Avatar billede d_warma Nybegynder
02. januar 2006 - 04:28 Der er 6 kommentarer

Import af kassekladde

Hej,

Jeg er igang med at forsøge at importere en kassekladde i en C5 Light 3.0

Jeg laver en fejl et eller andet sted og har brug for noget hjælp:
Jeg kører en FinKladde med Import, Insert comma og ascii.

Navn        Daglig
Linienr        1
Dato        01-01-2005
Bilag        9999
Kontotype    0
Kontonr        8610
BeløbVal    2059.71
Tekst        Indb. ved check
Valuta        DKK
Valutakurs    100
Momskode
Modkonto    7510

Når jeg kører udfør og vælger filen, så sker der ikke mere. Der står bare, at kartoteket FinKladde indeholde 0 poster.

Hvad gør jeg galt??

Mvh
D_Warma
Avatar billede dma Nybegynder
02. januar 2006 - 07:25 #1
Avatar billede mariaf Juniormester
02. januar 2006 - 07:56 #2
Indlæser du kun en linie, så er der kun fejl idatoen, men har du flere linier, så vil den overskrive den første linie hele tiden. Du skal have en variabel ind (&linie, i feltet skal stå &linie + 1)til styring af linienr (der sætter du Linienummer = &Linienr - det skal stå under linien, hvor du definerer variablen), og datoen skal have Str2date(Dato,123).
Avatar billede d_warma Nybegynder
19. januar 2006 - 12:37 #3
Hej dma,
Jeg har forsøgt at anvende din fremgangsmåde ved spm 651754, men jeg får stadig kun 0 linier i kassekladden?
Giver ikke mening for mig..
Avatar billede d_warma Nybegynder
19. januar 2006 - 12:42 #4
-----------------------------------------------------------------------------
DATAMANIPULATION                                  Dato 19/01-05 12:40  Side 1
-----------------------------------------------------------------------------
Kartotek .....: FinKladde

Type Navn                      Fil Udtryk
---- ------------------------- --- ------------------------------------------
DB  Navn                      Nej  "Løn"
REAL &LinieNr                  Nej  &LinieNr+1
DB  Linienr                  Nej  &Linienr
STR  &Dato                    Ja
DB  Bilag                    Nej  1
DB  Dato                      Nej  Str2Date(&Dato,123)
DB  Kontotype                Nej  0
DB  Konto                    Ja
DB  Tekst                    Ja
DB  Bel›bVAL                  Ja
DB  Valuta                    Nej  &StdValuta
DB  Valutakurs                Nej  100

Jeg har forsøgt at importere med og uden overskrifter i .txt filen
Avatar billede dma Nybegynder
19. januar 2006 - 18:26 #5
1. Er handlingen "Import, Insert"?
2. Du har under Finans/Tilpasning/Kladdenavne oprette en kladde der hedder Løn?
3. Rækkefølgen af felter i din fil er: Dato, Konto, Tekst, Beløb

??
Avatar billede mariaf Juniormester
19. januar 2006 - 18:36 #6
Jeg ville vælge et andet kladdenavn. Lan en kladde, der hedder import og brug den.