Avatar billede birgittejensen Nybegynder
11. december 2005 - 08:44 Der er 39 kommentarer og
1 løsning

Søger dedikeret server til stor harry potter side

Hej,

Vi er nogle stykker, der har en større Harry Potter side. På nuværende tidspunkt trækker den imellem 60 - 70gig båndbredde om måneden, og bruger omkring 2gig RAM, og der er omkring 80 - 100 børn online hele tiden. Det er mest forums, men der er også masser af andre ting, der trækker en del. Alt er PHP og MySQL.
Vi skal have en ny server .. er der nogen, der har erfaring med et billigt og stabilt firma, der vil kunne indfri disse behov?
Avatar billede rhandersen Nybegynder
11. december 2005 - 08:54 #1
Avatar billede birgittejensen Nybegynder
11. december 2005 - 08:57 #2
Den er nok ikke liiiiiiiige stor nok. Men tak for buddet :o)
Avatar billede rhandersen Nybegynder
11. december 2005 - 09:18 #3
Stor nok til hvad?

Som jeg ser det, er den stor nok.

Ellers kan du da ringe til www.scannet.dk og få et tilbud.
Avatar billede innercitydk Nybegynder
11. december 2005 - 10:35 #4
Jeg kan anbefale b-one.dk

eller needhost.dk

Jeg har registreret webhoteller hos dem begge, og det kører upåklageligt. De koster ca. det samme og understøtter begge php og mysql. Du får dog noget mere plads hod needhost. Needhost kører på 4gb linier så der er nok båndbredde at tage af. Needhost understøtter også asp.net hvilket fremtidssikrer jer hvis i på et tidspunkt vil lave jeres site om..

Vh Nicki
Avatar billede innercitydk Nybegynder
11. december 2005 - 10:43 #5
Efter hvad jeg kan se følger hverken scannet eller freepaq prisudviklingen. Hos needhost er der 3 typer hoteller:

Pris pr. måned      8 DKK  14 DKK  15 DKK
Serverplads        400 MB  1000 MB 2 x 500 MB
Trafik              fri      fri    fri
Max domæner          3        5        10
1-2-3 Hjemmeside    ja      ja        ja
E-mail-konti          ub.    ub.      ub.
Subdomæner            ub.    ub.      ub.
Virus- og spamfilter  ja      ja      ja
FTP-adgang            1      2      2x2
Webmail adgang        ja      ja      ja
PHP4 / ASP og ASP.NET  ja(*)  ja(*)    ja
FrontPage Extensions  ja(*)  ja(*)    ja
MySQL                  1      2        4
MS Access            ja(*)  ja(*)    ja
Statistik            ja      ja      ja
Daglig backup        ja      ja      ja
Gratis e-mailsupport
inden for 24 timer    ja      ja      ja
Oprettelse            90 DKK  90 DKK  90 DKK

Samme hos b-one.dk:

Pris pr. måned i DKK    9,-    19,-    36,-
Serverplads i MBNYHED!  500    1000    2000
Trafik                  fri    fri    fri
E-mail-konti            ub.    ub.    ub.
Virus- og spamfilter    ja      ja      ja
Hjemmesideprogram      ja      ja      ja
FTP-login - Statistik  ja      ja      ja
ASP - PHP5 - MySQL      ja      ja      ja
Google AdWords
kupon: 400 DKK          gratis  gratis  gratis
Daglig backup          ja      ja      ja
Gratis mailsupport
indenfor 24 t.          ja      ja      ja
Oprettelse              90,-    90,-    90,-

*rettelse du får noget mere plads hos b-one.dk men needhost har støøre linier

Vh
Avatar billede innercitydk Nybegynder
11. december 2005 - 10:44 #6
Min personlige favorit er needhost
Avatar billede ttopholm Nybegynder
11. december 2005 - 11:14 #7
med de 2gig ram, er det pladsen du henviser til eller hvad...
Avatar billede proboss Nybegynder
11. december 2005 - 11:43 #8
Jeg ved at SecNet også leje servere ud til en rigtig god pris og tror dandomain også kender ikke lige sidst nævntes pris men SecNet har en god prise
Avatar billede innercitydk Nybegynder
11. december 2005 - 12:01 #9
Du kan købe yderligere plads billigt hvis du skal bruge mere end 2 gigs. priserne taler for sig selv

Vh
Avatar billede proboss Nybegynder
11. december 2005 - 12:11 #10
Talte lige med en der lejer hos SecNet han giver 700 kroner pr måned incl 10 GB trafik og server var helt ny da de fik den HP server men nu kan du jo se på det
du skal nok ringe til da det ikke står på deres hjemmeside
Avatar billede killermaster Nybegynder
11. december 2005 - 12:21 #11
Hej Birgitte Jensen

Nogle af de firmaer man nævner her er der desværre en del negativ omtale af, da kunderne er utilfredse med dem.

