Avatar billede neg0 Nybegynder
10. april 2005 - 05:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Script til protection fra ban/deop/kick

Ville høre om det er muligt at lave et script som beskytter en mod ban/kick/deop så man kicker/deopper/banner personen inden han for gjort det ved mig? Er ikke sikker på man kan, men mener jeg har set det før? Ellers kunne det jo være noget med at man, når en af disse events sker, parter og rejoiner igen og derefter kicker og banner personen? Det er bare et forslag, har ingen anelse om hvad man skal gøre..

På forhånd tak..
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
10. april 2005 - 05:20 #1
1. IRC er en protokol. http://rfc.sunsite.dk/rfc/rfc1459.html

2. Det kan ikke lade sig gøre.
Avatar billede jokkejensen Novice
10. april 2005 - 09:42 #2
jo du kan lave scripts der beskytter dig nogen gange...

hvis du ønsker et deop/kick/ban script der beskytter dig, skal det køre ved en bot, der også er operatør på samme kanal...

Nogen gange kan du beskytte dig selv mod ban, da nogle af de største skod scritps ved ban siger +b +kick .. der kan du gå ind og sige, hvis du får +b så -o brugeren der gør det, så kan han ikke kicke dig, og du kan i ro og mag kick/banne ham...

Der findes tonsvis af scripts med den sidste funktion indbygget.. og tonsvis af script til en bot der kan beskytte dig...

søg på google.com.
Avatar billede popsy Novice
10. april 2005 - 12:01 #3
Avatar billede neg0 Nybegynder
10. april 2005 - 13:08 #4
popsy - Kan ikke få det til at virke... :/ Skulle det ikke virke sådan at hvis jeg får deop/kick/ban så gør jeg det ved dem? Har lige afprøvet det, og hvis man nu deopper den bot hvor scriptet kører på, så kan den jo ligesom ikke udføre handlingen.. :)
jokkejensen - er det muligt du måske lige kunne bikse noget sammen? Eller? ;)
Avatar billede popsy Novice
10. april 2005 - 13:15 #5
on *:deop:*:{
  if $network == QuakeNet {
    if $nick != $me {
      if ( $opnick == $me ) && ( ( Q ison $chan ) || ( L ison $chan ) ) { .msg $ifmatch op $chan }
    }
  if $network != QuakeNet {
    if ( $opnick == $me ) .msg chanserv op $chan
  }

Den der gør at botten beder om op igen ved deop. Kræver naturligvis L på kanalen.
Næste deopper synderen, og kick/banner ham.

on @!*:ban:#: {
  if ($banmask iswm $address($me,5)) {
    mode # -ob $nick $banmask
    kick # $nick Don't ban me!
  }
Avatar billede jokkejensen Novice
10. april 2005 - 17:15 #6
der findes mere sikre kommandoer til beskyttelse mod ban/kick ... mod deop kan du intet gøre hvis ikke du har rettigheder til det..

Dog har de fleste scripts idag taget højde for at deoppe personen først man ønsker at kick/banne ... ellers ville der være mulighed for at personen ved ban kan deoppe den anden og fjerne ban igen...

Derfor lav din egen bot, der beskytter dig... Nogle kanaler tillader ikke disse bots, men så giv den et eller andet nick, så man ikke umiddelbart kan se det er en bot..
Avatar billede neg0 Nybegynder
13. april 2005 - 22:23 #7
lukket
Avatar billede popsy Novice
14. april 2005 - 11:33 #8
Hvad var løsningen så?