Avatar billede linemus83 Nybegynder
07. april 2005 - 21:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Radiobuttons - skift mellem disse

Jeg har 2 radionbuttons. Når jeg trykker på den ene, fryser denne fast - altså, jeg kan ikke trykke på den anden i stedet - så er de begge bare udfyldt.

Hvordan gør jeg sådan, at hvis den ene er udfyldt, og jeg trykker på den anden, så forsvinder udfyldningen fra den første?

/Line
Avatar billede lifo Nybegynder
07. april 2005 - 21:58 #1
om det er winform så
skal de være på samme controll (foreksempel et panel) for at hænge sammen
med webforms ved jeg ikke helt
Avatar billede baitianlong Nybegynder
08. april 2005 - 13:33 #2
Du kan bruge komponenten RadioButtonList :)

<asp:RadioButtonList id="RadioButtonList1" style="Z-INDEX: 103; LEFT: 256px; POSITION: absolute; TOP: 296px"    runat="server">
<asp:ListItem Value="hest">hest</asp:ListItem>
<asp:ListItem Value="ko">ko</asp:ListItem>
</asp:RadioButtonList>

-----------------------------

protected System.Web.UI.WebControls.RadioButtonList RadioButtonList1;
Avatar billede lifo Nybegynder
08. april 2005 - 15:08 #3
sæt GroupName til det samme på de to radiobuttons så funker det
Avatar billede linemus83 Nybegynder
08. april 2005 - 15:11 #4
GroupName ?  Hvor skriver jeg det ?
Avatar billede linemus83 Nybegynder
08. april 2005 - 15:12 #5
Ja, nu virker det - tusind tak