Du kan se mere i nedenstående nyhedsgruppe :

http://groups.google.com/group/dk.edb.internet.udbydere.webhotel

Needhost kører med fri trafik og hos dem er det defineret som citat :

"Trafik er den mængde data som bliver sendt til dine besøgende når de surfer rundt på din hjemmeside. Vi giver ubegrænset trafik til alle vores kunder så du ikke skal bekymre dig om hvor meget du bruger. Dog hvis brugen af trafik bliver så kraftigt at det er til gene af andre kunder vil den enkelte kunde blive kontaktet for en alternativ løsning. Dette er for at gøre oplevelsen for hver enkelt kunde så høj som muligt."

Læg mærke til følgende "...Dog hvis brugen af trafik bliver så kraftigt at det er til gene af andre kunder vil den enkelte kunde blive kontaktet for en alternativ løsning".

Det betyder at med jeres side smider de jer sikker af serveren pg..a trafik og belastning.

En normal server burde kunne hoste siden samtidig med at de har andre webhoteller liggende, så jeg ville anbefale :

http://www.easywebhost.org/index.php?module=PostWrap&page=webhotel&index=1
http://www.yanet.dk/produkter.htm

En omtaler scannet, men deres priser starter omkring 1900 for en server, pyha :

http://www.scannet.dk/serverleje.asp

Mogens
Avatar billede rhandersen Nybegynder
11. december 2005 - 12:40 #12
Men de kan trække siden;)
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2005 - 13:14 #13
BirgitteJensen,

www.nmnet.dk plejer at kunne lave nogle gode tilbud. Skal det være dansk hosting?

Killermaster,

http://exp.dk/spm/669937

Du har fået at vide flere gange fra admin at du ikke skal rende rundt og reklamere for dig selv! Se her: http://exp.dk/spm/669937

Hvis du gerne vil reklamere for easywebhost.org, så køb et banner! ;-)
Avatar billede agermose Nybegynder
11. december 2005 - 16:01 #14
hvad hedder siden?
Avatar billede birgittejensen Nybegynder
11. december 2005 - 17:00 #15
Det skal ikke nødvendigvis være en dansk server. Problemet med at de alle skriver fri trafik er, at der som regel alligevel er en limit på .. og det er som regel omkring 3 - 4 gig. Vi trækker 60 - 70 gig om måneden, hvilket er hvorfor jeg siger, at det ikke er stort nok. Har haft talt med b-one fx, hvor jeg selv har en anden side hostet, og de kunne ikke hjælpe os pga den store traffik. Vil lige kigge på de andre sider her senere i aften :o)
Avatar billede whee Nybegynder
11. december 2005 - 17:05 #16
Vælg eventuelt et af de store web hoteller fra www.elitehost.dk så accepteres den størrelse båndbredde, ellers spørg på forhånd
Avatar billede killermaster Nybegynder
11. december 2005 - 21:10 #17
Birgitte....

Elitehost er endnu en af dem med fri trafik, det kan blive dyrt...... :

http://www.elitehost.dk/index.html?o=produkter

Webhosting Danmark tilbyder til gengæld noget man kan forholde sig til :

http://www.webhostingdanmark.dk/priser.php

Og Birgitte du gør smartest i at fravælge dem med fri trafik, på et eller andet tidspunkt når du deres smertegrænse, som de aldrig opgiver og så ryger du af deres server, fordi du overbelaster den.

