Avatar billede web-girl Nybegynder
29. juni 2005 - 15:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Vurdering af site for fanklub

Jeg er nybegynder men har lavet et site, som jeg gerne vil have jeres feedback på. Desværre fik jeg "dårlige" råd inden jeg gik i gang og har lært at lave hjemmesider i FrontPage! Øv, jeg ville hellere have startet med kodning i html og css, for nu er jeg kommet til det punkt hvor FrontPage VIRKELIG irriterer mig. Jeg har købt "HTML bogen" fra IDG, men hvis jeg skal i gang nu, så skal det være så hurtigt som muligt. Jeg ved godt at man ikke kan lære lynhurtigt, men er der nogle af jer eksperten der har et godt råd?

Vedr. sitet så mangler jeg meget endnu, blandt andet skal jeg snart have fundet ud af at lave et forum (og helst selv kode det hele). Har I links til et sted hvor man får sådan noget forklaret så det er til at forstå for en nybegynder?

Du finder sitet her: www.nephewsupport.dk
Avatar billede web-girl Nybegynder
02. juli 2005 - 11:45 #1
Er der slet ikke nogen der har lyst til at komme med en kommentar? Har jeg lagt spørgsmålet i en forkert kategori?
Avatar billede mobius6 Juniormester
04. juli 2005 - 08:24 #2
kommentare til DESIGNET (ikke koden) i ikke-kromologisk rækkefølge:

top menu: fjern den "bevel'ede" kant om de hvide kasser, hold den helt simpel og ren (hvid)

Billedholdere: Hold dig fra Table-kanter det er ikke kønt og alt for "gameldavs"

Forslag, skift din baggrind ud med den blå farve og skift indholdsområdet til HVID
et generelt problem er at (primært på laptops) det hele bliver lidt mørkt i mørkt
altså sort text på halv-mørk Bg er ikke en god ide.

billeder på forsiden skal optimeres bedre, der er for meget hvidt snavs rundt omkring
(dette kan klares ved at holde indholdsfelter hvide.

på nogle sider skriver du med blåt (links) det er halvsvært at læse, igen hvid BG løser det.

HJEM knappen i bunden er ikke køn, hold dig til almindelige Hyperlink (som fx ved "baggrund".

Du bruger generelt for mange forskellige skrift-typer hold dig til 1 max 2
og brug istedet forskellige størrelser og fx "bold".

galleriet: måske du skulle nøjes med at lave små billeder som linker til større
efterhånden som der kommer flere billeder på, bliver siden tung og rodet, du gør dig selv en tjeneste på lang sigt ved blot at benytte thumbnails.

Overordnet er du godt på vej, og det er et fint initiativ.
du mangler blot at pudse hele "look og feel" af så det er lidt mere "spisligt"

//M6
Avatar billede mobius6 Juniormester
07. juli 2005 - 16:15 #4
hvad så?
Avatar billede web-girl Nybegynder
07. juli 2005 - 16:50 #5
Mange tak for brugbar kritik. Jeg vil kigge på det snarest.
Avatar billede Hald Praktikant
08. juli 2005 - 08:34 #6
Hehe... Kromologisk alligevel.. tror vist lige Mobius6 skal bytte hans points med en ordbog :-P

Fin side.. tak for Tabs/chords til guitar.. dem vil jeg hjem og kigge på :-)

Det hedder forresten: "Kronologisk"... Jeg går også bare ud fra at det var en tyrk fejl ;-)
Avatar billede web-girl Nybegynder
08. juli 2005 - 08:43 #7
cyberzdk->

Jow jow, men jeg forstod jo godt meningen ;-)

Tak for de fine ord, håber du er et potentielt medlem når jeg har fundet ud af en brugbar måde at melde sig ind på, så jeg også kan styre det i fremtiden. Der kunne muligvis godt gå hen og blive mange medlemmer ;)

Er du enig i mobius6' kommentarer?