Avatar billede idle Nybegynder
27. september 2005 - 11:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med komprimerede html filer

Halløj eksperter.

Jeg har fået et lille problem med min netbank... En del af html-siderne bliver sendt i komprimeret form (.htm.gz), hvilket normalt ikke har været et problem, men nu er Internet Explorer begyndt at pylre. I stedet for at pakke dem ud og vise dem, så er den begyndt at spørge hvad jeg vil gøre ved dem (Standard-dialog med Åbn, Gem og Annuller). Jeg har forsøgt mig med at give den besked på at åbne dem i IE uden den helt store succes.

Jeg ved ikke om det har betydning, men jeg har WinRAR installeret, og når IE viser dialog-boksen, så bliver .gz-filen vist med winRAR-ikonet.

Det virker glimrende i firefox (hvor der så til gengæld er andre problemer, men det er en helt anden historie :-).

Jeg håber der er nogle kloge hoveder derude, der kan hjælpe mig.

På forhånd tak for alle input.

-Andreas
Avatar billede boxer Nybegynder
27. september 2005 - 11:48 #1
Jeg vil gætte på at dengang du installerede winrar sagde du JA til at bruge winrar til at åbne den slags filer?
Løsningen er derfor at afinstallere winrar. Installere den igen, og sørge for at fjerne fluebenet i den boks hvor omtalte filtype er nævnt.
Det kan godt være at denne boks først kommer op første gang du forsøger at udpakke/pakke en fil.
Avatar billede gratis Nybegynder
27. september 2005 - 13:32 #2
måske ka dette hjælpe:
i winrar, menuen |Options|Settings|Integration| fjern fluebenet fra Gzip
Avatar billede idle Nybegynder
27. september 2005 - 16:25 #3
Jeg forsøgte mig med at fjerne winRAR (efter først at have fjernet bindingen til gzip) uden held. Jeg er til gengæld kommet i mål på anden vis: Jeg nultillede alle settings i IE til standardværdier - og nu virker det. Hvilken setting der var problemet ved jeg ikke - og jeg er også en lille smule ligeglad, når bare det virker ;-)

Jeg siger imidlertid mange tak for "indsparkene"!
Avatar billede boxer Nybegynder
27. september 2005 - 16:27 #4
Velbekomme :o)
Avatar billede gratis Nybegynder
27. september 2005 - 16:33 #5
(c: