Avatar billede quisifa Nybegynder
13. april 2005 - 23:14 Der er 5 kommentarer

.htaccess deny / allow

Hejsa jeg har et problem med at lave et .htaccess script der giver folk fra en given ip lov til at se det der er i samme bibliotek som .htaccess filen. Det som jeg ville tro der skulle stå i .htaccess filen er:

#start (er ikke med i filen)
deny from all
allow from 1.1.1.1

#slut (er ikke med i filen)

Men når jeg køre den på serveren kommer der fejlen

Internal Server Error - 500

og det fatter jeg jo ikke :(
Avatar billede rasmusbg Nybegynder
14. april 2005 - 09:56 #1
Jeg vil mene, at du skal have et Order directive før, du begynder at angive deny og allow directives.

Så din .htaccess kommer til at se således ud:

#.htaccess
Order Deny,Allow
Deny from all
Allow from 1.1.1.1
Avatar billede quisifa Nybegynder
14. april 2005 - 16:12 #2
Den giver mig stadig væk en fejl 500 så :( kan det være fordi de har slået det fra? Jeg kan godt bruge .htaccess med bruger // kodeord, men ser bare ikke ud til at virke med deny // allow? Ved du / i om der er nogen måde at tjekke for om de har slået det fra (eller om det bare er mig der er en kegle til at lave det :) )?
Avatar billede rasmusbg Nybegynder
14. april 2005 - 22:58 #3
Jeg troede, at man pr. default kunne bruge deny/allow. Men jeg har nu opdaget, at der i serverens konfiguration skal skrives, at du har lov til at override Limit.
Din host har åbenbart ikke følgende stående i din vhost:

AllowOverride Limit

Da jeg testede det på min egen server, fik jeg også fejl 500, indtil jeg fik puttet den ovenstående linie i vhost delen af min servers konfiguration.
Avatar billede quisifa Nybegynder
25. april 2005 - 21:18 #4
ok, mange tak for hjælpen :( regnede godt med det var noget i den stil (desværre).
Avatar billede rasmusbg Nybegynder
25. april 2005 - 23:07 #5
Du kan evt. prøve at kontakte din host og høre, om det er muligt at få tilføjet den ovenstående linie i din vhost. Sandsynligheden, for at det kan lade sig gøre, er dog nok ikke så stor, hvis det er et af de billige webhoteller, som hoster dit domæne.