Avatar billede mcpeterc Nybegynder
19. oktober 2005 - 11:29 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Fjernskrivebord - MPLS

Vi har et mpls netværk hos tdc. Vi suppotere vores kunder gemmen fjernskrivebord. Det gåt meget nemt med de fleste, men der er en som har fået trådløs router. Før han fik det var hans ip: 10.1.132.2 (på indersiden af vores mpls) men nu efter han har fået router er den så 192.168.1.100. Hvordan kan jeg forbinde til ham? Min kollega har forbundet til ham før, men han er på ferie >_<
Avatar billede bering Nybegynder
19. oktober 2005 - 16:31 #1
Den indbyggede fjernskrivebordfunktion i Windows bruger port 3389. Derfor skal din kunde sikkert have sat sin nye router op så den sender forespørgsler på port 3389 videre til hans computer (som har 192.168.1.100). Det kan gøres ved at gå ind i routeropsætningen gennem en browser (den er sikkert på adressen 192.168.1.1) og rette på indstillingerne under "port forwarding"
Avatar billede mcpeterc Nybegynder
27. oktober 2005 - 13:18 #2
Jeg brugte VNC og så kunne jeg forbinde