Avatar billede myplacedk Nybegynder
12. juli 2005 - 15:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

(nem) TCP trace route i windows

Bruger X har en langsom forbindelse til server Y. Alt andet går fint.
Alle andre end bruger X har tilsyneladende fin forbindelse til server Y.
Fejlen er tilsyneladende et sted der imellem. Hvor, det må en trace afsløre.

Problem: Bruger X kører Windows, og er ikke nørd. Der skal desuden traces på TCP port 80.

Jeg vil gerne skrive en mail til bruger X, med instruktioner i stil med "Installer programmet Z fra http://..., gør sådan, sådan og sådan, og send filen Z.txt til mig", eller noget tilsvarende nemt.

Har i nogen forslag til hvilket program jeg kan bruge?
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. juli 2005 - 15:50 #1
Har du overvejet at trace den anden vej, fra dig til ham i stedet?
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. juli 2005 - 15:52 #2
I mine øjne er det ikke så sandsyneligt atfejlen ligger mellem dig og ham, dels følger pakkerne ikke kun en vej, og dels ville problemer på nettet normalt relativt hurtigt blive fundet og løst.

Den mest sandslyelige løsning er at hans netkort ikke er helt raskt
Avatar billede myplacedk Nybegynder
12. juli 2005 - 17:42 #3
> Har du overvejet at trace den anden vej, fra dig til ham i stedet?
Nej, trace mellem mig og X er ligegyldig. Det er mellem X og serveren der er relevant, og det skal være fra bruger X.

> Den mest sandslyelige løsning er at hans netkort ikke er helt raskt
Det kunne jeg godt gætte på, men jeg vil altså lige måle det. Det er æske-nemt i Linux, det må da også kunne lade sig gøre i Windows.
Avatar billede myplacedk Nybegynder
13. juli 2005 - 14:51 #4
Hvis det er så besværligt, så bare glem det. Jeg håber en ICMP traceroute kan gøre det, det kan Windows jo selv finde ud af. Hvis ikke må jeg vel bede brugeren om at finde en Windows-nørd.

Det giver jo absolut ingen mening, at bede en ikke-nørd om at rode med netkort, drivere og avancerede netværksindstillinger, før jeg har en ide om hvor fejlen er. Brugeren vil jo nok også bare gentage, at det virker fint med alle andre servere.