Avatar billede suzuki Nybegynder
06. maj 2005 - 12:09 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

olympus p330 driver tilxp?

Jeg har en p330 foto printer, dens driver er beregnet til windows 95 og 98, jeg har søgt på nettet efter en driver, og fandt P330umpd.dll som skulle være til windows XP, men hvad stiller jeg op med en dll fil? Hvordan kan jeg installere printeren med den?
Avatar billede nopsen Ekspert
06. maj 2005 - 19:03 #1
det gør du ved at henvise til den palcering hvor dll filen ligger, når den finder printeren og beder om en driver.
vælg at du selv vil henvise til driveren og tryk på gennemse, klik dig frem til mappen hvor filen ligger, så skulle xp gerne selv finde ud af at nappe den.
Avatar billede nopsen Ekspert
06. maj 2005 - 19:03 #2
placering skulle der slf stå :)
Avatar billede suzuki Nybegynder
06. maj 2005 - 23:00 #3
Når den finder printeren? Hvis jeg går ind i start/printer and faxes og trykker på add printer, åbner den add printer wizard, som giver mig et valg af printere, hvoraf olympus ikke findes, herefter trykker jeg på "have disk" og her kan jeg vælge driveren, MEN den accepterer kun drivere der ender på INF. Hvis jeg prøver at skrive navnet på driveren, siger den "bip" og der sker ikke mere. Går jeg ind i start, kontrolpanel, add hardware, kommer "add hardware wizard" og spørger om hardwaren er connected, hvilket jeg svarer ja til, og så siger den at nu har den fundet olympus p330. Så beder jeg den om at installere fra en specific location og  trykker next.
I næste vindue sætter jeg mærke i "Don't search. I will choose the driver to install." Hardware Type. Her vælger jeg printer. Og NU kommer jeg frem til det samme vindue, hvor jeg ikke kan vælge olympus, og jeg derfor må trykke på "have disk" og så kommer det samme problem, den vil kun acceptere INF drivere. Hvorfor kan jeg ikke finde ud af at installere den driver når andre tilsyndeladende kan? (læs hvorfor er jeg så dum?) øh det sidste skulle ikke med.
Avatar billede nopsen Ekspert
06. maj 2005 - 23:07 #4
det tyder så på at det ikke er den korrekte driver du har fundet, med mindre der er nogen undermapper til den hvor inf filen ligger.
jeg prøver lige at se om jeg kan finde den rigtige.
Avatar billede nopsen Ekspert
06. maj 2005 - 23:13 #5
ved ikke om det er samme sted du fandt den driver du har nu
http://www.olympusamerica.com/cpg_section/cpg_downloads.asp
jeg kan sagtens finde frem til driveren ved at bruge boksene, den finder photo printer i den første, din model er blandt dem i den næste og windows driveren er i den sidste, men der står godt nok 95/98 kompatibel, så enten virker disse alligevel eller også er der ikke lavet drivere til xp da det tit ikke er nødvendigt.
du kan også prøve under driverinstallationen at vælge på en liste over printer modeller og se om du kan finde din model iblandt, muligvis vil windows så installere den, hvis den findes i xp.
Avatar billede suzuki Nybegynder
07. maj 2005 - 15:46 #6
tja jeg har været igennem alle 95/98 kompatible drivere, og de vil ikke lade sig installere fordi den påstår den mangler nogle filer. Jeg kan ikke finde noget hos olympus, fordi de ikke har drivere til andet end 95/98. Jeg havde en bærbar med windows 2000, hvor jeg havde fundet en driver på nettet som fungerede perfekt, men den gik istykker for mig. Jeg har ikke kunnet finde den driver siden.
Avatar billede nopsen Ekspert
07. maj 2005 - 18:01 #7
så må du prøve at kontake olympus via deres support, kan ikke rigtig se andre muligheder desværre.
Avatar billede suzuki Nybegynder
26. december 2005 - 14:39 #8
Spørgsmåletlukkes hermed.
Avatar billede suzuki Nybegynder
16. juli 2006 - 17:30 #9
Nu fandt jeg de 30 poing der var ude at "hænge"