Avatar billede kenneth_d Novice
05. maj 2005 - 17:02 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Cookies - Internet Explorer

Hej

Hver gang jeg går ind i Internet Explorer, er startsiden en anden end dén jeg vil have.

Jeg bliver ved med at gå i Internet Instillinger og ændrer til Google som startside. Men så snart jeg slukker computeren, kommer den en side der hedder SearchBar.

Har prøvet at slette cookies, temp. internet files, historien, køre antivirus...

Pls hjælp

Kenneth
Avatar billede kalp Novice
05. maj 2005 - 17:09 #1
Download hijackthis herfra og gem det i en folder for sig selv på dit skrivebord

http://downloadportal.dk/showdownload.asp?rid=3967&sp=Hijackthis%201.91
eller et direkte download link herfra www.arlet.dk/hjt.exe

Start programmet og vælge, at udføre en scan samt gemme en log fil.
Når hijackthis er færdig med, at scanne vil den bede dig om en placering hvor du vil gemme "hijackthis" en tekst fil.
Gem den i samme folder som hijackthis. Når du har sagt okay hopper der et nyt vindue frem nemlig notepad med en masse tekst linjer. Marker alle linjerne og kopir dem herind så jeg kan kigge på dem. Du må ikke selv begynde, at fikse noget i hijackthis.
Avatar billede kenneth_d Novice
05. maj 2005 - 17:21 #2
Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\ZLH.EXE
C:\WINDOWS\VM_STI.EXE
C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
C:\WINDOWS\System32\cisvc.exe
C:\Norman\NVC\BIN\ZANDA.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NYMSE.EXE
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\nvcoas.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\cclaw.exe
C:\WINDOWS\System32\cidaemon.exe
C:\Programmer\Kazaa Lite\clean.kmd
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Documents and Settings\Kenneth Dinesen.KENNETH-NTLQ3JC\Skrivebord\hjt.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer,SearchURL = http://www.isearch.com/index.php?app=SE&affjump=1&affiliate=ODQ6NTo5&Terms=
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://www.isearch.com/index.php?app=SE&affjump=1&affiliate=ODQ6NTo5&Terms=
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.isearch.com/index.php?app=SE&affjump=1&affiliate=ODQ6NTo5&Terms=
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.hotsearchbar.com
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://www.isearch.com/index.php?app=SE&affjump=1&affiliate=ODQ6NTo5&Terms=
O2 - BHO: ohb - {285B5CCD-C3F0-4EB6-9632-7D0A3C3AF824} - C:\WINDOWS\System32\hsrb.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] C:\NORMAN\Nvc\BIN\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH
O4 - HKLM\..\Run: [BigDogPath] C:\WINDOWS\VM_STI.EXE USB PC Camera 301P
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SpyStopper] C:\Documents and Settings\Kenneth Dinesen.KENNETH-NTLQ3JC\Skrivebord\SpyStopper\spystopper.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SpybotSnD] "C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SpybotSD.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - Global Startup: InterVideo WinCinema Manager.lnk = C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE (file missing)
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O16 - DPF: {DE910060-8EFB-44B9-B492-75180696643F} (iiittt Class) - http://www.hotsearchbar.com/toolbar30/hsrb.cab
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxsrvc.dll
O23 - Service: Norman ZANDA - Unknown owner - C:\Norman\NVC\BIN\ZANDA.EXE
O23 - Service: Norman Virus Control on-access component (nvcoas) - Norman ASA - C:\NORMAN\Nvc\BIN\nvcoas.exe
O23 - Service: Norman Virus Control Scheduler (NVCScheduler) - Norman Data Defense Systems - C:\NORMAN\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs, LLC - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
Avatar billede kalp Novice
05. maj 2005 - 17:27 #3
Genstart i Fejlsikret tilstand ved at taste F8 under opstart.

Kør HijackThis, scan og sæt et flueben ud for disse linjer - luk øvrige programvinduer. Dobbelt tjeck alt kom med!. Klik herefter "Fix checked" i hijackthis:

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer,SearchURL = http://www.isearch.com/index.php?app=SE&affjump=1&affiliate=ODQ6NTo5&Terms=
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://www.isearch.com/index.php?app=SE&affjump=1&affiliate=ODQ6NTo5&Terms=
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.isearch.com/index.php?app=SE&affjump=1&affiliate=ODQ6NTo5&Terms=
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.hotsearchbar.com
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://www.isearch.com/index.php?app=SE&affjump=1&affiliate=ODQ6NTo5&Terms=
O2 - BHO: ohb - {285B5CCD-C3F0-4EB6-9632-7D0A3C3AF824} - C:\WINDOWS\System32\hsrb.dll
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O16 - DPF: {DE910060-8EFB-44B9-B492-75180696643F} (iiittt Class) - http://www.hotsearchbar.com/toolbar30/hsrb.cab

Åbn Stifinder, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Slet denne fil
C:\WINDOWS\System32\hsrb.dll

Gå herefter i Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Diskoprydning og slet temp-filer, temporary internet files og papirkurv.

