Avatar billede goody-goody Nybegynder
06. februar 2006 - 20:16 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

vende skærmbilledet på hovedet

Hej

Jeg skal bruge min bærebare computer som gps på min båd, og fordi der ikke er så meget plads vil jeg gerne kunne slå skærmen ned dvs. at computeren skal stå på hovedet.

Kender I noget program til at vende skærmbilledet på hovedet?
Avatar billede allanfo Praktikant
06. februar 2006 - 20:33 #2
Det kan være, at der er en indstilling til dit skærmkort, hvor du kan vende skærmen. Prøv at højreklikke på skrivebordet, vælg egenskaber/indstillinger/avanceret. Afhængig af driveren til dit skærmkort, kan der dukke et vindue med nogle faneblade op. Hvis et af dem hedder "Rotation", så burde det være der.
Avatar billede allanfo Praktikant
07. februar 2006 - 02:26 #3
Hm. Det kan åbenbart være farligt. Jeg prøvede det lige på min egen maskine (stationær), og det crashede mine grafikkort drivere, så jeg måtte fjerne dem helt og installere dem påny. Og hvad der er endnu mere mærkeligt: Min BIOS blev resat. Både dato og boot-sekvens og alle de andre indstillinger blev nulstillet. Det tog det meste af en time at få maskinen tilbage til normal.
Avatar billede mtj111 Novice
07. februar 2006 - 17:15 #4
allanfo>> lyder mærkeligt... Jeg har selv prøvet det et par gange på min egen, og på vores skole, går nogle og driller dem der ikke ved så meget om computere, ved at dreje skærmen enten 90 eller 180 grader... ;-)

Ellers kan du helt sikkert få programmer til det... Jeg har ihvertfald set et aprilsnar-program, som fik offerets skærmbillede til at vende på hovedet :-)

Michael
Avatar billede mtj111 Novice
07. februar 2006 - 17:23 #5
Avatar billede jubizee Nybegynder
17. februar 2006 - 14:40 #6
prøv at holde shift ned og trykke på en pil tast.. det kan nogle gange vende slærmbilledet hvis computeren er sat op til det
Avatar billede mtj111 Novice
16. maj 2006 - 18:12 #7
goody-goody>> Kan du bruge noget af det?
Avatar billede mtj111 Novice
02. juni 2006 - 23:53 #8
goody-goody?