Avatar billede jokvan Nybegynder
18. marts 2005 - 17:14 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Skal jeg vælge visual c++ eller bare c++ til spilprogrammering?

hej,

jeg er begyndt på c++ og har hørt hvis man skal være pro spil-programmør skal man programmere i visual c++! er det 2 forskellige sprog eller skal man først programmere i c++ og så videre til visual c++? for jeg er begyndt med c++ og det er lidt ærgeligt, hvis jeg skal ligge hele min kode stil om..

- er det rigtig man skal bruge visual c++ til spilprogrammering? :P

venlig hilsen
andreas
Avatar billede arne_v Ekspert
18. marts 2005 - 17:20 #1
Har vi ikke været igennem dette her før ?

C++ er et sprog.

MS Visual C++ er en compiler og IDE.

Jeg kunne godt forestille mig at de store spil firmaer bruge VC++. Måske
med Intel's compiler. Men måske er der andre high optimizing kombinationer.
Spil er ikke lige det jeg gør mest i.

Men hvis vi f.eks. siger at det tager 3 år at blive god nok til C++, så kan du
de første år ihvertfald sagtens bruge en helt standard VC++.

C++ er C++ uanset hvilken compiler.

Spil logik er spil logik uanset sprog.
Avatar billede jokvan Nybegynder
18. marts 2005 - 17:22 #2
ok tak..
Avatar billede jokvan Nybegynder
18. marts 2005 - 17:24 #3
Hvis du vil have pointe så lig et svar og så siger jeg mange TAK! endnu engang :)
Avatar billede arne_v Ekspert
18. marts 2005 - 17:27 #4
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
18. marts 2005 - 17:28 #5
Du skal ikke undervurdere hvor meget du skla have lært:

C++ sproget
objekt orienteret design & programmering
multithreaded programmering
Win32 API
MFC
DirectX

Der er nogle tunge emner imellem.
Avatar billede jokvan Nybegynder
18. marts 2005 - 17:31 #6
w0w tak så ved jeg da det :)

hvad er:
multithreaded programmering
MFC
DirectX

- og hvad bruger man det til? du er accepteret!
Avatar billede arne_v Ekspert
18. marts 2005 - 17:34 #7
multithreaded er programmer som "laver flere ting samtidigt"
MFC = Microsoft Foundation Classes = nyttige C++ klasser
DirectX = grafik bibliotek
Avatar billede arne_v Ekspert
18. marts 2005 - 17:34 #8
Og hvis det skal være multiplayer så kommer der jo også:

netværks programmering
Avatar billede jokvan Nybegynder
18. marts 2005 - 17:34 #9
MANGE TUNSINDE GANGE TAK!!!!
Avatar billede jokvan Nybegynder
18. marts 2005 - 18:00 #10
ja! men arne en programmør plejer at have hver sin position, så fx jeg er pro i netværks programmering og ikke så god når det gælder baner eller andet.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. marts 2005 - 19:12 #11
Man specialiserer sig sikkert. Men derfor tror jeg alligevel at de fleste
har en bred basis viden, så de ihvertfald kan forstå hvad de andre snakker om.

PS: Så vidt jeg ved kræver ihvertfald nogle dele af spil udvikling matematik
på meget højt niveau.
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2005 - 10:07 #12
Du bliver nok heller ikke ansat som spiludvikler uden en Bachelor eller Cand. grad eller det der er værre.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
Kurser inden for grundlæggende programmering

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester