Avatar billede Dribble Nybegynder
11. november 2005 - 22:44 Der er 1 kommentar

TDC speedstream modem

hey
jeg har ADSL igennem TDC og har hidtil bare haft det igennem et alm TDC speedstram 5100 modem.

men nu har jeg købte en D-link 624 router, og smidt den på, og det fungere fint nok. ud over jeg konstant har low-id og ikke kan connecte til f.eks programmet Steam

hvilket jeg godt kan når jeg kun høre på modemmet

alle porte er åben via D-link router (DMZ slået til på den rigtige IP adr) så det er ikke der problemet er)

mit spørgsmål er: har TDC nogen lås på deres modems, som f.eks ikke tillader port forwarding ?

skal TDC vide at man har en router, så man selv kan styre det show ?

eller, hvad kan problemet være ?
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
11. november 2005 - 22:56 #1
TDC skal ikke have at vide at du har en router på. Det er de ligeglad med. Og der er heller ingen låse på, du bestemmer selv hvilke porte du vil have åben, via din router.

Det ligger højstsandsynligt i din router. Nogle porte du skal have åbnet. Men nu kender jeg ikke lige D-Links produkter, men du kan prøve at deaktivere firewallen, hvis der er en i den. Selvom DMZ burde være nok.