Genstart normalt og kopir en ny log herind så jeg kan se om vi fik ramt på det hele eller om noget er blevet overset:)
Avatar billede kenneth_d Novice
05. maj 2005 - 17:33 #4
Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\ZLH.EXE
C:\WINDOWS\VM_STI.EXE
C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
C:\WINDOWS\System32\cisvc.exe
C:\Norman\NVC\BIN\ZANDA.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NYMSE.EXE
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\nvcoas.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\cclaw.exe
C:\WINDOWS\System32\cidaemon.exe
C:\Programmer\Kazaa Lite\clean.kmd
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Documents and Settings\Kenneth Dinesen.KENNETH-NTLQ3JC\Skrivebord\hjt.exe

O2 - BHO: ohb - {285B5CCD-C3F0-4EB6-9632-7D0A3C3AF824} - C:\WINDOWS\System32\hsrb.dll (file missing)
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] C:\NORMAN\Nvc\BIN\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH
O4 - HKLM\..\Run: [BigDogPath] C:\WINDOWS\VM_STI.EXE USB PC Camera 301P
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SpyStopper] C:\Documents and Settings\Kenneth Dinesen.KENNETH-NTLQ3JC\Skrivebord\SpyStopper\spystopper.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SpybotSnD] "C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SpybotSD.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - Global Startup: InterVideo WinCinema Manager.lnk = C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE (file missing)
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O16 - DPF: {DE910060-8EFB-44B9-B492-75180696643F} (iiittt Class) - http://www.hotsearchbar.com/toolbar30/hsrb.cab
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxsrvc.dll
O23 - Service: Norman ZANDA - Unknown owner - C:\Norman\NVC\BIN\ZANDA.EXE
O23 - Service: Norman Virus Control on-access component (nvcoas) - Norman ASA - C:\NORMAN\Nvc\BIN\nvcoas.exe
O23 - Service: Norman Virus Control Scheduler (NVCScheduler) - Norman Data Defense Systems - C:\NORMAN\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs, LLC - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
Avatar billede kalp Novice
05. maj 2005 - 17:35 #5
Genstart i fejlsikret igen og fix disse med hijackthis igen.. sørg for at sætte flueben ud for alle.

O2 - BHO: ohb - {285B5CCD-C3F0-4EB6-9632-7D0A3C3AF824} - C:\WINDOWS\System32\hsrb.dll (file missing)
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O16 - DPF: {DE910060-8EFB-44B9-B492-75180696643F} (iiittt Class) - http://www.hotsearchbar.com/toolbar30/hsrb.cab

Genstart normalt og ny log.
Avatar billede kenneth_d Novice
05. maj 2005 - 17:39 #6
så er det gjort:

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\ZLH.EXE
C:\WINDOWS\VM_STI.EXE
C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
C:\WINDOWS\System32\cisvc.exe
C:\Norman\NVC\BIN\ZANDA.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NYMSE.EXE
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\nvcoas.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\cclaw.exe
C:\WINDOWS\System32\cidaemon.exe
C:\Programmer\Kazaa Lite\clean.kmd
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Documents and Settings\Kenneth Dinesen.KENNETH-NTLQ3JC\Skrivebord\hjt.exe

O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] C:\NORMAN\Nvc\BIN\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH
O4 - HKLM\..\Run: [BigDogPath] C:\WINDOWS\VM_STI.EXE USB PC Camera 301P
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SpyStopper] C:\Documents and Settings\Kenneth Dinesen.KENNETH-NTLQ3JC\Skrivebord\SpyStopper\spystopper.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SpybotSnD] "C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SpybotSD.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - Global Startup: InterVideo WinCinema Manager.lnk = C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE (file missing)
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxsrvc.dll
O23 - Service: Norman ZANDA - Unknown owner - C:\Norman\NVC\BIN\ZANDA.EXE
O23 - Service: Norman Virus Control on-access component (nvcoas) - Norman ASA - C:\NORMAN\Nvc\BIN\nvcoas.exe
O23 - Service: Norman Virus Control Scheduler (NVCScheduler) - Norman Data Defense Systems - C:\NORMAN\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs, LLC - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
Avatar billede kalp Novice
05. maj 2005 - 17:42 #7
Godt nu er din log ren:)
Avatar billede kenneth_d Novice
05. maj 2005 - 17:44 #8
kalp - du e simpelthen genial :-) Ville ønske jeg havde flere point at give dig
Avatar billede kalp Novice
05. maj 2005 - 17:45 #9
kenneth_d >> nej nej det helt fint med 30 point her:) din log gav mig heldigvis ikke de store problemer:))