Avatar billede ponyboye Nybegynder
05. juli 2005 - 09:57 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Nyt design, fald i besøg!

Jeg har for ca 2½ måned siden fået nyt design på mit link index. I denne anleding flyttet jeg også systemet fra php til asp server.

Før flytningen hvade jeg i mellem 1500 og 2000 besøg om dagen og nu har jeg 15 - 20 besøg.

Dette kan jeg ikke forstå. Jeg har rodet med meta tags så dette hentes fra databasen så det passer til kategorien, men ellers er der ikke lavet noget om.

Måske er der noget jeg har over set eller ikke ved og derfor vil jeg gerne have jeres forklaring/løsning på problemet.

Siden er: www.xixworld.com
Avatar billede leif Seniormester
05. juli 2005 - 10:11 #1
Måler du hits på samme måde ? Lyder utroligt !
Avatar billede leif Seniormester
05. juli 2005 - 10:13 #2
Har du billeder af det gamle design ?

Er det fra den ene til den anden dag det er gået ned ?
Avatar billede ysubhi Nybegynder
05. juli 2005 - 10:14 #3
har du også skiftet din besøgsstatistik? kunne det ikke tænkes, at det førhen var beskrevet som "1500-2000 sidevisninger om dagen", og nu "15-20 unikke brugere"?
Avatar billede webt Nybegynder
05. juli 2005 - 10:19 #4
Synes også det lyder helt utroligt, en lille ting der kunne betyde et par mistet besøgende (ikke nær så mange dog) kunne være at de besøgende er begyndt at skifte til alternative browsere i forhold til IE, her specifikt firefox som har et problem med at vise bunden af siden perfekt, her får jeg et blåt felt som fylder halvdelen af siden.

Det kan som sagt ikke stå for så mange tabte besøgende, hvor lang tid var siden nede mens du flyttede?

Mht metatags kan jeg se der er et par keywords her og der der har fået et 1 tal med fx:
1domainnavne
web-hoteller1

Sådan er det på alle dine sider det første og sidste keyword har et 1 tal, måske det kan gøre noget?

Mvh
Martin
Avatar billede webt Nybegynder
05. juli 2005 - 10:21 #5
Glemte lige, viser din statestik hvor mange henvisninger du får fra søgemaskiner, og har det ændret sig i forhold til den gamle?
Avatar billede webt Nybegynder
05. juli 2005 - 10:26 #6
Ligeledes, får du lige så mange henvisninger fra dine "affiliates"
Ja jeg breder mig lige over et par kommentare heh, håber det er ok :)

Mvh
Martin
Avatar billede ponyboye Nybegynder
05. juli 2005 - 11:10 #7
Det er helt den samme besøgsstatistik jeg bruger, og der måler jeg i unikkebesøg.
Nej det er ikke alle der kommer fra affiliates ca 30%

Jeg er lige ved at prøve at finde et billedet at det gammle design og får lige rettet det der 1 tal
Avatar billede webt Nybegynder
05. juli 2005 - 12:10 #8
Mente nu ikke hvor mange % der kom, men om de 30% havde ændret sig fra før, hvis det havde faldet ville det jo betyde nogle ikke længere linkede. Men som sagt, kan du se hvor det er du mister de besøgne fra, søgemaskiner, affiliates, direkte hits...
Avatar billede ponyboye Nybegynder
05. juli 2005 - 12:27 #9
jeg midster dem fra søgemaskiner...
Avatar billede webt Nybegynder
05. juli 2005 - 13:04 #10
googlede lige lidt, og du er faktisk ret svær at finde hvis man ikke lige søger direkte på XixWorld eller en lang kombination af dine keywords, jeg er ingen haj til søgemaskine optimering, og ved heller ikke om det er der problemet ligger.
Hvis siden har været nede i et stykke tid pga flytningen kunne det evt tænkes at nogle søgemaskiner har ryddet op og fjernet links, men igen det kan kun blive et gæt fra min side, der må være nogle SEO fanatikkere som har mere styr på det

Mvh
Martin
Avatar billede intenz Novice
10. juli 2005 - 11:41 #11
Nogle ting til seo.

Du burde lave titlen forskellig på siderne, alle undersider har samme titel.
Alle meta tags er også de samme, de bør også være forskellige.

Du burde også kigge din html kode igennem hurtigt, den er helt gal.
Jeg har kun kigget på:
http://www.xixworld.com/default2.asp?tree=569

Der står f.eks. dette her:
<META content="MSHTML 6.00.2900.2627" name=GENERATOR></HEAD>
<BODY style="BACKGROUND-POSITION: 0% 0%; FONT-SIZE: 12pt; BACKGROUND-ATTACHMENT: scroll; MARGIN: 15px 10px; COLOR: #000000; BACKGROUND-REPEAT: repeat; FONT-FAMILY: Times New Roman; BACKGROUND-COLOR: #ffffff">

langt nede på siden, hvor body for længst er startet.

For at få mere søgemaskineoptimering kan du lave siden om fra tables til css, dette kræver dog en del arbejde hvis man ikke lige ved hvordan.
Husk også at søgemaskinerne søger på tekst, så hvis der ikke er noget tekst på siderne er chancen for de bliver fundet ikke stor.
Avatar billede ponyboye Nybegynder
28. februar 2008 - 07:51 #12
Jeg ville lukke dette spørgsmål