Avatar billede toksvig Praktikant
08. oktober 2005 - 19:00 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Overføre filer mellem to computere via internet.

Simpelt spm:

Jeg ønsker at to af mine studiekammerater kan gå ind på nogle bestemte mapper på min PC med et password, og downloade nogle filer.

Skal jeg downloade et FTP program.. eller hvordan fungerer det.

Jeg har router til TDC webspeed, på routeren skal port 21-23 ikke være åben?

Kort sagt: Jeg mangler en punkt for punkt uddybelse af hvordan jeg gør det.

Mvh Toksvig
Avatar billede kalp Novice
08. oktober 2005 - 19:03 #1
Du skal oprette en FTP server.. og port 21 skal være åben.
Der er en del  freeware der ude..
http://janim.net/web-freeware/free-ftp-servers.php

vælge et du gerne vil prøve.. så kan jeg evt. downloade det og se om det er til at forstå for herefter at guide dig videre.. måske kan du endda selv ordne det
Avatar billede Rocky Juniormester
08. oktober 2005 - 19:03 #2
ved ikke om det er det du mener, men du kan bruge programmet "WASTE" der kan du sætte pass fra ingen ting til 4.096. og bruge en BESTEM port
Avatar billede toksvig Praktikant
08. oktober 2005 - 19:19 #3
Hejsa rocky b.: sorry jeg lige afviser dit svar, men sålænge jeg ikke ved hvad jeg får ud af dit svar, kan jeg ikke godtage det som svar. Jeg har som nævnt brug for et punkt for punkt, gennemgang.. (mere eller mindre)..

Hej kalp: ..Så hjælper du mig endnu en gang :)

Jeg har valgt CesarFTP, den fik jeg vist anbefalet for et stykke tid siden..

1: Jeg har installeret det, og fjernet blokering i XP's firewall.
2: Jeg går ind på min router, og åbner Port 21 (og ikke 22 og 23). Jeg skal indtaste "server IP adress", skal det være den IP adresse, jeg ser under "Status" på min router? (Wan status), eller skal det være den jeg ser på CMD->Ipconfig/all?
Avatar billede toksvig Praktikant
08. oktober 2005 - 19:19 #4
..Det giver vist sig selv. Jeg kan kun indtaste de sidste tre tal, så jeg indtaster det jeg ser under IPconfig/all..
Avatar billede phm0504 Nybegynder
08. oktober 2005 - 19:25 #5
Du kan også forsøge dig med programmet foldershare fra www.foldershare.com - så slipper du for ftp-halløjet

---phm0504
Avatar billede toksvig Praktikant
08. oktober 2005 - 19:31 #6
Jeg ved ikke helt om det har noget på sig, men jeg har lidt mere tillid til FTP.. Føler jeg har lidt mere styr på min computer..
Avatar billede kalp Novice
08. oktober 2005 - 19:36 #7
toksvig >> Hvis ikke det haster overdrevet meget så skal jeg nok få kigget på det til før jeg smutter i seng.. så burde du kunne sætte det op ret hurtigt.
Avatar billede toksvig Praktikant
08. oktober 2005 - 20:30 #8
kalp: Det haster overhovedet ikke.. Du behøves heller ikke side og spilde en landskampsaften på at hjælpe mig.. Vi kigger bare på det imorgen.. :) Ha' en god aften..
Avatar billede toksvig Praktikant
12. oktober 2005 - 08:45 #9
Hejsa.. Jeg har prøvet at sætte det op, nu skal jeg bare have testet det her i løbet af ugen.. Skriver lige hvis det ikke virker..
Avatar billede toksvig Praktikant
13. oktober 2005 - 09:39 #10
Skidtet virker fint.. Tak for det kalp.. Du får point, så læg lige et svar..
Avatar billede kalp Novice
13. oktober 2005 - 09:41 #11
Det er jeg glad for, at høre:) Jeg beklager den manglende vejledning som jeg sagde du ellers ville få.. det skyldes til dels, at jeg kun har modtaget en mail herfra:/

men perfekt, at du selv fik det op, at køre:) så lærte du helt sikkert meget mere af det:)
Avatar billede toksvig Praktikant
13. oktober 2005 - 20:14 #12
..Det er helt Ok.. Ja det er ind imellem som om den mail service kikser lidt...
Hvis der havde været problemer skulle jeg nok have fundet dig et andet sted herinde.. ha ha..

Ja jeg lærte da noget af det.. F.eks. bare ved at læse brugsvejledninger osv.. Men det er jo lidt nemmere at spørge.. :)

Jeg sætter virkelig pris på hjælpen herinde.. Det gør mange ting nemmere.. Så tak for det.. /Toksvig
Avatar billede toksvig Praktikant
13. oktober 2005 - 20:15 #13
..Nå, jeg havde givet dig Karma en gang før, så det kan jeg ikke engang give..
Avatar billede toksvig Praktikant
15. oktober 2005 - 11:40 #14
Hejsa igen.
Jeg troede fejlagtigt at det fungerede. Det virkede når jeg prøvede på en anden pc der sat på mit eget netværk, altså bag den samme router. Men når jeg prøver fra en anden pc på internettet, virker det ikke..

Jeg har oprettet et nyt spm omkring det her: http://www.eksperten.dk/spm/656229
Avatar billede kalp Novice
15. oktober 2005 - 12:27 #15
Jeg abbonnere på det andet spørgsmål... kan nemlig se, at andre allerede er kommet med forslag:)