Avatar billede artico Novice
06. april 2005 - 12:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

vælg og se data uden opdatering af browser

Jeg vil gerne kunnet udvælger nogle data fra en DB i en selectbox, data skal så vises længere ned på min side, når jeg så har lavet valg nok, kan jeg gå ned og rette udtrækket til for at gemme det i dbén igen. Det hele skal foregå på én side og uden jeg skal klikke på opdater i browseren.

»Her vælger jeg i selectbox«

Herunder kommerdata udtrækket  her kan der rettes i felterne
---------------------------------------------------------------                                _  _  _
1 dataudtræk via select linie  |_| |_| |_|
2 dataudtræk via select linie  |_| |_| |_|
3 dataudtræk via select linie  |_| |_| |_|

Er det javascript eller PHP dette kan gøres i ?
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
06. april 2005 - 12:35 #1
Du bliver sandsyneligvis nød til at hive alt data'en ud med PHP først (javascript kan ikke connecte til database)

og så bruge javascript til at ændre dynamisk i tingene, for derefter at bruge PHP igen, til at opdatere data'en.
Avatar billede artico Novice
06. april 2005 - 12:46 #2
ok, men hvordan og/eller hvilken javascript funktion bruger jeg til at få data vist med det samme længere nede på siden, hvad kan jeg søge på er på exp. for at komme videre ?
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
06. april 2005 - 13:14 #3
har ikke helt forstået din ide med en select.

Men du får vel bare php til at retunere nogle arrays, som du kan selecte data ud af.
Avatar billede delwin Nybegynder
06. april 2005 - 16:46 #4
enten javascript eller også kan du lave det i noget flash eller shockwave snask..
Avatar billede artico Novice
14. august 2005 - 20:22 #5
lukker