Avatar billede fjensen Nybegynder
28. december 2005 - 11:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Jeg skal lave en billig hjemmeside

Hej
Hvordan skafer jeg mig billigst og bedst et domæne og en server hvor jeg skal hoste en hjemmeside.

Mit problem er at jeg ikke har så meget forstand på programering i html og alt det andet fine. Så jeg vil gerne have et sted hvor den kan skabelonbaseres og stadig med så mange muligheder som muligt.

Nogen der har nogen bud til hvordan det evt. kunne gøres.
Avatar billede Docthomassen Juniormester
28. december 2005 - 11:15 #1
Hej Fjensen
Hvis du søger på fx. Google med ord som "webdesign" "templates" "free" så dukker der tusindevis af gratis hjemmesider op.
Der er dog mange billige skabeloner, som virker noget mere professionelle end de gratis. Ligeledes er der ofte tydelig instruktion til at få hjemmesiden redigeret, selvom du ikke kender meget til html.
Prøv fx.
www.allwebco.com
www.templateshop.be

MVH
Anders
Avatar billede fjensen Nybegynder
28. december 2005 - 17:28 #2
Jeg må indrømme at jeg er på bar bund.
Jeg skal bruge et .dk domæne hvor køber jeg det
Jeg skal desuden lave hjemmesiden hvor kan jeg finde et dansk firma med skabeloner til det.
Og så skal jeg jo have placeret min hjemmeside på mit .dk domæne hvordan gør jeg det.
Findes der nogen online guider på nettet der fortæller hvordan man gør.
Avatar billede keysersoze Guru
28. december 2005 - 17:45 #3
hvor du skal købe det afhænger af mange ting - du kan vælge de helt billede som fx b-one.dk / cliche.dk men da man jo som bekendt somregel får hvad man betaler for kan fx wannafind.dk / dandomain.dk måske bedre anbefales medmindre det kun er til leg.

skabeloner til hjemmesider er sjældent noget man køber hos firmaer på den måde - gennem firmaer leveres der somregel kun design som man selv skal programmere op imod eller nok mere realistisk færdige løsninger i form af enten statiske eller dynamiske sider med tilhørende admin. Men søger du på nettet som allerede foreslået kan du finde sider som fx http://www.freewebtemplates.com/ hvor du kan hente færdige sider du bare skal lave indhold til.

hvis du køber et domæne som beskrevet i mit første punkt kan du vælge at få et webhotel med - gør du det sker det hele automatisk og du skal ikke bekymre dig om andet end at få lavet hjemmesiden og uploadet den til webhotel (dette plejer der at være gode vejledninger til der hvor du køber domæne/webhotel).

vejledninger kan du fx finde her http://www.html.dk/tutorials/html/lektion13.asp - men ellers plejer de forskellige webhoteller også at have gode guides.

De spørgsmål du stiller - er det fordi du skal igang med at lege med hjemmesider eller er det fordi du skal have en seriøs side op at køre?
Avatar billede andre_h Nybegynder
28. december 2005 - 22:19 #4
Du kan tilføje mig på msn: Safari57@hotmail.com
så skal jeg hjælpe dig igang :)

mvh André
Avatar billede keysersoze Guru
06. februar 2006 - 16:26 #5
lukketid?