløj der mangler på min com eller?
Avatar billede ibka Novice
14. marts 2005 - 15:16 #1
Jeg tror du skal have installeret JAVA som ikke længere er in Windows
http://www.java.com/en/
Avatar billede milandt Nybegynder
14. marts 2005 - 15:22 #2
Det har ikke noget med java at gøre.

Kan du give et link til den pågældende side? Jeg forestiller mig at der måske bruges noget javascript som ikke afvikles i din browser.

Kan du ikke også fortælle hvilken browser du bruger, og hvilke sikkerheds-niveau/indstillinger den er sat til?
Avatar billede mrtest Nybegynder
14. marts 2005 - 15:35 #3
Siden hedder http://www.atmcteknik.dk/reservedele/mc/
Når der så peges på ordene i den lange række, kommer der normalt billeder op, men som omtalt ikke hos mig :o(

Browseren er IE 6,0 og den nyeste version
Avatar billede milandt Nybegynder
14. marts 2005 - 15:38 #4
Der er javascript-fejl på siden.

"jkpopwin has no properties" line 47
"jkpopwin has no properties" line 64

Skal vi ikke bare aftale at din browser ikke fejler noget som helst?
Avatar billede milandt Nybegynder
14. marts 2005 - 15:39 #5
[propaganda]
Hvis du nu bruger Firefox, så ville du meget lettere kunne se en oversigt over de javascript fejl og warnings der måtte være ved at bruge javascript-console der er indbygget i FireFox.
[/propaganda]
Avatar billede mrtest Nybegynder
14. marts 2005 - 15:41 #6
Er der java-script fejl på siden??? Hvordan kan dette dog lade sig gøre??
Avatar billede mrtest Nybegynder
14. marts 2005 - 15:44 #7
Iøvrigt kan det ikke alene være sitet den er gal med, for på en hvilken som helst anden com, der kan jeg se billederne
Avatar billede milandt Nybegynder
14. marts 2005 - 15:46 #8
Hvorfor skulle det ikke kunne lade sig gøre?

I Internet Explorer, nede i venstre hjørne, vil der være en lille advarselstrekant med et udråbstegn hvis jeg huskre rigtigt. Det viser at der er javascript-fejl på siden. Du kan klikke på det for at få mere info om hvad det er for en fejl.
Avatar billede milandt Nybegynder
14. marts 2005 - 15:49 #9
Hmm - Det er faktisk pgs IE's popup killer at de ikke bliver vist. Det er også pga. popup killeren at der kommer javascript-fejl hvis den er slået til. At det så slet ikke virker i Firefox, det er hvad det er.. Uanset hvad dårligt kodet.

Jeg fik det til at virke i IE ved at tillade popups fra pågældende side. Prøv det.
Avatar billede mrtest Nybegynder
14. marts 2005 - 15:49 #10
Der er ikke nogen advarselstrekant i bunden af min browser, -kun ordet javasript:// ude i venstre side, symbolet for at popups er tilladt og internet globus'en i højre side
Avatar billede mrtest Nybegynder
14. marts 2005 - 15:51 #11
Jeg har jo skrevet i mit indledede spørgsmaål, at min XP2 popup-stopper selvfølgelig er sat til, at vise popups på sitet :o)