Avatar billede sujas Praktikant
04. september 2005 - 14:15 Der er 45 kommentarer og
1 løsning

isp2.exe fejl og lukker?

Jeg ved ikke om dette er det rette forum, men er der nogen der ved hvad det er for en fejlmeddelese jeg får ca. hver anden gang jeg åbner min computer? Der står isp2.exe har opdaget en fejl og lukker derfor ned. derefter sker der ikke mere, og jeg kan fortsætte at arbejde. Jeg har lige formateret min computer, så jeg tænker der måske mangler noget? Hvad er isp2.exe?
Avatar billede kalp Novice
04. september 2005 - 14:22 #1
Download hijackthis herfra og gem det i en folder for sig selv på dit skrivebord

http://www.downloadportal.dk/viewinfo.asp?rid=1658
Eller
http://www.arlet.dk/hjt.exe

Start programmet og vælge, at udføre en scan samt gemme en log fil.
Når hijackthis er færdig med, at scanne vil den bede dig om en placering hvor du vil gemme "hijackthis" en tekst fil.
Gem den i samme folder som hijackthis. Når du har sagt okay hopper der et nyt vindue frem nemlig notepad med en masse tekst linjer. Marker alle linjerne og kopir dem herind så jeg kan kigge på dem. Du må ikke selv begynde, at fikse noget i hijackthis.
Avatar billede sujas Praktikant
04. september 2005 - 14:32 #2
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 14:27:03, on 04-09-2005
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\System32\WINSHELL.EXE
C:\Program Files\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\Program Files\Java\jre1.5.0_04\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\system32\client.exe
C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\System32\MSxUP32.exe
C:\Program Files\D-Tools\daemon.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Program Files\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Program Files\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
c:\ispx.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\Program Files\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\Program Files\Outlook Express\msimn.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Documents and Settings\Susan Jasmin\Desktop\hjt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://privat.webmail.cybercity.dk/cgi-bin/openwebmail.pl
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Command Prompt] WINSHELL.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [SSC_UserPrompt] C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] C:\Program Files\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
O4 - HKLM\..\Run: [default] c:\ispx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Program Files\Java\jre1.5.0_04\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [dhcp] C:\WINDOWS\system32\client.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Core Support] MSxUP32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Program Files\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\RunServices: [Windows Command Prompt] WINSHELL.EXE
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft Core Support] MSxUP32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_04\bin\npjpi150_04.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_04\bin\npjpi150_04.dll
O12 - Plugin for .spop: C:\Program Files\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {15AD6789-CDB4-47E1-A9DA-992EE8E6BAD6} - http://static.windupdates.com/cab/MediaAccessVerisign/ie/bridge-c7.cab
O16 - DPF: {205FF73B-CA67-11D5-99DD-444553540013} (CInstall Class) - http://adserver.sharewareonline.com/adserver/Install.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1125264000874
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1125263985577
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxsrvc.dll
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton Unerase Protection (NProtectService) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\COMMON~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs, LLC - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
Avatar billede sujas Praktikant
04. september 2005 - 14:33 #3
Jeg må lige sige at jeg slet ikke er tryk ved at give alle disse oplysninger, men vælger at stole på dig
Avatar billede sujas Praktikant
04. september 2005 - 15:07 #4
Vil gerne lukke spørgsmålet, men kan simpelthen ikke finde stedet
Avatar billede kalp Novice
04. september 2005 - 15:10 #5
der sker altså intet med at sende en log... så kan ikke se hvorfor du lukkede spørgsmålet.

man kan ikke se oplysninger som passwords og andre fortrolige oplysninger.. men det bestemmer det selv selvfølgelig
Avatar billede kalp Novice
04. september 2005 - 15:12 #6
til din info kan jeg i hvertfald fortælle dig at loggen ikke er ren.
Avatar billede sujas Praktikant
04. september 2005 - 15:13 #7
Jeg blev bare lige pludselig utryg, og følte jeg ikke vidste hvad jeg gjorde
Avatar billede sujas Praktikant
04. september 2005 - 15:14 #8
Hvad vil det så sige?
Avatar billede kalp Novice
04. september 2005 - 15:15 #9
At du har ting på maskinen der ikke burde være der.. altså ting du ikke selv har sat ind men er kommet af at du har været på nettet.. Jeg kan godt hjælpe dig videre hvis du ønsker det.
Avatar billede sujas Praktikant
04. september 2005 - 15:21 #10
Ja tusind tak og undskyld mig før, jeg blev som sagt usikker, kan det hjælpe noget at jeg har kørt adaware nu?
Avatar billede kalp Novice
04. september 2005 - 15:26 #11
Der er andet i loggen men start med at uploade disse filer

