Avatar billede grave Nybegynder
20. september 2005 - 01:08 Der er 4 kommentarer

Overførsel af mange brugere

Hej.. :)

Jeg har en linux server(Gentoo) med adskillige brugere på.
Nu skal jeg have disse brugere over på en OS X server 10.4

Er der nogen der kender til en metode at flytte disse brugere, jeg kender ikke deres passwords (selvfølgelig) og da de fleste bare er webmail brugere har jeg ingen sikker måde at prompte dem for et nyt password.

så er der ikke en eller anden måde at flytte brugeren over på fra linux, det virker jo ikke bare med at flytte passwd + shadow filerne.
Avatar billede screem_brille Novice
20. september 2005 - 01:10 #1
Linux under MAC spørgsmål ?
Avatar billede grave Nybegynder
20. september 2005 - 01:12 #2
JA.. OS X er bsd !!
Avatar billede egonspock Seniormester
20. september 2005 - 23:00 #3
Spørgsmålet er skam ganske relevant her, selvom jeg ikke er sikker på hvordan hhv. Gentoo og OSX Server håndterer deres brugere. Det vigtige er vel at de får samme rettigheder og et UID, der gør at de kan ses. Har du prøvet blot at flytte passwd og shadow-filerne? Måske skal du også have et script, der opretter mapperne for de enkelte brugere, og det må du nok lave i hånden (som .sh-fil eller hvis du er hård i awk eller sådan noget ;-) )
Avatar billede grave Nybegynder
22. september 2005 - 14:37 #4
osx har passwd & shadow filerne men det er ikke her brugerene ligger kun system brugerne som root, wheel osv..