Avatar billede bjd Nybegynder
21. juli 2005 - 01:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

mp3-fil download - blocked access

Når jeg modtager filer fra andre, med bestemte extensions, (det være sig mp3-filer, lovlige vel at mærke), og jeg så klikker på lokationen af filen i vinduet, får jeg en fejlmeddelelse:
"Windows Security Warning. Windows found that this file is potentially harmful. To help protect your computer windows has blocked access to this file"
Derefter sletter den filen.
Hvis jeg undlader at trykke på lokationen, eller bare vælger Open istedet, så er der ingen problemer.

Er det muligt at slå det fra på nogen måde, så man ikke får slettet sin fil ved et forkert klik?

Jeg kører med MSN version 7 (Build 7.0.0816)
Derudover benytter jeg Messenger Plus! 3.54.132
Mit OS er Windows XP med SP2 og alle opdateringer fra WindowsUpdate.
Desuden kører jeg med Norton Antivirus.

Det kan siges at jeg har haft slået Norton Antivirus fra.
Jeg har prøvet at fjerne servicen Security Center.
Uden held.
Derudover har jeg afprøvet programmerne:
A-Patch
messpatch
MSNMSGR Ghost
Alle tre uden held. (De påstår at kunne fjerne file transfer protection) MEn virker muligvis bedre hvis man prøver uden Messenger Plus!, hvilket jeg dog ikke ønsker.

Det er så testet på en anden maskine, hvor det virker uden problemer. Konfigurationen er forskellig fra ovenstående på følgende punkter:

Den kører med MSN version 7 (Build 7.0.0777)
Den kører IKKE Messenger Plus!
Desuden kører den heller ikke med Norton Antivirus.

Men da jeg har haft prøvet at slå Norton Antivirus helt fra, bør det jo ikke være derfor. Er det så pga. Messenger Plus!, eller MSN mellem Build 0777 - 0816 det går galt?
Og hvad kan man gøre for at få det til at virke?
Avatar billede screem_brille Novice
21. juli 2005 - 01:26 #1
det skyldes msn messenger V08xx der har de fået den gpde ide at spærre for en masse fil typer, det findes en patch på mess.be som fjerner denne blokering
Avatar billede bjd Nybegynder
22. juli 2005 - 15:40 #2
Websiden du nævner, indeholder så vidt jeg kan se, kun programmet messpatch, som skulle kunne løse problemet, og det program har jeg haft prøvet uden held. Jeg ved ikke om det skyldes at jeg benytter MEssenger Plus!, eller om der er en anden årsag til at det ikke virker.
Avatar billede screem_brille Novice
29. juli 2005 - 00:20 #3
det program virker skam ganske fint, så du gør noget forkert, og jeg har også msn plus, det kører uden problemer her og hos de 105 andre ejg har på min msn liste
Avatar billede bjd Nybegynder
29. juli 2005 - 16:26 #4
Det er muligt at jeg gjorde noget forkert, men faktum er at det ikke virkede for mig. ;)
Well, jeg kan sige at jeg nu har opgraderet til BETA-version 7.5, og med den pågældende patch fra mess.be til denne version, kan jeg kun give dig ret i at det virker. HVad årsagen er til at det ikke virkede før, har jeg ingen anelse om. Jeg føler at jeg har haft sat kryds i det samme felt begge gange, men muligvis der har været noget galt med min installation af MSN som nu er blevet rettet op, efter installationen af den nye version.
Faktum er at det nu virker med den pågældende patch, så du får dine point, men det kræver nok desværre at du bliver nødt til at oprettet et svar igen, beklager.
Avatar billede screem_brille Novice
29. juli 2005 - 17:15 #5
det er bare iorden ;) (vidste faktisk ikke det var en ny beta på vej)
Avatar billede bjd Nybegynder
29. juli 2005 - 19:44 #6
Jeg fandt så også kun ud af det, fordi jeg lige ville prøve endnu engang, efter du havde haft skrevet at det havde virket for dig. Så det er jo trods alt lidt din fortjeneste. ;)