C:\WINDOWS\System32\WINSHELL.EXE
C:\WINDOWS\System32\MSxUP32.exe
c:\ispx.exe
C:\WINDOWS\system32\client.exe

til disse to sider

http://www.kaspersky.com/scanforvirus/
http://virusscan.jotti.org/

og se hvad de siger til dem.. jeg fornemmer lidt det er snavs men det notere du lige.

hvis ikke du kan finde dem så gør følgende

Højreklik på windows start knappen (helt nede i venstre hjørne af din skærm) og vælge "Stifinder", klik på Funktioner->Mappeindstillinger->Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Download så Ewido
http://shop.element5.com/product.html?productid=531168

Genstart i fejlsikret tilstand.. tryk F8 før windows loader.. og scan så med Ewido

genstart normalt igen og send mig en ny hijackthislog.
Avatar billede sujas Praktikant
04. september 2005 - 15:41 #12
Det har jeg nu forsøgt...Client.exe er ok men de to andre filer findes altså ikke??
Avatar billede sujas Praktikant
04. september 2005 - 15:49 #13
Undskyld, jeg var vist lidt for hurtig, forsøger lige igen
Avatar billede sujas Praktikant
04. september 2005 - 15:53 #14
Sådan, der er en virus på winshell.exe som de kalder 147676 er det navnet på virussen?
Avatar billede kalp Novice
04. september 2005 - 15:55 #15
hvad med

C:\WINDOWS\System32\MSxUP32.exe
c:\ispx.exe

?
Avatar billede sujas Praktikant
04. september 2005 - 15:58 #16
Jeg kunne ikke få den til at godtage ispx.exe hos Kasperski, er nu gået i gang med en virusscanning, men den er åbenbart smuttet forbi Norton.
MSx32.exe er jeg ikke kommet til endnu..tusind tak for al din hjælp, jeg er ikke så skrap ud i alt det der :-))
Avatar billede kalp Novice
04. september 2005 - 15:59 #17
Du behøver ikke scanne med norton pt. vi sletter nemlig de filer manuelt når vi har fundet ud af hvad der er snavs af det.. og så har jeg nemlig andre programmer du skal bruge først.. bla. ewido du skulle hente tidligere:)
Avatar billede sujas Praktikant
04. september 2005 - 16:06 #18
Nu har jeg set at der er Trojan.Win32.Crypt.d på Winshell.exe og Backdoor.Win32.IRCBOT.az på Msxup.exe - ispx.exe vil den ikke scanne
Avatar billede kalp Novice
04. september 2005 - 16:10 #19
slet alle 3 filer i fejlsikret tilstand.. behold client.exe

Download og gem denne scanner på skrivebordet. (Vi skal bruge den senere)
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Genstart i Fejlsikret tilstand ved at taste F8 under opstart.

Klik på mwav.exe som du hentede, programmet pakker sig selv ud og starter.
Sæt flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende:
All local drives og Scan all files

Scan med Ewido nu..

og hvis du ikke er faldet i søvn.. med dit eget virus program.. norton.

husk i ewido at gå ned i quarintine og slet alt der.. først når den har scannet færdig.
Avatar billede sujas Praktikant
04. september 2005 - 16:12 #20
Nu har jeg downloadet Ewido, men er det ok med to virusprogrammer på maskinen på en gang, kommer der ikke en konflikt?
Avatar billede kalp Novice
04. september 2005 - 16:15 #21
ewido er ikke et virus program:)
Avatar billede sujas Praktikant
04. september 2005 - 16:17 #22
Har også downloaden spyware, men for at være helt sikker, skal jeg slette filerne allerførst??
Avatar billede sujas Praktikant
04. september 2005 - 16:17 #23
Nå ok hvad forstan har bønder på agurkesalat?
Avatar billede kalp Novice
04. september 2005 - 16:19 #24
du sletter først de her filer manuelt

