15. marts 2005 - 15:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Netværksspil over internet

Er der nogen der kender til et program der gør at man kan spille netværksspil over internettet, altså en bridge (VPN) funktion??
Avatar billede hmann Nybegynder
15. marts 2005 - 15:16 #1
du kan bruge den indbyggede vpn "funktion" i windows XP
Avatar billede hmann Nybegynder
15. marts 2005 - 15:18 #2
hvor mange personer (maskiner) skal forresten spille?
en alm. windows xp kan fungere som vpn-server for én klient - hvis man skal have flere skal man bruge fx windows server 2003 eller en linux server eller lignende som vpn-server
Avatar billede hmann Nybegynder
15. marts 2005 - 15:27 #3
sådan sættes "serveren" op:
http://www.onecomputerguy.com/networking/xp_vpn_server.htm

og sådan sættes klienten op:
http://www.onecomputerguy.com/networking/xp_vpn.htm

når klienten så connecter får den en lokal IP på serverens netværk (fx 192.168.0.3 eller anden intern ip). Mens klienten er connected vil det virke som om de to maskiner sidder i LAN og man kan derfor sagtens spille "netværksspil". Vær opmærksom på at hvis i sidder bag routere skal der nok åbnes for port 1723 (PPTP) - men det kan vi tage når du kommer så langt :)
15. marts 2005 - 15:55 #4
Ok, så langt er jeg med, jeg har allerede FreeS/WAN kørende på mit netværk. Det jeg er på udkig efter er et program installeret på hver enkelt klient, der deltager i spillet, så man undgår at være afhængig af en VPN server.
05. august 2005 - 09:54 #5
Luk