Avatar billede tricky Nybegynder
23. januar 2006 - 13:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Skifte OS fra XP Pro til 2003 Server uden filtab.

Hej Eksperter,

Jeg har et hurtigt spørgsmål. Er det muligt at gå fra XP Pro til 2003 Server uden at miste de filer og programmer der allerede er installeret eller ligger på maskinen?

Det skal måske lige nævnes, at jeg kun har én harddisk i, og at denne _ikke_ er partitioneret.
Avatar billede phreaking Nybegynder
23. januar 2006 - 13:25 #1
Hej Tricky,

Jeg vil ikke umiddelbart tro at det er muligt at installere windows 2003 server som "opgradering" og vil også fraråde dette da dette som regl aldrig giver gode resultater.

Men der imod vil jeg anbefale at du bruger f.eks. Partition Magic og laver en anden partition, og gemmer alt DATA derpå,
Det er ikke muligt at flytte programmerne.

Men alt data kan du roligt gemme, (.avi , .jpg , .mp3 , osv. )

Jeg skal selv snartligst lave en af mine pc'er om til windows 2003 server, og der er i forvejen XP på..
Jeg gemmer alt data på en disk, Ekstern disk, og brænder resten relevant ud.
Avatar billede tricky Nybegynder
23. januar 2006 - 13:41 #2
Det bliver nok også det jeg gør så :-)
Hvis det andet havde været muligt, kunne jeg bare have undgået at skulle kopiere over 3500 mails til et netværksdrev.

Smid et svar :-)
Avatar billede phreaking Nybegynder
09. maj 2006 - 10:24 #3
her :)
Avatar billede tricky Nybegynder
10. maj 2006 - 15:51 #4
Bedre sent end aldrig 8-)