C:\WINDOWS\System32\WINSHELL.EXE
C:\WINDOWS\System32\MSxUP32.exe
c:\ispx.exe

og husk det hele skal foregå i fejlsikret tilstand.
Avatar billede sujas Praktikant
04. september 2005 - 16:22 #25
ok så går jeg i gang
Avatar billede sujas Praktikant
04. september 2005 - 19:07 #26
Så har jeg scannet med det hele, men kunne ikke slette i quarantine i ewindo.
Men hvad nu ed de tre filer jeg har slettet, kommer de ikke til at mangle?
Avatar billede sujas Praktikant
04. september 2005 - 19:13 #27
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 19:12:30, on 04-09-2005
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Program Files\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\Program Files\Java\jre1.5.0_04\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\system32\client.exe
C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Program Files\D-Tools\daemon.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Program Files\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
C:\Program Files\ewido\security suite\ewidoguard.exe
C:\Program Files\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Program Files\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\Program Files\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Program Files\Outlook Express\msimn.exe
C:\Program Files\Norton AntiVirus\OPScan.exe
C:\Documents and Settings\Susan Jasmin\Desktop\hjt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://privat.webmail.cybercity.dk/cgi-bin/openwebmail.pl
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [SSC_UserPrompt] C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] C:\Program Files\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Program Files\Java\jre1.5.0_04\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [dhcp] C:\WINDOWS\system32\client.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Program Files\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [mwavscan] "C:\Kaspersky\mwavscan.com" /s
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_04\bin\npjpi150_04.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_04\bin\npjpi150_04.dll
O12 - Plugin for .spop: C:\Program Files\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {15AD6789-CDB4-47E1-A9DA-992EE8E6BAD6} - http://static.windupdates.com/cab/MediaAccessVerisign/ie/bridge-c7.cab
O16 - DPF: {205FF73B-CA67-11D5-99DD-444553540013} (CInstall Class) - http://adserver.sharewareonline.com/adserver/Install.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1125264000874
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1125263985577
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxsrvc.dll
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Program Files\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Program Files\ewido\security suite\ewidoguard.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton Unerase Protection (NProtectService) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\COMMON~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs, LLC - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
Avatar billede sujas Praktikant
04. september 2005 - 19:28 #28
Jeg vil meget gerne have at du fortæller mig...skal de programmer ALTID køres i fejlsikret tilstand og hvad ER isp2.exe?
Der er vel også noget med at jeg har snydt dig for nogen point, er der ikke?
Kan jeg ikke bare oprette et nyt spørgsmål til dig, så du kan få dem?
Avatar billede kalp Novice
04. september 2005 - 20:18 #29
O16 - DPF: {15AD6789-CDB4-47E1-A9DA-992EE8E6BAD6} - http://static.windupdates.com/cab/MediaAccessVerisign/ie/bridge-c7.cab
O16 - DPF: {205FF73B-CA67-11D5-99DD-444553540013} (CInstall Class) - http://adserver.sharewareonline.com/adserver/Install.cab

De to linjer skal fikses i fejlsikret tilstand med hijackthis

de filer du har slettet, har du ikke brug for, da det bare var snavs...

du kan bare oprette et nyt spørgsmål med point til mig og give mig linket til det her :)
Avatar billede kalp Novice
04. september 2005 - 20:19 #30
ja disse programmer skal helst køres i fejlsikret tilstand
Avatar billede sujas Praktikant
04. september 2005 - 20:19 #31
Og hvordan gør jeg så det?
Avatar billede sujas Praktikant
04. september 2005 - 20:22 #32
Avatar billede sujas Praktikant
04. september 2005 - 23:25 #33
Hvordan fikser jeg de linier i hijackthis?
Avatar billede kalp Novice
04. september 2005 - 23:28 #34
Du sætter et flueben ud for dem og trykker på fix checked knappen
Avatar billede sujas Praktikant
04. september 2005 - 23:42 #35
Jeg har lige været inde og kigge, men kunne ikke rigtigt finde ud af hvilket et vindue jeg skulle i, og kunne ikke se de linier nogen steder
Avatar billede sujas Praktikant
04. september 2005 - 23:45 #36
Rent borset fra det, så har du været en fantastisk hjælp, med hurtige svar osv.
jeg ved slet ikke hvordan jeg skal takke dig, så rigtig mange tak fra en mormor :-))
Avatar billede kalp Novice
04. september 2005 - 23:55 #37
Genstart i Fejlsikret tilstand ved at taste F8 under opstart.

