Avatar billede nordania Praktikant
12. december 2005 - 10:56 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

IP adresse

Min søn sad forleden ved vores computer, og så er der altså sket et eller andet som han ikke ved hvad er...men ihvertfald blev vi tildelt en ny IP adresse. Og da jeg ikke har så meget forstand på det tænkte jeg ikke videre over det da vi jo stadig kunne gå på nettet, men nu idag gik jeg ind på vores netbank, og får at vide at jeg ikke har adgang dertil.

Kan man måske lave noget systemgendannelse...eller...og hvordan ?
Avatar billede nva Praktikant
12. december 2005 - 11:12 #1
Du kan via programmer - tilbehør - systemværktøjer vælge systemgendannelse. Der kan du se om der er et gendannelsespunkt fra før din søn pillede. Lyder underligt hvis netbanken checker på ip-adressen synes jeg - lyder mere som om nøglefilen måske er væk/ødelagt.
Avatar billede nordania Praktikant
12. december 2005 - 11:18 #2
Okay jeg prøver lige om det første hjælper, men hvad kan jeg ellers gøre
Avatar billede nva Praktikant
12. december 2005 - 11:25 #3
Du kan kontakte netbankens support og forelægge dem problemet. Måske har de været ude for det før og kan med det samme give dig løsningen.
Avatar billede nordania Praktikant
12. december 2005 - 11:27 #4
Jeg kører Windows 2000, og nu har jeg gjort hvad du sagde men der er ikke noget der hedder systemgendannelse...jeg har også prøvet at søge efter det i "hjælp", men der findes ingen emner
Avatar billede nva Praktikant
12. december 2005 - 11:45 #5
Nej systemgendannelse findes ikke i windows 2000 - gik desværre bare udfra at du havde XP. Har du set efter under 'funktioner' - 'internetindstillinger' - 'forbindelser' - 'LAN-indstillinger' om der er sat en proxy på? Ikke fordi jeg tror din søn kunne finde på det, men man ved jo aldrig. Ellers har jeg ingen idéer desværre.
12. december 2005 - 12:04 #6
Måske:

[Start]|[Kør]| CMD | Enter
I boxen skrives:

IPCONFIG /all

Notér dig hvilken IP-adresse der her er vist/valgt

Derefter IPCONFIG /renew

Notér dig hvilken IP-adresse der her er vist/valgt - har den ændret sig ?
Avatar billede nordania Praktikant
12. december 2005 - 14:10 #7
Nej det var den samme, men nu kan jeg også pludselig komme på netbank igen, så jeg ved ikke hvad der så er sket...
Kan jeg dele pointene til jer ?
12. december 2005 - 14:12 #8
Læg selv et [svar] og la' os alle dele...

<nva>: Læg et [svar] ...
Avatar billede nordania Praktikant
12. december 2005 - 14:15 #9
Problemet er løst