Avatar billede chrede Nybegynder
14. april 2005 - 23:51 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Event log, Audit og E-Mail alerts

Hej derude :-)
Jeg har en server hvorpå jeg har aktiveret Remote Desktop.
Jeg har været i lokal security policy og aktiveret log på  mislykkede logon attempts, så jeg i eventlog kan se om nogen (andre end mig) prøver at logge på terminalen.

Spørgsmålet kommer så her:
Er det muligt at få en mail eller anden form for alarm, når der nogen forsøger at logge ind (når de taster forkert password), så jeg ikke skal rende og holde øje med min eventlog ??
Avatar billede vistodk Nybegynder
20. april 2005 - 19:58 #1
Der kan du bruge en SNMP trap, eller en syslog tool.  De fleste kan få snablen ned i eventloggen.

evt http://www.kiwisyslog.com
Avatar billede chrede Nybegynder
20. april 2005 - 20:04 #2
takker :-)