Avatar billede boxer Nybegynder
27. juli 2005 - 09:55 Der er 21 kommentarer og
2 løsninger

Langsom opstart efter reparation.

Jeg har desværre fået et irriterende problem med min PC efter den har været til reparation. Der er skiftet strømforsyning og powerknap.
Når jeg kommer til skærmen hvor der står velkommen, tager det noget længere tid end normalt for at komme videre. Derefter kommer jeg til skrivebordet hvor jeg kun kan se skrivebordets baggrundsbillede.
Der går 30 sek. inden ikonerne på skrivebordet kommer frem og programmerne i systray bliver loadet.

Jeg har selvfølgelig tjekket for virus, defragmenteret, scandisk og oprydning.
Der er intet der hjælper :o/
Jeg kan ikke køre en repair da XP er forudinstalleret.

Andre muligheder end at formatere og genindstallere XP?
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. juli 2005 - 09:57 #1
"Jeg kan ikke køre en repair da XP er forudinstalleret."
Du har XP på cdrom i en eller anden form, vel?
Avatar billede boxer Nybegynder
27. juli 2005 - 10:23 #2
Nej desværre. Det er lige nøjagtigt det der er noget l... ved maskiner med forud/præinstalleret XP - der er ingen skive med.
Avatar billede pimpz Nybegynder
27. juli 2005 - 10:35 #3
Hej Boxe, jeg har tidligere haft held med at et rense og boost en XP med program kaldet TuneUp Utilities (30Dags version og er nem at afinstallere efter brug.)
Direkte download. http://tdconline.tucows.com/files3/TU2004TrialEN.exe
Og Læs om på programmet her.
http://www.tucows.com/preview/317392
Avatar billede boxer Nybegynder
27. juli 2005 - 10:41 #4
pimpz -> Jeg kender godt TuneUP og bruger det med stor fornøjelse.

Jeg prøver lige at afinstallere og genindstallere mit antivirus og firewall-
Avatar billede pimpz Nybegynder
27. juli 2005 - 10:42 #5
Okay, lyder fornuftigt.
Avatar billede pimpz Nybegynder
27. juli 2005 - 10:47 #6
Har du prøvet at starte op med F8 under opstart også valgt Start Windows med sidst kendte konfiguration. ???
Avatar billede boxer Nybegynder
27. juli 2005 - 10:55 #7
Jeg har kørt en systemgendannelse fra før den blev sendt til rep.

Efter Sygate og Norman blev afinstalleret er PC'en mindst et minut hurtigere i opstart. Jeg gætter på det er Norman der laver ged i det.
Nogen der har et bud?
Avatar billede boxer Nybegynder
27. juli 2005 - 11:07 #8
Dårlig gæt - det er Sygate. Har ALDRIG haft problemer med dette program før. Der går ca. et minut fra skrivebordet er loadet til Sygate kører i systray.
Avatar billede pimpz Nybegynder
27. juli 2005 - 11:15 #9
Hmm okay, så er systemet måske opppe og køre på fuldtryk igen??
Avatar billede boxer Nybegynder
27. juli 2005 - 11:26 #10
Nej det vil jeg ikke sige. Nu er det bare ikke det at komme ind på skrivebordet der tager tid. Det er at få sygate til at køre med det samme - der går jo som sagt et minut inden programmet kører i systray.

Jeg forstå bare ikke hvorfor problemet er kommet efter en udskiftning at en strømforsyning og en powerknap?

Jeg ville bare gerne undgå en ny installation. Med en præinstalleret XP er der desværre også en del andre unyttige programmer som bliver installeret.

Indtil videre takker jeg for hjælpen - skriv endelig hvis i kommer på noget.
Avatar billede boxer Nybegynder
27. juli 2005 - 11:34 #11
Sorry - der er faktisk en vigtig detalje som jeg har glemt at fortælle. Pc'en er købt i bilka. Da den første gang blev sendt tilbage fra rep., sendte de den tilbage til reparatøren da den havde fået en bule i kabinettet.
Dette betyder jo at den har fået et slag af en eller anden art.

Hvad kan tage skade af et slag som resulterer i en langsom opstart?
Avatar billede boxer Nybegynder
27. juli 2005 - 15:07 #12
Jeg har også fundet et nyt XP licensnr. mærke på kabinettet. Derfor konkluderer jeg at de også har smidt en ny windows version på.

Smid et svar begge 2, så deler i Pointene.

John -> Du er inde i det med licenser. Tjek dette link: http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=910172&ref=kelkoo.dk det er varenr: 910172 jeg er ude efter.
Er det korrekt forstået at det eneste jeg mister ved OEM er support. Så længe jeg beholder musen, kan jeg bruge versionen. Også selvom jeg skifter maskine og sletter XP på den gamle?

