Avatar billede johan.o Nybegynder
03. februar 2006 - 21:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Firefox - Installation af extensions

Jeg har lidt problemer med at installere extensions til FF. Når jeg prøver at downloade en extension kommer en advarsel i toppen af skærmen, som siger at software installation er disabled og jeg kan ændre det via options.

Nu har jeg så ændret stort set alt :), og jeg kan ikke få skidtet til at virke. Jeg havde ingen problemer før jeg for et par dage siden opdaterede til FF 1.5.0.1

Er der nogen der kan fortælle mig hvilket flueben det er jeg overser eller om det er noget andet jeg skal ændre ?

Mvh. Johan
Avatar billede bjornicle Nybegynder
03. februar 2006 - 21:53 #1
hvad er den praecise besked du faar ?
Avatar billede johan.o Nybegynder
03. februar 2006 - 22:00 #2
"Software installation is currently disabled. Click Edit Options... to enable it and try again." Og yderst til højre er så en knap til at åbne Options boksen.

Mvh. Johan
Avatar billede bjornicle Nybegynder
03. februar 2006 - 22:02 #3
Foerste link i google, maaske det kan hjaelpe, ellers sig til:

http://kb.mozillazine.org/Unable_to_install_themes_or_extensions_(Firefox)

Maaske er dette dit problem:

Firefox 1.5: If you previously disabled this option and then updated to Firefox 1.5, the disabled setting will be carried over. Since the option to enable software installation no longer exists in the UI, you will need to use about:config to reset the "xpinstall.enabled" preference to the default "true" value (bug 310737). Here's step by step how to do this: Type about:config to Location Bar and hit enter. Type xpi to filter and find xpinstall.enabled. Make sure it's value is true. (double click will toggle). Now you should be able to install.
Avatar billede johan.o Nybegynder
03. februar 2006 - 22:10 #4
Tusind tak :) Nu spiller det fint igen.

Hm, måske man skulle til at bruge google lidt mere :)

Men smid et svar så er der points :)

Mvh. Johan
Avatar billede bjornicle Nybegynder
03. februar 2006 - 22:14 #5
kanon at det virkede
Avatar billede johan.o Nybegynder
03. februar 2006 - 22:17 #6
Tak for hjælpen :)