Mogens
Avatar billede it-dk Nybegynder
12. december 2005 - 10:46 #18
Hej Birgitte Jensen
Jeg bruger en udbyder som hedder www.unitspeed.dk til flere af mine domæner hvor service og kvalitet er vigtigt da siderne skal virke hele tiden. Dette firma er jeg yderst tilfreds med og de har også dedikeret server. Jeg tror ikke du finder så mange udbyderer som tillader en så stor side på en server med andre webhotel kunder.
Du kan evt kontakte dem og få tilbud på en server og fortælle dem om dit behov. Jeg bruger også andre men de vist ikke dedikeret servere.
Avatar billede christoffero Nybegynder
12. december 2005 - 12:26 #19
Du skal nok ikke vælge b-one.dk i hvertfald, har fået lukket et hotel for at tage 110gb trafik.. :-)
Avatar billede agermose Nybegynder
12. december 2005 - 14:14 #20
hvad med en virtuel server, hvor du så kan pille med lige hvad det skal være? det kan være en god mellem ting mellem et webhotel, hvor jeg tror du render ind i trafik/belastningsproblemer hos de fleste udbydere og så en egen server, der måske er lidt dyr for jer?
Avatar billede birgittejensen Nybegynder
12. december 2005 - 16:34 #21
Hvad er forskellen på en dedikeret og en virtuel?
Avatar billede triple-x Nybegynder
12. december 2005 - 16:41 #22
undskyld mig, men hvor mange herinde har læst hendes spørgsmål.

Alle henviser til webhost der kun har hoteller, det vil sige der ligger mange på en server, hun spørger specifikt efter en dedikeret serverløsning?

Men nu til sagen www.rackserverz.biz har vi brugt en gang, de er billige og giver 100 gb trafik med som standard. De har selvfølgelig deres fejl, og man får hvad man betaler for.

derudover er der
http://www.activewebs.dk/dedikeret_server/ - Det er en bekendt der ejer firmaet, og han færdes meget på det utrolig gode www.amino.dk board for iværksættere, hvis du gider tage dig tiden til at oprette en bruger derinde, og skrive til ham ( han hedder Sune ) så er jeg sikker på du kan få en god pris, samt hjælp med opsætningen.

Held og lykke med det. Og husk altid på man får hvad man betaler for, vælger du et hotel til 5-20 kroner pr måned får du næsten intet, og er det det værd?
Avatar billede it-dk Nybegynder
12. december 2005 - 16:51 #23
Enig med triple-x om at folk nok ikke har læst birgittes spørgsmål. Der er nok ikke mange som vil hoste en side med så stor trafik med mindre man har sin egen dedikeret server.

Birgitte:
Forskellen er at en virtuel virker som en dedikeret server hvor man deler den resourcerne op (ram, CPU osv) mellem dem som ligger på en virtual server. Det er lidt som et webhotel. En virtuel er en dedikeret server del op i mindre servere (med software). Hvorimod en ren dedikeret server kun har din side på denne og du har rådighed over alle resoucer på serveren som ram, cpu osv.
Avatar billede proboss Nybegynder
12. december 2005 - 16:52 #24
Jeg mener da jeg har læst spørgsmålet SecNet og dandomain har begge ddedikeret serverløsning
Avatar billede triple-x Nybegynder
12. december 2005 - 16:56 #25
proboss - jeg beklager, det var ikke alle men bare mange :) du er ikke en af dem.

Birgitte - husk ved en dedikeret løsning, er der ikke altid service og installation med. Og det er ikke altid lige nemt hvis man ikke har styr på det.
Avatar billede ttopholm Nybegynder
12. december 2005 - 17:56 #26
Jeg vil skyde på at man kan få en 3.0 Ghz Xeon 64 bit med 1 GB ram 80 HDD. med 30 GB trafik, windows 2003 web. for en 700 kr. om måneden. Så hvis det er bare spg. om budgettet er til det.
Avatar billede ttopholm Nybegynder
12. december 2005 - 17:59 #27
Hvad har du regnet med at give om måneden, sådan ca.
Avatar billede birgittejensen Nybegynder
12. december 2005 - 21:22 #28
Tak tiple-x og it-dk :o) Jeg er sikker på, at folk mener det vel, men der er en del forslag herinde, der ikke lige er store nok, og/eller opfylder kravene.
Har selv haft kigget lidt på https://www.securepaynet.net/gdshop/hosting/build.asp?se=%2B&prog%5Fid=domainacres&display=virtual&ci=471
Det virker umiddelbart som en ok løsning? Vi ER forberedt på, at skulle betale en 1500 - 2000 kr om mdr. Men vil en virtuel løsning kunne trække dette? Vi har før haft siden på en virtuel, og det gav os mange problemer i form af en meget langsom side.
Og 30GB trafik er heller ikke nok. Vi skal op på i HVERT fald det dobbelte.
Avatar billede agermose Nybegynder
12. december 2005 - 21:38 #29
en virtuel server burde sagtens kunne trække et "normalt" site med 70Gb trafik og det er derfor billigere end en dedikeret server. Men som med webhoteller, så er det helt klart et spørgsmål om at finde en udbyder, der ikke stopper for mange webhoteller/vservere ind på hver server.

