Avatar billede criffer Nybegynder
21. januar 2006 - 20:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tv.tuner XP pro vs. Mediacenter

Jeg har købt et 3d-club zap-1000 tv-tuner kort, hvor der på kassen står only for Windows Media Center. Og ganske rigtig, så har jeg svært ved at finde software der kan anvende kortet! Det virker dog ganske fortrinligt i Windows Media Center 2005.

Nogen der har nogle bud på software til Windows XP Pro, som kan anvende kortet?

Og hvor stor forskel er der på XP Pro og Media Center, er Media Center ikke bare XP pro med en udvidelse! ?
Avatar billede luther Nybegynder
21. januar 2006 - 23:48 #1
Media Center er en Windows XP Home med Media Center funktionalitet. Så det er forskellen mellem Home og Pro. Du kan altså ikke logge en Media Center på et domæne. Der er dog et trick hvis det er nødvendigt installer Pro tilslut til domænet og installer derefter Media Center oven i, så vil du stadig kunne køre på domænet.

Ang. drivere til dig TV kort så tror jeg du er på en umulig mission. Media Center kan købes for lidt under 900,- så hvis du allerede har TV kortet kan jeg kun klart anbefale at du køber det. Jeg kan ikke forstå hvordan jeg har kunne leve unden mit Media Center nu hvor jeg har fået det. Og at det så samtidigt arbejder sammen med XBOX 360 gør det jo kun bedre. :-)
Avatar billede criffer Nybegynder
25. januar 2006 - 18:52 #2
De medfølgende drivere virker fint, jeg kan bare ikke finde programmer der kan anvende kortet.. men det er da mærkeligt når media center bare er en udvidet ms home.. ?
Avatar billede luther Nybegynder
25. januar 2006 - 21:25 #3
Det skal jeg ikke gøre mig klog på, men der er nok en grund til at der står på kassen at det kun virker til MCE. Jeg ville købe MCE hvis jeg var dig, det vil du ikke fortryde.
Avatar billede criffer Nybegynder
26. januar 2006 - 17:33 #4
Ok, det tager jeg som et svar.. ville bare have været bedre hvis men kunne købe en Media Center til XP Pro også, så man var fri for at køre med to forskellige installationer for at få alle funktionerne :)
Avatar billede criffer Nybegynder
26. januar 2006 - 17:55 #5
Hov.. jeg var lidt for hurtigt til at acceptere, var inde på Cyberlink's hjemmeside og hentede en demo af PowerCinema som er en pendant til Media Center, og den genkendte med det samme min tv-tuner selv om jeg kørerer XP Pro.. SEJT!!