Avatar billede kneppepoliti Nybegynder
28. marts 2005 - 12:48 Der er 1 løsning

OpenGL: tilgå teksturer på grafikkort eller rendering til array

Hej eksperter
Et lille OGL spørgsmål:

Jeg har et problem, hvor jeg skal kunne rendere en række billeder fra min OpenGL applikation til et billede.

Jeg har kunnet rendere billeder direkte til teksturer på grafikkortet, men problemet er at jeg skal kunne tilgå pixels i disse renderinger til at lave et nyt billede...

Jeg ved dog ikke hvordan jeg læser pixels fra disse teksturer og sidder fast der...

Så mit problem er i en nøddeskal:
Jeg skal ENTEN kunne læse fra teksturerne der ligger på grafikkortet, eller endnu bedre vil det være hvis en kan give mig en metode, der kan rendere direkte i et tekstur-array, som jo er let at tilgå..

75 point til vinderen :)
Avatar billede kneppepoliti Nybegynder
29. marts 2005 - 14:53 #1
Glem det... Har fundet svaret.

Det er funktionen glGetTexImage(bla bla bla) der gør det, hvis nogen skulle komme i samme situation
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
Kurser inden for grundlæggende programmering

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester