Avatar billede hiks Nybegynder
29. juli 2005 - 12:16 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Routere med QoS

Hej alle

Jeg skal have anskaffet en ny bredbåndsrouter til hjemmebrug med wireless og min. 4 porte.

Jeg leder specifikt efter een med QoS og gerne med pænt design, da den nok kommer til at stå fremme. Jeg vil gerne have anbefalinger/erfaringer med routere med QoS.

Takker for svar.

/hiks
Avatar billede kenp Novice
29. juli 2005 - 18:12 #1
jeg kender ikke en decideret med med QOS men zyxel 335wt har båndbredde priotering så du kan prioter bestemte porte over andre.
Avatar billede hiks Nybegynder
29. juli 2005 - 21:02 #2
ok - har du erfaringer med denne router?

jeg har selv lidt kig på en linksys men bryder mig generelt ikke om at have den blå kasse stående fremme... :(

/hiks
Avatar billede kenp Novice
29. juli 2005 - 22:30 #3
jeg har sat den op et par gange... og jeg har selv overvejet at købe den.. men valgte en anden router (en zyxel g-2000) da den havde kraftigere wireless end den 335wt.

Men den er simpelt og sætte op og det med trafikpriotering funger fint.. den kan også nemt bruges til f.eks. ip telefoni.
Avatar billede hiks Nybegynder
31. juli 2005 - 10:52 #4
men har zyxel g-2000 også trafikprioritering?

/hiks
Avatar billede hiks Nybegynder
31. juli 2005 - 10:57 #5
jeg kan også se at den har fået lidt ris på edbprisers "bedømmelsesting" - noget du har oplevet?

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?Bedom=true&ID=63464

/hiks
Avatar billede kenp Novice
31. juli 2005 - 14:48 #6
ja det har jeg oplevet... hvsi man køre med fildelingsprogrammer det kan den ikke klare... ihvertfald ikke uden at man enten gør noget ved fildelingsprogrammet (sætter antallet af forbindelser ned eller sætter computere i DMZ)

Nej den router har desværre ikke trafikpriotering.
Avatar billede hiks Nybegynder
03. august 2005 - 12:08 #7
ok - jeg har kigget lidt på markedet. Og er faldet over den nye netgear og den nye linksys med mimo teknologi og QoS.

Netgear:
http://www.netgear.com/products/details/WPN824.php

http://reviews.cnet.com/Netgear_WPN824_RangeMax/4505-5_7-31312124.html?subj=Netgear+WPN824+RangeMax&part=rss&tag=MR_Search+Results

Linksys:
http://www.linksys.com/servlet/Satellite?childpagename=US%2FLayout&packedargs=c%3DL_Product_C2%26cid%3D1115416825933&pagename=Linksys%2FCommon%2FVisitorWrapper

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=134062&Anmeldelse=true&Showreview=21854

Dog som de også skriver i den engelske anmeldelse så er ulempen at de er dobbelt så dyre som andre routere til 54 mbps.

Tak for dit indlæg - læg et svar hvis du vil have points.

/hiks
Avatar billede hiks Nybegynder
09. august 2005 - 13:53 #8
jeg lukker her! ok?

/hiks
Avatar billede kenp Novice
09. august 2005 - 14:14 #9
ja :)