18. marts 2005 - 17:14Der er
11 kommentarer og 1 løsning
Skal jeg vælge visual c++ eller bare c++ til spilprogrammering?
hej,
jeg er begyndt på c++ og har hørt hvis man skal være pro spil-programmør skal man programmere i visual c++! er det 2 forskellige sprog eller skal man først programmere i c++ og så videre til visual c++? for jeg er begyndt med c++ og det er lidt ærgeligt, hvis jeg skal ligge hele min kode stil om..
- er det rigtig man skal bruge visual c++ til spilprogrammering? :P
Jeg kunne godt forestille mig at de store spil firmaer bruge VC++. Måske med Intel's compiler. Men måske er der andre high optimizing kombinationer. Spil er ikke lige det jeg gør mest i.
Men hvis vi f.eks. siger at det tager 3 år at blive god nok til C++, så kan du de første år ihvertfald sagtens bruge en helt standard VC++.
ja! men arne en programmør plejer at have hver sin position, så fx jeg er pro i netværks programmering og ikke så god når det gælder baner eller andet.
Man specialiserer sig sikkert. Men derfor tror jeg alligevel at de fleste har en bred basis viden, så de ihvertfald kan forstå hvad de andre snakker om.
PS: Så vidt jeg ved kræver ihvertfald nogle dele af spil udvikling matematik på meget højt niveau.
Synes godt om
Slettet bruger
21. marts 2005 - 10:07#12
Du bliver nok heller ikke ansat som spiludvikler uden en Bachelor eller Cand. grad eller det der er værre.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.