Jeg regner med at der ikke er andet at gøre end en ny installation. Derfor vælger jeg at gøre det rigtigt og købe en XP på skive. 709,- kan jeg nok godt komme til at bruge uden konen finder ud af det :o)
Avatar billede milter Ekspert
27. juli 2005 - 15:16 #13
Nåede lige at opdatere, inden jeg kom med en kommentar :)

Ang. det med bulen. Harddisken kan have taget skade, hvis den var i gang, da bulen opstod. Har du checket for fejl på disken?
Avatar billede boxer Nybegynder
27. juli 2005 - 15:41 #14
Ja den er tjekket for fejl. Harddisken siger ikke nogle mærkelige lyde. Den er også defragmenteret men den virker stadig en smule langsom.
Det dog under opstart det driller mest.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. juli 2005 - 20:11 #15
"Kommentar: boxer
27/07-2005 10:23:26"

Hvad skal du så gøre når den trænger til at blive formatteret?
Du SKAL have en installation et sted - enten på skive eller en der ligger på harddisken.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. juli 2005 - 20:11 #16
installation = mente en XP version :)
Avatar billede boxer Nybegynder
27. juli 2005 - 20:34 #17
Jeg har også en på harddisken. Jeg kan vælge at formatere og genindstallere XP. Så bliver den som da jeg købte den. Med Norton, hp software osv. Det er det jeg er træt af. Der er så meget der skal fjernes efter en formatering. Det er især Norton og HP's software der driller :o/

Jeg kan også vælge en "blidere udgave" men bruger jeg den opstår der altid fejl fordi nogle af programmerne bliver lagt ind 2 gange. Der opstår også systemfejl.

Jeg søgte lige efter Symantec i regedit og fandt ca. 15 poster som jeg slettede. Jeg er ret sikker på at der gik et eller andet galt da den blev repareret. Tror de har genindstalleret windows og da der er kommet et mærkat på kabinettet med en licens, tror jeg det er gået så galt at de har lagt en ny windows på.

Men nu har jeg endelig taget mig sammen og købt en XP SP2 skive som forhåbentligt får i morgen. Så kan jeg for første gang få en helt ren installation.

Er jeg til at forstå? :o)

Jeg mente det da jeg bad Jer smide et svar. Pointene gives ikke fordi problemet er løst men fordi I forsøgte.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. juli 2005 - 20:41 #18
AHA!
Det er en HP - ja de er lidt trælse!
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. juli 2005 - 20:41 #19
Ja, jeg ved ikke om det gjaldt mig - afvis bare i tilfæde at det ikke var :)
Avatar billede boxer Nybegynder
27. juli 2005 - 20:52 #20
Ja godt hardware men elendigt software :o)

Det var ALLE jeg mente :o)
Avatar billede pimpz Nybegynder
28. juli 2005 - 09:29 #21
Jeg synes lige jeg ville fortælle dig at der findes nogle remove programs til symantec produkterne.
Det er ikke optimal at fjerne diverse rester i regedit manuelt.

Bemærk det første program, kan kun bruge til at fjerne rester fra

•    Norton AntiVirus 2004/2005
•    Norton AntiVirus Professional 2004
•    Norton AntiVirus 3, 5 and 10 User Pack 2004/2005
•    Norton SystemWorks 2004/2004 Professional Edition
•    Norton SystemWorks 2005/2005 Premier edition
•    Norton Password Manager 2004
•    Norton Internet Security 2004/2005
•    Norton Internet Security 5 and 10 User Pack 2004/2005
•    Norton Personal Firewall 2004/2005
•    Norton AntiSpam 2004/2005
•    Ghost 2003 or Ghost Version 9.0

Info link.
http://service1.symantec.com/SUPPORT/tsgeninfo.nsf/docid/2005033108162039?Open&src=sg&docid=2004020909040706&nsf=tsgeninfo.nsf&view=docid&dtype=&prod=Norton%20AntiVirus&ver=2004%20Professional%20Edition&osv=&osv_lvl=

Direkte download.
ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/linked_files/tsgen/SymNRT.exe

Er dit program imellem nedenstående.

Norton AntiVirus 2003 or earlier
Norton Internet Security 2003 or earlier (which included Norton AntiVirus)
Norton Personal Firewall 2003 or earlier (which included Norton AntiVirus)
Norton SystemWorks 2003 or earlier (which included Norton AntiVirus)

Så skal du hente.
ftp://ftp.symantec.com/misc/consumer/Rnav2003.exe
Avatar billede boxer Nybegynder
28. juli 2005 - 10:09 #22
Takker for svarene :o)
Avatar billede pimpz Nybegynder
28. juli 2005 - 17:58 #23
:)