Avatar billede binderup Nybegynder
20. april 2005 - 10:37 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke bruge Windows Help and Support

Jeg har fået et problem med min XP Pro (UK).
Hvis jeg i start menuen klikker på "Help and Support" får jeg beskeden: "Windows cannot open Help and Support because a system service is not running. To fix this problem, start the service Help and Support"

Problemet er dog blot at jeg i services ikke har en service der hedder Help and Support. Jeg har prøvet et par google søgninger, men de løsninger der har været på tale har dog ikke helt givet det resultat jeg søger.

Jeg håber at der er nogen her der kan hjælpe.
Avatar billede cbm30 Nybegynder
20. april 2005 - 11:05 #1
har du prøvet at geninstallere hjælp og support funktionen
Avatar billede binderup Nybegynder
20. april 2005 - 11:34 #2
hvordan geninstallerer jeg den?
Avatar billede milter Ekspert
20. april 2005 - 16:01 #3
Prøv det her:

Start > Kør > I vinduet "Åbn" skriver du:  services.msc  > OK > Rul ned, til du finder tjenesten "Hjælp og support" og dobbeltklik den > "Starttype" skal så til "Automatisk".

Hvis ikke den gør det, så vælg det > Anvend > OK
Avatar billede binderup Nybegynder
20. april 2005 - 16:45 #4
virker ikke da jeg ikke har en service listet overhovedet.
Avatar billede milter Ekspert
20. april 2005 - 21:03 #5
Mener du, at der ikke sker noget, når du kører services.msc?
Avatar billede haverslev Novice
20. april 2005 - 21:29 #6
Er du logget på med Admin. rettighed ?

Ellers prøv at køre nedenstående og se om ikke du kan aktivere tjenesten efterfølgende:
Rep. af ødelagte og fejlbehæftede systemfiler samt en erstatning eller rep. af dem:
Klik på START, Klik på KØR  skriv sfc /scannow og tryk OK. (husk mellemrum efter sfc)
Du skal have din XP-skive i Drevet.
Avatar billede binderup Nybegynder
21. april 2005 - 00:13 #7
ja jeg er logget ind med admin rettigheder - problemet er at der i listen over services slet ikke er en help and support listed. Jeg har googlet mig frem til at jeg ikke er den eneste som har dette problem, men jeg har ikke rigtig kunnet bruge de løsningsforslag der har været oppe.

Mht sfc /scannow - hvor meget roder den rundt i reg DB?
Avatar billede milter Ekspert
21. april 2005 - 01:43 #8
Avatar billede cbm30 Nybegynder
21. april 2005 - 08:03 #9
Du geninstallerer den ved at gå ind i c:\windows\inf og finde filen pchealth.inf.

Så højreklikker du på den og vælger installer og du skal bruge din xp cd.

inf er en skjult mappe så hvis du ikke kan se den skal du lige gøre så du kan se skjulte mapper
Avatar billede binderup Nybegynder
21. april 2005 - 15:40 #10
den virkede heller ikke.

Jeg gav op. Det var alligevel ca halvandet år siden at jeg har installeret windows, så det blev til en reinstall