hvis det ikke er et problem at smide 2000,- om måneden så gå efter en dedikeret server - hvis den da koster 2000,- inkl. leje af server og at den bliver vedligeholdt :-)

og hvis det er national trafik (er sitet på dansk?) så koster ekstra trafik så lidt at der ikke burde være nogen forskel på at spørge efter en aftale på 70Gb om måneden frem for en std. pakke med 30Gb trafik sammen med en dedikeret server.

du kan jo prøve en virtuel server en måned og så evt. skifte til en dedikeret hvis det ikke holder.

/Jan Agermose
Avatar billede ttopholm Nybegynder
12. december 2005 - 21:44 #30
jeg kan give det til 1000 kr. ex. moms med 100 gb blandet trafik, og inkl. service på maskinen. med den oventsående maskine
Avatar billede felix- Nybegynder
12. december 2005 - 22:30 #31
Hej Birgitte,

Først og fremmest tusind tak til triple-x for at henlede opmærksomheden på os.

Som opfølgning på triple-x' indlæg ville jeg lige gøre dig opmærksom på at du er velkommen til at kontakte os eller kigge nærmere på vores side, http://www.activewebs.dk/dedikeret_server/, hvor du også kan se at vi har løsninger indenfor en fornuftig prisklasse der skulle dække de behov du nævner. Ud over løsningerne på websiden kan vi også levere skræddersyede løsninger baseret på f.eks. Intel Xeon som ttopholm også nævner.

Hvad angår opsætning kan vi også være behjælpelig med det såfremt det er nødvendigt, dog vil jeg ikke love noget før jeg ved mere om de nærmere forhold.
--
Mvh
Sune Christesen
ActiveWebs.dk
Avatar billede ttopholm Nybegynder
12. december 2005 - 22:35 #32
Og forresten du kan evt. også kontakte mig på tt@device.dk

Eller går ind på hjemmesiden http://www.device.dk

Og som Sune også skriver kan vi også skræddersy en maskine efter dine behov ;-)

/Tue
Avatar billede birgittejensen Nybegynder
13. december 2005 - 00:14 #33
Jeg ved ikke, om dette ikke giver et bedre billede af, hvad det er, vi leder efter ..

http://www.pludder.dk/hex/stats.jpg
Avatar billede whee Nybegynder
13. december 2005 - 00:28 #34
Sejt statistik program, hvad hedder det?
Avatar billede birgittejensen Nybegynder
13. december 2005 - 00:41 #35
Det er en del af cPanel X .. det hedder awstats. Det der er kun en meget lille del af, hvad det viser :o)
Avatar billede agermose Nybegynder
13. december 2005 - 00:44 #36
nja... awstats er et selvstændigt opensource projekt, der kan benyttes helt uden nogen sammenhæng i øvrigt med cPanel :-)

kræver Perl/cgi-adgang men ellers ikke det store og er let at installere, så hop bare ud i det! => til whee :-)
Avatar billede felix- Nybegynder
13. december 2005 - 07:32 #37
Det siger desværre ikke noget konkret om hvor ressourcekrævende jeres side er rent hardwaremæssigt, men man kan vel konkludere ud fra det screenshot at i nok minimum skal vælge en løsning med 100gb trafik.

Jeg vil dog mene at når i er villige til at betale op mod 1500-2000 kr. i måneden og er i tvivl om hvor stort jeres behov rent faktisk er, bør i gå efter en stærk løsning såsom en Xeon eller Opteron server fremfor f.eks. en P4/Celeron, så i også er sikret i eventuel fremtidig vækst, og ikke skal ud og lede efter ny server igen om et halvt år. Hvis jeres side virkelig er meget hardwarekrævende, bør i bestemt også gå efter en dedikeret server fremfor en virtuel server.

Mvh
Sune
Avatar billede proboss Nybegynder
18. december 2005 - 09:30 #38
Hvilken løsning valgte i så
Avatar billede birgittejensen Nybegynder
11. februar 2006 - 15:57 #39
Vi har ikke valgt noget, da det lod sig gøre, at blive på vores gamle server alligevel. Tak for alle svar ..
Avatar billede birgittejensen Nybegynder
11. februar 2006 - 15:57 #40
luk