Avatar billede uefa Nybegynder
20. januar 2006 - 14:37 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

DataGridView med et ukendt antal kolonner

Jeg har en hierarkisk objekt-struktur som jeg skal have mappet til et DataGridView.
Problemer er at jeg har en række objekter med en række holder et eller flere arrays med referencer til forskellige typer af objekter.
Jeg skal have en række af ”Hoved objkternes” properties præsenteret sammen med en string fra hvert af de objekter som det holder referencer til. Men jeg kan som sagt ikke på forhånd afgøre hvor mange objekter (kommende kolonner) jeg støder på.

Nogen forslag?

Mark
Avatar billede nielle Nybegynder
20. januar 2006 - 20:16 #1
Du kan vente med at tilføje kolonnerne til *efter_ at du har tilføjet alle rækkerne. På den måde bliver du i stand til at optælle, hvor mange kolonne der bliver brug for, undervejs.
Avatar billede nielle Nybegynder
22. januar 2006 - 22:48 #2
Ok, jeg vrøvler vist... For et DataGridView skal man kende antallet af colonner først. Hvis du insistere på at det skal vises med den kontrol er du altså nødt til at optælle det maksimale antal kononner før at du begynder at fylde rækker i grid'et.

Hvis du derimod kan bruge et ListView i stedet, behøver du ikke at tilføje kolonnerne før bagefter at du har tilføjet rækkerne. Fordelen ved dette er at du kan tilføje rækkerne via et loop, og at du samtidig kan tælle op hvor mange kolonner der så bliver brug for for at vise dem, for så først bagefter at tilføje det krævede antal kolonner.
Avatar billede nielle Nybegynder
06. februar 2006 - 18:49 #3
Hvad med noget respons?
Avatar billede uefa Nybegynder
06. februar 2006 - 23:58 #4
Nielle - Sorry, min fejl...
Jeg fik løst mit problem :)

Smid et svar...
Avatar billede nielle Nybegynder
07. februar 2006 - 07:03 #5
Brugte du mit input til det? For ellers skal jeg ikke have noget. :^)
Avatar billede uefa Nybegynder
07. februar 2006 - 21:57 #6
Jo tak... Kunne godt bruge det :)
Avatar billede nielle Nybegynder
07. februar 2006 - 21:58 #7
Oki :^)
Avatar billede nielle Nybegynder
13. februar 2006 - 20:18 #8
Så mangler du bare at acceptere svaret :^)
Avatar billede nielle Nybegynder
14. februar 2006 - 22:45 #9
Takker for point :^)