Avatar billede miic Nybegynder
09. december 2005 - 20:37 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Hvordan finder jeg min WEP kode?

Jeg skal bruge min WEP nøgle/kode også kaldet "netværksnøgle".. Nogle der ved hvordan jeg kan finde den?
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. december 2005 - 20:44 #1
Du har jo selv tastet den ind, sååååå
Avatar billede ierikk Nybegynder
09. december 2005 - 21:14 #2
undskyld jeg spørger
hvad er WEP kode eller "netværksnøgle"
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. december 2005 - 21:19 #3
Det er helt fint du spørger og undskyld min bemærkning oven for, det var for at finde ud af hvad du egntlig spurte om.

WEP er en krypterings standart, hvormed du krypterer dine signaler, så andre ikke kan opfange trafikken og se hvad der foregår på dit trådløse net. WEP er en lidt gammel standard, der desværre har nogle fejl der gør den relativt usikker. I dag bruger de fleste WPA kryptering i stedet.

WEP koden er det du har indtastet for at generere krypteringen, lidt lige som en password. Hvis man kender din netværksnøgle kan man logge på dit trådløse net selvom det er krypteret
Avatar billede miic Nybegynder
09. december 2005 - 21:21 #4
Ja, men det er jo over et år siden og kan virkelig ikke huske den. Når jeg åbner "Egenskaber" ved det trådløse net, kan jeg godt se koden (altså som *****), men når jeg klikker i felten forsvinder den :\

Er der absolut ingen måde at finde den på?
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. december 2005 - 21:25 #5
WEP er et password (kodeord) som du taster ind i din router under sikkerhed for trådløs net. Når kodeordet er indtastet, så er der en knap du trykker på, som genererer nogle KEY's, og det er den første key (består af både tal og bogstaver) du skriver ned. I din computer kan du så indtaste denne key, og routeren giver dig dermed adgang til nettet.
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. december 2005 - 21:26 #6
Har du glemt den, så går du bare ind i din routers setup, og tager en kik under trådløst net > sikkerhed, der kan du kopiere den fra.
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. december 2005 - 21:26 #7
Den kan cracker lige som en hacker ville gøre. Det kan programmet Airsnort eller WEPcrack gøre. Jeg mener at huske at Airsnort er til linux og det skulle ikke undre mig at WEPcrack også er det. Får at disse programmer skal kunne cracke koden, skal de opfange relativt meget kodet trafik.

En hacker ville opstille en trådløs sniffer maskine med et af de to programmer kørende og så ville den cracke koden i løbet af et par dage alt efter hvor meget der foregår på nette. Jo mere trafik jo hurtigere
Avatar billede ierikk Nybegynder
09. december 2005 - 21:29 #8
kan du ikke læse det med revelation
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. december 2005 - 21:32 #9
Hvis du ikke kan komme ind i din routers setup, fordi du har glemt adgangskoden, så kan du hvis du har mod på det, resette routeren, for så vil den se ud som dengang du fik den.
Problemet med denne løsning er, at du efterfølgende skal sætte det hele op i routeren igen.
Avatar billede miic Nybegynder
09. december 2005 - 22:10 #10
Kan jeg ikke se den direkte fra min pc? Fx gå ind under nogle indstillinger eller noget?
Avatar billede ierikk Nybegynder
09. december 2005 - 22:30 #11
www.snadboy.com der kan du hente et lile program "revelation"
med det kan du f eks læse prikker = kodeord i outlook express og andre
Avatar billede miic Nybegynder
09. december 2005 - 23:37 #12
o_O Når jeg tager cirklen henover siger den at min WEP kode er ???????? .. kan jo ikke passe! :S
Avatar billede ierikk Nybegynder
09. december 2005 - 23:59 #13
virker det i kandu når du skal ind
eller outlook xpress
jeg kender jo ikke din router eller hvad du skal ind i
Avatar billede miic Nybegynder
10. december 2005 - 10:10 #14
OK, jeg er inde i min router (en ZyXel G-2000).. Jeg kan se at der står WEP Encryption - 64-bit WEP, også er der 4 koder... men ingen af dem virker :\
Er under "Wireless" på min router.. nogen der ved hvad jeg skal? :\
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. december 2005 - 11:29 #15
Har du læse dette: 09/12-2005 21:25:17 ?
Avatar billede miic Nybegynder
11. december 2005 - 13:08 #16
Ja, jeg har fundet ud af det! :-D Tusind tak!
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. december 2005 - 22:00 #17
Velbekomme  ;-)
Avatar billede miic Nybegynder
11. december 2005 - 22:24 #18
.. og der har du dine point :)
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. december 2005 - 12:03 #19
Takker ;-)
Avatar billede abdirahman13 Nybegynder
09. august 2013 - 11:39 #20
hvodan finder min wep nøgle så jeg kan lave internet i ps3