Avatar billede steam Nybegynder
31. december 2005 - 13:41 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ang. USB 2.0 drivere til win xp

Jeg har et asrock p4vt8 bundekort med chipsæt VIA VT8763 Apollo.

Jeg har store problemer med at finde nye usb 2.0 drivere til winsows xp. alt jeg kan finde på via hjemmeside er til win 98 og win me, kan jeg se når jeg har installeret drivere. (selvom der står det er til alle operativ systemer) Den opdater ikke da jeg har gamle drivere fra 2001.

Min Mp3 afspiller kan findes og køre usb 2.0 men går kold efter 10 sek , fryser billedet :(

nogen der kan hjælpe ? jeg har service pack 2 installeret til win xp

tak
Avatar billede leif Seniormester
31. december 2005 - 13:57 #1
Drivere til USB og USB2 ligger i XP derfor kan man normalt ikke hente nogen.
Avatar billede steam Nybegynder
31. december 2005 - 14:00 #2
hmm hvad gør man så når det er enormt gamle drivere ???

kan det ik være derfor den går kold når jeg putter min mp3 i. den fryser helt

har lige fundet denne side :
http://www.usbman.com/USB%202%20News.htm
her står følende om min chipsæt producent:
Information from the VIA Arena Web Site

Note: What type of USB Controller?  This article should clarify any questions you may have.

WinXP - Due to licensing agreements, USB 2.0 drivers are not available for download. USB 2.0 drivers are supplied on CD with new mainboards. If you have misplaced the driver CD or have questions about the USB 2.0 driver, please contact your motherboard manufacturer or Microsoft.
Win2K - Due to licensing agreements, USB 2.0 drivers are not available for download. USB 2.0 drivers are available through Windows Update.
Win98/SE/ME - Please download and install these drivers. (Package V2.42L)
Linux - USB 2.0 support is available in kernel 2.5.2 or later. Further information.
Alternative Sites for VIA USB 2.0 Host Controller drivers

VIA VT6202 USB 2.0 Host Controller.  This product launched February 2002.

VIA USB 2.0 Host Controller Driver: 2.2.5 supports Windows 98SE, Windows Millennium Edition, Windows 2000 and Windows XP
The motherboard drivers with onboard USB 2.0 can be found here:
Version 2.2.5 Win All - AOpen
Read the Installation Guide
The PCI/USB 2.0 card drivers can be found here:
VIA USB 2.0 PCI Card Win All - D-Link
PDF Installation Guide
Please Note:  Users report that the D-Link drivers work fine with other VIA USB 2.0 cards.
Avatar billede steam Nybegynder
31. december 2005 - 14:11 #3
har også fundet nye drivere til mit motherboard her:
http://www.viaarena.com/default.aspx?PageID=420&OSID=1&CatID=1200&SubCatID=122

kan fint installere dem, men den opdater ik driverene til mit xp :(
Avatar billede halifax Nybegynder
31. december 2005 - 18:32 #4
Det med at den viser "gamle" drivere efter install af SP2 kan du sukker løse ved at følge

"Når du installerer Windows XP Service Pack 2, ser det ud, som om USB 2.0-driverne ikke opdateres"
http://support.microsoft.com/kb/873169/da

1. Sørg for du kører med opdaterede drivere til chipsettet, VIA 4in1

2. Slet alt dit USB genem Enhedshåndtering.

a. Udvid plus-tegn ud for USB conctrolre
b. H-klik på en USB rod-hub og vælg Fjern
c. Fortsæt med næste USB-rod hub, og derefter USB-controlere. Fjern dem allem, en efter en.
d. Genstart computeren og lad den finde USB og installere det påny.
Avatar billede steam Nybegynder
05. februar 2006 - 14:33 #5
hej igen
jeg har nu afstalleret usb manuelt som halifax foreslår, og herefter auto - geninstalleret alle usb ting på pc. Det virker dog stadig ikke.
mit asrock p4vt8 skod motherboard havde en version 1.1 den har jeg så opdateret til 1.3, men heller ikke det hjalp. JEg kan godt finde de mp3 afspiller og hardddiske jeg tilslutter med usb 2.0 men pc går helt kold når den har vist hvad der er på de froskellige freve jeg har tilsluttet.

nogen der kan hjælpe mig med drivere til win xp

jeg har downloadet følgende http://www.asrock.com/support/Download/dl_p4vt8.htm
men som i kan se er de ikke til win xp de drivere til usb 2.0 :(

nogen gode ideer ?
Avatar billede steam Nybegynder
05. februar 2006 - 14:35 #6
den driver som bliver installeret af windows xp til min VIA USB udvidet værtscontroller er driver fra 1/6-2002 :(
Avatar billede halifax Nybegynder
05. februar 2006 - 23:03 #7
Dine Microsoft drivere til USB 2.0 tror jeg helt sikkert er OK. De er fra SP2. Der skal ikke bruges andre drivere end dem fra MS.
Mine USB 2.0 drivere til SiS chipset har også dato 01-06-2002, ver. 5.1.2600.2180.

Jeg tror derfor du har et hardwareproblem. Enten selve bundkortet eller USB portene på det, eller fejl ved enheder der sluttes til. Er de testet på en anden masine?

Efter dine oplysninger, fx. "VIA USB udvidet værtscontroller" tyder det dog på, at USB vises korrekt i Enhedshåndtering, og det betyder igen at det er korrekt installeret. Det er et grumt problem at sidde med, snøft.  :)
Kan der være fejl ved dine USB kabler eller stik på disse? Samme spørgsmål som før: er de testet på en anden maskine.
Avatar billede steam Nybegynder
06. februar 2006 - 12:46 #8
tak for svaret halifax.
Ja de er prøvet af på min kærestes maskine både mp3 og harddisk....der virker det uden problemer....
har overvejet at geninstallere windows i dag......
ellers nogen forslag ?
Avatar billede halifax Nybegynder
06. februar 2006 - 17:08 #9
Nææææ desværre ikke umiddelbart nogle forslag. For det ser jo ud som din "VIA USB udvidet værtscontroller" optræder korrekt i Enhedshåndtering, og udstyret virker på kærestens computer, så what the f...  er problemet på din.

Har du tjekket Egenskaber på værtscontroleren + på Rod hubs og eventuelt sammenholdt med info fras kærestens? - Kun en løst skud. . . .
Avatar billede steam Nybegynder
13. december 2007 - 22:09 #10
AFSLUT