Avatar billede whpsnp Nybegynder
08. november 2005 - 11:53 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Passer disse RAM til en 14" Ibook?

Jeg har fundet de her RAM:
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=99304
Er det den rigtige type til en 14" Ibook?
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2005 - 13:07 #1
Der sidder Kingston Ram i min Powerbook 15".

Jeg går ud fra at de vil virke på en iBook, hvis de virker på en Powerbook.

--
pacroon
Avatar billede whpsnp Nybegynder
08. november 2005 - 16:51 #2
pacroon, tak for din kommentar, men mærket alene er ikke helt nok. Mit spørgsmål går mere på om typen er den rigtige :)
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2005 - 17:41 #3
Det ram der sidder er en 512MB og en 1GB DDR SDRAM PC2700U-25330 blok.
Avatar billede whpsnp Nybegynder
09. november 2005 - 09:48 #4
Kan du se om de er 200 pins? Du behøver ikke at tælle, hvis det ikke står på dem :P
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2005 - 12:09 #5
Det kan jeg desværre ikke lige se :(
Avatar billede whpsnp Nybegynder
09. november 2005 - 14:59 #6
Ok, men tak for hjælpen alligevel :)
Er der virkelig ikke nogen, der kan sige mig om det er de rigtige RAM jeg linker til?
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=99304
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2005 - 15:32 #7
http://www.apple.com/store sælger de både ram med 200 og 144 pins.
Avatar billede whpsnp Nybegynder
10. november 2005 - 10:51 #8
Har nu fundet ud af at jeg skal bruge PC2100 RAM, 200 pins.
Køber enten Kingston:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=99301
eller Crucial
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=114076
alt efter hvad der sidder i min maskine. Det undersøger jeg lige når jeg kommer hjem fra job :)
Avatar billede whpsnp Nybegynder
11. november 2005 - 16:20 #9
pacroon, skruede du hele bagstykket af din Powerbook for at se, hvilke RAM der er i?
Kunne ikke lige overskue at begynde at bikse med det i går.
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2005 - 17:12 #10
Der er en lille låge med fire skruer i, jeg bare skruede af.
Avatar billede whpsnp Nybegynder
11. november 2005 - 19:18 #11
Hmm, det er der ikke på min Ibook. Ser ud til at det bliver en anelse mere besværligt end jeg havde tænkt mig :(
Avatar billede imp Nybegynder
14. november 2005 - 05:25 #12
Det er bare at klipse tastaturet af så er der direkte adgang til RAM'ene... Både på PowerBook og iBook...

Mvh. imp
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2005 - 12:31 #13
imp > Det vil jeg ikke påstår 'bare' er at gøre det.. det er altså en hel del skruer der skal løsnes :)
Avatar billede whpsnp Nybegynder
20. november 2005 - 20:09 #14
imp, tak for tippet. Det var ganske rigtigt lige til at klipse af. Men til min forundring var der en printplade, som meget vel kunne være bundkortet og derudover hvad der så ud til at være to frie RAM-slots. Men det kan jo ikke passe, så de må sidde et andet sted - eller?
Faktum er i hvert fald at jeg stadig ikke ved, hvilke RAM jeg skal købe til m in Ibook
Avatar billede whpsnp Nybegynder
23. november 2005 - 20:43 #15
Ja, jeg kom jo aldrig frem til en endelig løsning, men nu er der pludselig en ven, som har noget ekstra RAM til overs han vil forære mig :) Så jeg håber det kommer til at spille. Det er i hvert fald PC2700.

Hvis I begge lægger et svar, så deler jeg points mellem jer to og mig selv.
Avatar billede whpsnp Nybegynder
01. december 2005 - 17:59 #16
Nå, lukker nu...