Kør HijackThis, scan og sæt et flueben ud for disse linjer - luk øvrige programvinduer. Dobbelt tjeck alt kom med!. Klik herefter "Fix checked" i hijackthis:

O16 - DPF: {15AD6789-CDB4-47E1-A9DA-992EE8E6BAD6} - http://static.windupdates.com/cab/MediaAccessVerisign/ie/bridge-c7.cab
O16 - DPF: {205FF73B-CA67-11D5-99DD-444553540013} (CInstall Class) - http://adserver.sharewareonline.com/adserver/Install.cab

og selv tak:) til Jer begge :) husk dog at lukke det spørgsmål du oprettede til mig tidligere:)
Avatar billede sujas Praktikant
05. september 2005 - 00:05 #38
Jeg tror nok jeg selv fandt ud af det, jeg var bare ikke klar over at jeg skulle køre en scan først, og ok jeg tjekker igen.
Det er helt fantastisk at vide der stadig findes mennesker som dig.
Har også lige givet dig meget god karma :-)) Det må du jo have!
Avatar billede kalp Novice
05. september 2005 - 00:15 #39
takker mange gange for karma og point:) Glad for at vi fik renset maskinen og går ud fra fejlen er forsvundet nu?
Avatar billede sujas Praktikant
05. september 2005 - 10:04 #40
Ja den har i hvert fald ikke været her i dag, men jeg blev lige lidt i tvivl om, hvad du mener med at jeg skal tjekke om det hele kom med, for der var mange andre linier jeg kunne sætte hak ved, men det var altså kun de to?
Avatar billede kalp Novice
05. september 2005 - 10:05 #41
Ja der skal kun sættes flueben ud for de to linjer:)

hvis du er usikker på om det hele  er i orden nu kan du bare sende mig en frisk log så kan jeg se om linjerne er væk for dig
Avatar billede sujas Praktikant
05. september 2005 - 10:13 #42
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 10:13:33, on 05-09-2005
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Program Files\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\Program Files\Java\jre1.5.0_04\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\system32\client.exe
C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Program Files\D-Tools\daemon.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Program Files\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
C:\Program Files\ewido\security suite\ewidoguard.exe
C:\Program Files\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Program Files\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\Program Files\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\Program Files\Outlook Express\msimn.exe
C:\Program Files\Adobe\Photoshop 7.0\Photoshop.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Program Files\Norton AntiVirus\OPScan.exe
C:\Documents and Settings\Susan Jasmin\Desktop\hjt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://privat.webmail.cybercity.dk/cgi-bin/openwebmail.pl
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [SSC_UserPrompt] C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] C:\Program Files\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Program Files\Java\jre1.5.0_04\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [dhcp] C:\WINDOWS\system32\client.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Program Files\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [mwavscan] "C:\Kaspersky\mwavscan.com" /s
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_04\bin\npjpi150_04.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_04\bin\npjpi150_04.dll
O12 - Plugin for .spop: C:\Program Files\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1125264000874
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1125263985577
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxsrvc.dll
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Program Files\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Program Files\ewido\security suite\ewidoguard.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton Unerase Protection (NProtectService) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\COMMON~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs, LLC - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
Avatar billede kalp Novice
05. september 2005 - 10:16 #43
Det hele er som det skal være :)
Avatar billede sujas Praktikant
05. september 2005 - 10:18 #44
Tusin tak, det var dejligt, og jeg er stadig fuld af fortrøstning, når der stadig findes hjælpsomme mennesekr. endnu engang tusind tak.
Avatar billede kalp Novice
05. september 2005 - 10:24 #45
Velbekomme:)  og fortsat god dag til dag:)
Avatar billede sujas Praktikant
05. september 2005 - 11:00 #46
I lige måde.