Avatar billede sharkman Nybegynder
19. august 2005 - 15:34 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problemer efter udskiftning af router

Jeg fik efter lynnedslag udskiftet det meste af udstyret, herunder ISDN skillefilter, bredbåndsmodem (TeleDK) og router. Routeren er udeskiftet fra en Dlink 614 til en 714P+, og alt virker fint igen - undtagen den trådløse Internet forbindelse fra min bærbare, hvor hastigheden nu er lavere end på et gammelt 14.4 modem. Hvis jeg prøver at reparere forbindelsen, får jeg denne besked: "Følgende trin i reparationen mislykkedes: Tømmer ARP-cachen. Kontakt netværksadministratoren eller udbyderen".
Jeg kører Win XP PRO. Jeg har prøvet at skrive arp -c, men det ændrer i øvrigt intet - reparationen kommer stadig med samme besked.
Hvis jeg sætter et netkabel i, fungerer forbindelsen, men ved forsøg på at køre reparation på denne, får jeg også ovennævnte besked.
Hvordan får jeg det trådløse til at virke igen?
Avatar billede norphf Nybegynder
19. august 2005 - 16:03 #1
har du prøvet at slette de gemte instillinger for det trådløse net?
Eller genrelt er du sikker på at alle instillinger stemmer mellem PC og Router
Avatar billede sharkman Nybegynder
19. august 2005 - 17:26 #2
hej norphf: Ja, det har jeg - endda også mere end en gang.
Jeg tror selv, at det kan have noget at gøre med, at den nye router har en anden mac identifikationskode end den første?
Avatar billede sharkman Nybegynder
23. august 2005 - 20:09 #3
Tja, jeg havde håbet på nogle flere svar, så jeg tror jeg må omformulere mit spørgsmål og prøve igen.
Tak for dit input, norphf - det var også min første indskydelse.